Minden mutató emelkedett 2017 első félévében Budapesten is

A KSH adatai szerint 2017 júniusában valamennyi szállástípusnál nőtt mind a szoba-, mind a férőhely-kapacitás kihasználtság, ezzel együtt az egy kiadható szobára jutó bruttó szállásdíj-bevétel (REVPAR) is. 

A REVPAR júniusban 21.801 Ft volt, az előző évhez képest 26,7%-kal növekedett. A szálloda típusú egységeknél a REVPAR 22.734 HUF, a 3 csillagosos szállodáknál a növekedés 32,2%, a 4 csillagos szállodáknál 28%.

Ugyanez elmondható a 2017. január-június időszakára vonatkozóan is: a kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó szállásdíj árbevétele 26,9%-kal nőtt a 2016 júniusi számokhoz képest, a félév tekintetében 22,1%-os ez a növekedés.

Budapesten 2017 júniusában 312 kereskedelmi szálláshelyként regisztrált egység 21.292 szobával és 50.333 férőhellyel rendelkezett. A férőhelykapacitás 85%-át a szállodák jegyezték.

A bruttó átlag szoba ára 23.041 Ft (+10,4%), a szobakapacitások kihasználtsága Budapesten – az országos átlagot jóval meghaladó mértékben – megközelíti a 70%-ot!

Még tovább nő a Budapestre érkező vendégek és vendégéjszakák száma is – szűrhető le a KSH legfrissebb kereskedelmi szálláshelyi adataiból 2017 első hat hónapjára vonatkozóan.

Júniusban 391.635 vendég 892.243 vendégéjszakát töltött el, ez 8,8%, illetve 13%-os növekedést jelent 2016 júniusához képest.

A külföldi vendégek száma június hónapban megközelítette a 340 ezret (338.408, +8,2%), ők 791.075 (+13,2%) vendégéjszakát generáltak, míg az 53.227 (+12,7%) belföldi vendég közel 101.168 (+11,5%) vendégéjszakát töltött el Budapesten. 

A fővárosba tehát egyre többen érkeznek a magyarok már a nyár első hónapjában is, turisztikai célzattal. 

Januártól júniusig Budapesten 1 millió 978.570 vendég mintegy 4 millió 563 ezer vendégéjszakát töltött el a kereskedelmi szálláshelyeken, ami 10,4 és 12,8%-os növekedésnek felel meg.

Az összes szállástípus tekintetében 2017. júniusában a belföldi vendégek 12,7%-kal többen érkeztek Budapestre, az előző év júniusához képest, a január-június időszak számának tekintetében 10,5%-os a növekedés, a vendégéjszakák tekintetében pedig 9,1% az előző év azonos időszakához képest; a külföldi vendégek esetén 2017 júniusában 8,2%-kal, a január–június időszakban 10,4%-os volt a növekedés, a vendégéjszakák tekintetében pedig 13,3% az emelkedés az előző év azonos időszakához képest.

A külföldi küldőpiacok között júniusban 82.642 vendégéjszakával az Egyesült Királyság (+4,5 %) vezet, a második újra Németország 66.122 vendégéjszakával (+39,8 %), őket követi Olaszország 32.229 vendégéjszakával (-7%).

Az oroszok mind a júniusi hónap, (+17,4%), mind pedig a január–június időszak (+ 37,6!) tekintetében magasabb vendégéjszaka számot mutatnak.

Európából még az osztrák, francia, holland és lengyel vendégek által generált vendégéjszaka szám markáns növekedése tapasztalható.

Budapest a transzkontinentális piacokon is egyre magasabban jegyzett célpont. Júniusban az Ázsiából érkező vendégek száma 68.414 (+25,6%). Ez a szám január–június tekintetében 307.672 (+32,5%).

A vendégéjszakák számai 2017. június: 133,785 (+22,8%), január-június: 593.418 (+26,5%).

Ázsiából Budapest kereskedelmi szálláshelyeire továbbra is a kínai vendégek érkeznek legtöbben, a 2017. január-júniusi időszakban 80.730 vendég (+51,1%) 126.081 (+23,7%) vendégéjszakát töltött el a magyar fővárosban. Indiából és Japánból jelentősen többen érkeztek, mint tavaly.

Az első félév tekintetében 55,2% és 14%-os a vendégéjszakák számának növekedése ezekből az országokból. A japán trend felfelé fordulása különösen örvendetes a piac korábbi gyengélkedése után.

A kerületek között júniusban továbbra is az első helyen áll az 5. kerület mind a külföldi mind a belföldi vendégéjszakák vonatkozásában, a második helyen a 7. kerület áll.

Érdekes bizonyos kerületeknél a turizmus markáns térhódítása. Tavaly júniushoz képest a 3. kerület 30%-kal, a 12. kerület 70,9%-kal magasabb vendégéjszaka számot ért el.

A hivatalos statisztikák később reflektálnak a nyári hónapokra, azonban július és augusztus számaiban – a globális nagyrendezvényeknek is köszönhetően – további emelkedést vár a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK), Budapest hivatalos turisztikai desztinációs és fesztiválszervező cége.

A BFTK stratégiai célja a városba érkező turisták hiteles információval és magas minőségű szolgáltatásokkal történő, professzionális gondozása, ezáltal is a desztinációban realizálódó közvetlen és közvetett bevételek növekedésének ösztönzése.

A BFTK a rendezvényeken Budapestinfo Pont kitelepülésekkel is erősít, jelenleg a FINA Masters Market-en és a Sziget Fesztiválon teljesít információs (köz)szolgálatot.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?