A Balaton szezont hosszabbít, Hévíz brandet épít

A Gyulán megrendezett XIV. Országos TDM Konferencián a TDM szervezetek tagjai közül sokan már ötleteket gyűjtöttek a pályázatra, több projektben is gondolkodnak, de arról, hogy milyen anyagot nyújtanak be, a fenntartójuk dönt. 

A Balatonra legtöbben nyáron gondolnak üdülési célként, de a magyar tenger körüli települések tervbe vették, hogy meghosszabbítják a szezont. Egyik ilyen kezdeményezés a Nyitott Balaton. A Balaton tavaszi és őszi szezonjának megteremtésén dolgozunk – erősítette meg Semsei Sándor, a Balaton Riviéra Turisztikai Egyesület elnöke. Állandó kínálatot teremtenek meg az aktív, a kulturális és a gasztronómiai turizmus terén. 400-500 szolgáltató csatlakozott a programhoz szorgalmazásukra. A folyamathoz térképeket, programfüzeteket nyomtatnak, fejlesztik az információs rendszert, képzik a szolgáltatókat, minőségbiztosítással nagyobb keresletet generáló kínálatot alakítanak ki. A pályázaton való indulást firtató kérdésre azt válaszolta az elnök, hogy térségi szinten indulnak, Nyugat-Balaton, Tihany, Balatonfüred tekintetében. Fejlesztik a kártyarendszert, az informatikát, a helyi szinten túlnyúló termékeket, és összekötő túraútvonalakat alakítanak ki. A kerékpárutakhoz infrastruktúrát terveznek, mint például kerékpármegőrzőket, étkezési lehetőségeket, s ezeket hálózatba szervezik. A kerékpáros turizmus mellé pedig például vitorlázást is kínálnak, valamint bevonják a Balaton-felvidéket, a nemzeti parkot is a működésbe.

Garantált nagyrendezvények, gyógyászati szolgáltatás Szombathelyen

Szombathely turizmusának alapköve a garantált program, a garantált nagyrendezvények. „A római és a Szent Márton örökségre építhetünk. Kimagasló szerepet szánunk a termékfejlesztésnek, a turisztikai infrastruktúra javításának. Fejleszteni akarjuk a városban az információs táblarendszert, a számítástechnikai infrastruktúrát, a turisztikai honlapot többnyelvűvé tenni. A helyi szervezeteknek kiírt pályázaton indulunk, maximum 20 millió forintot pályázhatunk meg” – tudtuk meg Szendi Zsuzsától, a Szombathelyi Turisztikai és Testvérváros Egyesület elnökétől.

Hévízi márkázás

A hévízi TDM mindent megtesz, hogy jó szakmai anyagot készítsen. „Erős az összefogás a szolgáltatókkal, az önkormányzattal, a TDM szervezetekkel, sok közös célt valósítottunk meg – mondta Berta-Tóth Mauéla, a Hévíz TDM Egyesület TDM menedzsere. – Az előző pályázatban a kerékpáros turizmust erősítettük, a szezonalitás csökkentése, a tavaszi, őszi időszakba való kinyújtása a célunk. Az önkormányzatnak a turizmus az iparága, legfőbb bevételi forrása, visszaforgat működésébe. Minden pályázati lehetőség célja számunkra az elégedett vendég és a minőségi szolgáltatás. A gyógyászati szolgáltatás a legjelentősebb Hévízen, ezt brandesíteni akarjuk hévízi tradicionális gyógyító kúra néven. Minősített szolgáltatásként kínáljuk a gyógyvízben való fürdőzést, a Moll Károly-féle súlyfürdőzést és a hévizes iszappakolást. Hét szállodával és a kórházzal együtt pályázunk. Ismertté akarjuk tenni az eredményes gyógyítást. Szövetkeztünk a TDM szervezetekkel, együtt erősítjük a marketinget, közösek a vásári megjelenéseink, egyben próbáljuk piacra vinni a térséget.”


 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein

Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.