Az adatok szerint míg 2010-ben 25 ezer vendég látogatta ezt a térséget, addig 2014-ben megközelítőleg 75 és félezren. A tavalyi év novemberéig pedig 73 ezren érkeztek és 141 ezer vendégéjszakát töltöttek el. Ám az erős őszi forgalomnak köszönhetően ez a két szám év végéig tovább növekedett. Az elmúlt évben is - minden évszakban és hónapban - újabb és újabb programokon vehettek részt a látogatók.
Figyelem Gyöngyösre és környékére
Nagy Róbert megerősítette, hogy 2015-ben jelentősen megélénkült a nagyközönség és a befektetők érdeklődése Gyöngyös, valamint a Mátra iránt. Így nemcsak az iskolai szünetekben vagy a hosszú hétvégéken, hanem rosszabb időjárási viszonyok között is nagy mozgást tapasztaltak a Mátra központi részén: Füreden, Mátraházán, a Sástónál és Kékestetőn. Ez annak is köszönhető, hogy az elmúlt két évben Gyöngyös körzetében tovább bővült a szálláshelyek száma. Emellett változatlanul fontos úti cél maradt a Felső-Mátra is, így Mátraszentimre, Mátraszentlászló, Mátraszentistván, Galyatető, Fallóskút és Bagolyírtás. De szintén ez a jellemző Parádra és környékére is. Kékestetőn, valamint Mátraszentistvánon pedig - egyebek mellett - sípályát is működtetnek a téli sportok kedvelőinek.
Az egyesület fontos céljának tartja, hogy minél jobban ráirányítsa a figyelmet a Mátra kapujának nevezett Gyöngyösre. A városban ugyanis egyre több olyan értékes turisztikai helyszín látható, amelyeket érdemes felkeresni. Így a megújult Mátra Múzeumot, a Szent Bertalan templom kincstárát, az állatkertet, a műemlék Ferences-könyvtárat vagy a strandot. Ezeken kívül igyekeznek azokat a helyeket is a mátrai túraútvonalakba fűzni, amelyeket még nem annyira ismernek a vendégek. Így például kisnánai várat, a Gyöngyös határában található farkasmályi műemlék pincéket, Parádsasvárt, az alpesi jellegű falut, Abasár egyedülálló értékeit, illetve Nagyréde kibontakozó turisztikai fejlesztéseit. A jövőre tekintve fontosnak tartják, hogy további marketingmunkával ezeket a látványosságokat is még közelebb hozzák az érdeklődőkhöz.
A Gasztroélmények Évéhez kapcsolódnak
Az idegenforgalom további növelésére a Gyöngyös-Mátra Turisztikai Egyesület idén is szervezett tevékenységgel igyekszik újdonságokat létrehozni. Ennek érdekében további termékeket és attrakciókat fejlesztenek. Ezekhez segítséget nyújt az új pályázati rendszer, amely kedvez az egyesületnek és az újjáalakuló térségi elképzeléseknek is.
Az önkormányzatokkal és a Mátra Jövője Turisztikai Egyesülettel együttműködve 2016 a Mátra éve lehet - hangsúlyozta Nagy Róbert. Az eredményes térségi pályázatokkal elnyerhető támogatásokkal ugyanis kidolgozhatják Magyarország legmagasabb hegyvidékének egységes arculatát. Így közös weboldalat fejlesztenek és tudatos marketinggel, illetve termékelemekkel gazdagítják munkájukat. Azon is dolgoznak, hogy eredményesen kapcsolódhassanak a Magyar Turizmus Zrt. 2016-ra meghirdetett Gasztroélmények Éve mozgalomhoz.
Ásványvíz, ízes erdei lekvár, palóc ételsorozat
Ennek keretében újdonságként palackozott ásványvizet ajánlanak a mátrai forrásokból. Emellett szeretnének egy új teakeveréket is piacra vinni, amelyet mátrai gyógynövényekből készítenek. De azon is bábáskodnak, hogy a Mátrai Borvidék termékeit reprezentáló borcsaládot hozzanak létre. Az egyesület vezetői tárgyalásokat kezdtek saját logós, ízes erdei lekvár elkészítésére és megjelenítésére is. A tagok pedig már dolgoznak egy palóc ételsorozat megalkotásán, amibe neves szakácsokat vonnak be.
Mindezeket az újdonságokat 2016 júliusában, a Mátra több helyszínén megrendezésre kerülő nagyszabású programsorozaton mutatják majd be az érdeklődő turistáknak.