Ami nem más volt, mint az, hogy a Balaton Budapest kertje, és a két márka összeköthető lenne, amit meg is kéne tenni. "A Balaton szinte Budapest kertje, vonattal is csak 70 percre van a fővárostól. A két brand összeköthető lenne, hozzájárulna a Magyarországon töltött vendégéjszakák számának növeléséhez" - mondta Hoffmann Henrik, a Magyar Turisztikai Desztináció Menedzsment Szövetség elnökségi tagja az I Love Balaton szerint.
A Balaton Barátai Márkaműhely felkapta a fejét a cikk alatti hozzászólásokra, amelyek többsége erősen kritizálja ezt a gondolatot. „Balaton az a Balaton. Micsoda baromság összemosni Budapesttel."; „Egy tó, mint kert??? Eleve képzavar.”; "És miért pont Budapest? Miközben a balatoni turizmus semmiféle kapcsolatot nem alakított ki a régió meghatározó városaival, lásd Veszprém, Keszthely stb."; „Budapest kertje a Budai-hegység és az agglomeráció! Nehogy már összekeverjük a Balatonnal vagy a Velencei-tóval! A Balaton Magyarország üdülőparadicsoma, ha úgy tetszik, a >>Magyar Riviéra<<, aminek vendégforgalmát minden igyekezet ellenére elsősorban az időjárás befolyásolja. (...) Számottevő belföldi idegenforgalom nélkül a Balaton tovább sorvad, nem a külföldiektől kellene várnunk a megváltást, hanem elsősorban a magyar családokat, munkáltatókat kell helyzetbe hozni különböző célzott támogatásokkal. Ami a külföldieket illeti, én Budapest-Balaton csomagban népszerűsíteném, ez fordítva már régóta működik. A balatoni szállodák, utazási irodák mindig is kínáltak budapesti városlátogatásokat a nyaralóvendégeknek." És ez csak néhány a felháborodott kommentek közül.
Forrás: Balaton Barátai Márkaműhely
Forrás: I Love Balaton
Forrás: Turizmus Online