Belföld
Múzeumi majálist rendeznek a hétvégén
Százhét múzeum mutatkozik be a hétvégén a 19. Múzeumok majálisán: a Magyar Nemzeti Múzeum által rendezett kétnapos fesztiválon a századforduló témájára épülő programok várják az érdeklődőket a Múzeumkertben. A rendezvény keretében adják át a múzeumi szakma rangos elismeréseit.
Trabi-találkozóval emlékeznek Hévízen a vasfüggöny leomlására
Hévízen nem feledkeztek el a vasfüggöny leomlásának 25. évfordulójáról. Trabi-találkozót rendeznek és nyilvános emléktárat hoznak létre az idén.
Derűs őszünk lesz idén
Őszi szakaszába érkezett a Magyar Turizmus Zrt. belföldi fogyasztói kampánya: a derű jegyében a hazai turisztikai régiók bor és gasztronómiai kínálatára, őszi rendezvényeire és aktív programjaira irányítja a figyelmet a nemzeti turisztikai marketingszervezet.
A nyár a fesztiváloké és a vízparti üdülésé lesz
A Magyar Turizmus Zrt. 2013-as belföldi kampánya egy-egy utazásra ösztönző életérzés és hangulat megjelenítésével népszerűsíti a hazai turisztikai termékeket. A tavaszi időszak „ébredés” hívószava után a nyár a fesztiváloké és a vízparti üdülésé lesz. „Nem csak vízpart!” szlogennel „zsongani” hívják a nyaralásra vágyókat, a középpontban a főváros, a Velencei-tó és környéke, valamint a balatoni régió áll. A kampány fontos célja, hogy a SZÉP kártya szálláshelyi felhasználását is erősítse a belföldi turizmus élénkítése érdekében.
Wallace és Gromit a belföldi nyaralás mellett
A Wallace és Gromit gyurmafilm figurái szerepelnek a VisitEngland új marketingkampányban. A britek figyelmét a belföldi nyaralásra hívják fel.
Milyen volt 2012 a szállásportálokon?
Egyik oldalon többen, hosszabb időre, de olcsóbban foglaltak tavaly, más oldalon több vendégéjszakáért többet is költöttek. Van, ahol az apartmanok, van, ahol a szállodai szobák mentek jobban. Összességében azonban elmondható, hogy mindenhol javult a forgalom 2011-hez képest. Összeállításunkban az Indulhatunk.hu, az Útisúgó és a Szallas.hu tavalyi évéről olvashatnak.
Közös nyaralásra pályázhatnak a családok
"Pihenjünk közösen!" címmel pályázatot írt ki az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából a Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet a gyermekeket nevelő családok közösségeinek - Magyarország területén megvalósuló - együttes pihenését és egyúttal a pályázó szervezetek közösségépítő, a családi értékeket, a nemzedékek közötti szolidaritást pozitívan megjelenítő és népszerűsítő programjainak támogatására.
Folytatódik a Magyar Turizmus Zrt. belföldi kampánya
Folytatódik a Magyar Turizmus Zrt. országos kiterjesztésű, termékalapú belföldi kampánya, tájékoztatta lapunkat a nemzeti marketingszervezet. A márciusi kedvezményes egészségturisztikai ajánlatok után most az aktív, falusi és az öko-, valamint a kulturális turizmus kincsei kerülnek a figyelem középpontjába. Az MT Zrt. a turisztikai termékekhez kapcsolódó régiós akciókat, ajánlatokat és programokat a hónap végéig, illetve május közepéig számos marketingeszközzel népszerűsíti.
Több jut idén belföldi nyaralásra?
Nyár végéig a megkérdezettek 82 százaléka tervez belföldi utazást, 60 százalékuk pedig a tavalyi évhez képest ugyanannyit vagy többet fog elkölteni itthoni pihenésre – derült ki a Szallas.hu online piackutatásából. Az apartmanok, a két- és háromcsillagos szállodák, valamint a panziók számíthatnak a legnagyobb érdeklődésre, a megkérdezettek 85 százaléka sorrendben ezeket a szállástípusokat keresi.
Hogy utaztunk tavaly?
A Magyar Turizmus Zrt. reprezentatív felmérése szerint egy év alatt a magyar háztartások 61%-a vett részt többnapos utazáson. A több napra utazók körében 2008-hoz képest nőtt a belföldön is utazók aránya, elérve a 85,6%-ot. Ezek a háztartások legnagyobb arányban a Balatont keresték fel. A belföldi többnapos utazások között az 1–3 éjszakásak domináltak. A fizetős szálláshelyek közül a szálloda és az apartman a legnépszerűbb. A belföldi utazásokkal kapcsolatos tájékozódásban első helyre került az internet.
Eurorégiós együttműködés a Vág–Duna–Ipoly mentén
Eurorégiós együttműködés a Vág–Duna–Ipoly mentén