A Balatonra legtöbben nyáron gondolnak üdülési célként, de a magyar tenger körüli települések tervbe vették, hogy meghosszabbítják a szezont. Egyik ilyen kezdeményezés a Nyitott Balaton. A Balaton tavaszi és őszi szezonjának megteremtésén dolgozunk – erősítette meg Semsei Sándor, a Balaton Riviéra Turisztikai Egyesület elnöke. Állandó kínálatot teremtenek meg az aktív, a kulturális és a gasztronómiai turizmus terén. 400-500 szolgáltató csatlakozott a programhoz szorgalmazásukra. A folyamathoz térképeket, programfüzeteket nyomtatnak, fejlesztik az információs rendszert, képzik a szolgáltatókat, minőségbiztosítással nagyobb keresletet generáló kínálatot alakítanak ki. A pályázaton való indulást firtató kérdésre azt válaszolta az elnök, hogy térségi szinten indulnak, Nyugat-Balaton, Tihany, Balatonfüred tekintetében. Fejlesztik a kártyarendszert, az informatikát, a helyi szinten túlnyúló termékeket, és összekötő túraútvonalakat alakítanak ki. A kerékpárutakhoz infrastruktúrát terveznek, mint például kerékpármegőrzőket, étkezési lehetőségeket, s ezeket hálózatba szervezik. A kerékpáros turizmus mellé pedig például vitorlázást is kínálnak, valamint bevonják a Balaton-felvidéket, a nemzeti parkot is a működésbe.
Garantált nagyrendezvények, gyógyászati szolgáltatás Szombathelyen
Szombathely turizmusának alapköve a garantált program, a garantált nagyrendezvények. „A római és a Szent Márton örökségre építhetünk. Kimagasló szerepet szánunk a termékfejlesztésnek, a turisztikai infrastruktúra javításának. Fejleszteni akarjuk a városban az információs táblarendszert, a számítástechnikai infrastruktúrát, a turisztikai honlapot többnyelvűvé tenni. A helyi szervezeteknek kiírt pályázaton indulunk, maximum 20 millió forintot pályázhatunk meg” – tudtuk meg Szendi Zsuzsától, a Szombathelyi Turisztikai és Testvérváros Egyesület elnökétől.
Hévízi márkázás
A hévízi TDM mindent megtesz, hogy jó szakmai anyagot készítsen. „Erős az összefogás a szolgáltatókkal, az önkormányzattal, a TDM szervezetekkel, sok közös célt valósítottunk meg – mondta Berta-Tóth Mauéla, a Hévíz TDM Egyesület TDM menedzsere. – Az előző pályázatban a kerékpáros turizmust erősítettük, a szezonalitás csökkentése, a tavaszi, őszi időszakba való kinyújtása a célunk. Az önkormányzatnak a turizmus az iparága, legfőbb bevételi forrása, visszaforgat működésébe. Minden pályázati lehetőség célja számunkra az elégedett vendég és a minőségi szolgáltatás. A gyógyászati szolgáltatás a legjelentősebb Hévízen, ezt brandesíteni akarjuk hévízi tradicionális gyógyító kúra néven. Minősített szolgáltatásként kínáljuk a gyógyvízben való fürdőzést, a Moll Károly-féle súlyfürdőzést és a hévizes iszappakolást. Hét szállodával és a kórházzal együtt pályázunk. Ismertté akarjuk tenni az eredményes gyógyítást. Szövetkeztünk a TDM szervezetekkel, együtt erősítjük a marketinget, közösek a vásári megjelenéseink, egyben próbáljuk piacra vinni a térséget.”