Kiáll a SZÉP-kártya mellett a Szállodaszövetség

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének állásfoglalása a SZÉP-kártya esetleges megszüntetésével kapcsolatban.

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének tagszállodái, de az egyéb kereskedelmi szálláshelyek – panziók, ifjúsági szálláshelyek, kempingek, falusi szálláshelyek, vendéglátó üzletek – tulajdonosai, üzemeltetői aggodalommal figyelik azokat az elmúlt hetekben megjelent híreket, amelyek arról szólnak, hogy a SZÉP – Széchenyi Pihenő – kártya esetleg megszüntetésre kerül.

Az MSZÉSZ ezzel kapcsolatban a következőkre hívja fel a döntéshozók figyelmét:

- A SZÉP-kártya – amit azzal a céllal hoztak létre, hogy elősegítse a hazai lakosság pihenését, regenerálódását, a belföldi turizmus fejlődését, hazánk jobb megismerését – 2012. évi bevezetése óta maradéktalanul betöltötte szerepét.

- A SZÉP-kártya tulajdonosok vendéglátó szolgáltatásokra, szállodákban, panziókban, egyéb szálláshelyeken történő nyaralásra, pihenésre, fürdők igénybevételére, kulturális programokra, stb. 2012-ben 44,3 milliárd Ft, 2015-ben pedig már 83 milliárd Ft értékben költöttek, azaz három év alatt a SZÉP-kártya-költés közel duplájára emelkedett.

- A szállodákban elköltött összeg a hotelek belföldi szoba-árbevételének az elmúlt években 24-25%-át tette ki.

- 2016 első két hónapjában – amikor a hazai SZÉP-kártya tulajdonosok száma már meghaladta az 1,3 milliót – ennek felhasználása a hotelekben 21%-kal múlta felül a 2015. január-februárit.

- A magyar vendégek pihenésre, kikapcsolódásra elsősorban a vidéki – döntően hazai kkv vállalkozások tulajdonában levő – hoteleket vesznek igénybe. Ezt igazolja, hogy a belföldi szállodai vendégéjszakák 90%-a a fővároson kívüli szállodákban realizálódik.

- Abban az esetben, ha azok a hírek valósnak bizonyulnak, amely szerint a SZÉP-kártya 2017-től megszűnik, a fenti – az elmúlt években állami, európai uniós támogatással létrehozott – szállodák fenntarthatósága, továbbélése, s az ezekben levő munkahelyek jelentős része veszélybe kerül. Ez annál is inkább így van, mert a vidéki hotelek vendégkörének átlagosan 70%-át a hazai vendégek, s csak 30%-át képezik külföldiek.

- A SZÉP-kártya bevezetésének előnyei között meg kell említeni, hogy hozzájárult a turisztikai szezon meghosszabbításához, fehérítette a gazdaságot, a segítségével emelkedő forgalom eredményeként növelte az önkormányzatok IFA bevételét, ami a helyi, a térségi turizmus marketingjének forrásait bővítette.

- Általános vélemények szerint amennyiben a SZÉP-kártya helyett kedvezményes adózással készpénz juttatás kerül bevezetésre, azt nagy valószínűséggel nem elsősorban nyaralásra, hosszú hétvégék hazai hotelekben történő eltöltésére fordítják, hanem a mindennapi kiadásokra, s amennyiben mégis nyaralásra, akkor azt, megtehetik külföldön is.

Mindezek alapján a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének az a javaslata, hogy a SZÉP-kártyát a jelenlegi szabályozás, feltételek szerint működtessék tovább. Meggyőződésünk, hogy ez egyaránt a magyar lakosság, a hazai, főleg vidéki, mikro-, kis- és középvállalkozások által üzemeltetett hotelek, vendéglátóüzletek, stb. s a nemzetgazdaság érdeke.

Forrás: MSZÉSZ


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?