Miért gyülekeznek a fiatalok a Hotel Hungaria City Centerben?

Három, az idegenforgalom területén meghatározó szakma szakmunkástanulói mutathatják meg tudásukat a március 5-7. között megrendezendő 46. Danubius Tanulóversenyen. A szakmai utánpótlás-nevelés területén meghatározó eseményen a Danubius szállodai háziversenyeken legjobban szerepelt szakács-, cukrász- és pincértanulók mérik össze jártasságukat. „A verseny célja, hogy lehetőséget teremtsünk a tehetséges fiataloknak egy szakmai zsűri előtt történő bemutatkozásra, növelve a szakma vonzerejét korosztályuk többi tagja előtt is” – mondta Kovács Balázs, az eseményt megszervező Danubius Hotels vezérigazgatója.

A háromnapos, március 5-7. között tartandó rendezvénynek idén is a Hotel Hungaria City Center ad otthont. A szakács, cukrász és pincér szakmák szállodai háziversenyein legjobban szerepelt végzős szakmunkástanulók a szállók saját színeiben mérik össze tudásukat a köznyelvben csak Hungária szállodaként ismert hotelben.

A szakácsnak tanuló fiataloknak nem egy előre meghatározott versenymenüt kell elkészíteniük, hanem egy úgynevezett „árukosár” termékeiből kell a szállodai tanulófelelősük és a helyi konyhafőnök szakmai támogatása mellett az általuk megálmodott és összeállított ételsort elkészíteniük. Így a versenyzők a szakmai fogások szakszerű elkészítése mellett megmutathatják kreativitásukat is.

A szervezők a cukrászok esetében is csak az alapösszetevőket határozzák meg, a desszertköltemény megalkotását a versenyzők fantáziájára bízzák. Az elkészült ételeket pedig a pincér kategóriában versenyzők szervírozzák a „vendégeknek”. A tanulók eredményeinek értékelésében a Danubius Hotels saját zsűritagjai mellett a diákok szaktanárai, hazai szaktekintélyek, valamint az eseményen jelenlévő vendégek és szakújságírók is részt vesznek.

„A Danubius Hotels nem pusztán egy szállodacsoport, hanem a szakmai utánpótlás egyik fontos bázisa a magyarországi idegenforgalmi szektorban. Éppen ezért feladatunknak érezzük, hogy lehetőséget teremtsünk a tehetséges fiataloknak a nagyközönség előtt történő bemutatkozásra” – mondta Kovács Balázs. A Danubius Hotels vezérigazgatója kifejtette: a megmérettetés egyszerre erősítheti a résztvevők elhivatottságát, valamint növelheti a szakma vonzerejét korosztályuk többi tagja előtt is.

A versenyen a résztvevők elméletből is vizsgáznak, amelynek keretében napjaink vendégigényével, illetve a korszerű vendéglátás követelményeivel kapcsolatban is kapnak feladatokat. Az esemény csúcspontja a második nap estéjén tartandó gálavacsora, ahol a versenyzők értékelése is megtörténik. Az ünnepélyes díjkiosztóra pedig az utolsó napon kerül sor, ahol pénznyereményeket, ajándékokat (pl. értékes konyhai eszközöket), valamint könyveket adnak át a legjobbaknak.

„A verseny résztvevői még csak most fejezik majd be tanulmányaikat, mégis fontos, hogy versenykörülmények között is összemérhessék tudásukat, hiszen a jövő sztárséfjei, -cukrászai és éttermi szakemberei is közülük fognak kikerülni” – tette hozzá a Danubius Hotels Zrt. vezérigazgatója.

Forrás: Vendég&Hotel Online


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?