Nagy kihívást jelentett a Siófok50 programsorozat a Balaton Parti Kft.-nek, de sikerült az elvárások felett teljesíteni – mondta Pintér Tamás, a jubileumi év programjait szervező cég ügyvezető igazgatója. Hozzátette, hogy ehhez kellett a Siófok50 munkacsoport többi szereplője, illetve az MVM Csoport segítsége is, hiszen a város mellett ők biztosították az anyagi forrást ahhoz, hogy méltó legyen az ünnepelés. „Ez a 12 nagy rendezvényből álló sorozat és a kulturális programok megmutatták azt, hogy milyen értékek rejlenek a városban” – foglalta össze Pintér Tamás.
Stadler-Szentpéteri Ildikó, a siófoki Tourinform Iroda vezetője elmondta, hogy a 2018-as adatok azt mutatják, hogy országos szinten továbbra is a Balaton a legnépszerűbb úti cél, a desztináción belül pedig Siófok kiemelkedő eredményeket ért el. Nemcsak azzal, hogy október végéig már több mint 1 millió vendégéjszakát töltöttek a turisták a városban, hanem azzal is, hogy a Szallas.hu által meghirdetett az Év Turisztikai Települése versenyben a látogatók szavazatai alapján a harmadik legnépszerűbb úti cél lett. A változatos programoknak köszönhetően pedig a főszezonon kívül, azaz tavasszal és ősszel is rengeteg turista érkezett Siófokra.
Pintér Tamás elmondta, hogy nemcsak Siófok, hanem az egész régió célja az, hogy megmutassák a Balaton különböző arcait a látogatóknak, és a tapasztalat az, hogy ezekre a kezdeményezésekre van is igény. A Siófok50 rendezvényeivel azt is szerették volna elérni a szervezők, hogy ne csak bulivárosként gondoljanak Siófokra az emberek. Így nagy eredményként könyvelték el, hogy meg tudták szólítani a családokat és a párokat is, miközben a nyári éjszakai élet miatt érkező fiatalok számára is vonzó maradt a város. „Siófok mindenkié” – mondta Pintér Tamás arról, hogy az egészen pici gyerekektől az idősekig mindenki megtalálhatta a szórakozási és kikapcsolódási lehetőséget a városban.
A 2018-as sokszínű programkínálathoz a nagyrendezvények mellett a Kálmán Imre Kulturális Központ, a városi könyvtár (BRTTK) a Színpart és a PLÁZS rendezvényei is hozzájárultak. Olyan programkavalkád volt idén Siófokon, hogy bárki találhatott az ízlésének megfelelőt, és ezt jövőre is szeretnék továbbvinni – mondta a Balaton-Parti Kft. ügyvezetője. Ez egybevág a turisztikai trendekkel is: Stadler-Szentpéteri Ildikó elmondta, hogy a felmérések egyértelműen azt mutatják, hogy felértékelődik az élményalapú kikapcsolódás, sokan pedig kifejezetten a kulturális programokat keresik. A minőségi programok mellett persze arra is szükség volt, hogy a szervezők eljuttassák a Siófok50 hírét a vendégekhez.
Pintér Tamás szerint aki rákeresett Siófokra, mindenképpen találkozott a hírrel, hogy most ünneplik a várossá avatás 50. évfordulóját. Stadler-Szentpéteri Ildikó kiemelte, hogy nagy hangsúlyt fektettek az online kommunikációra, hiszen ma már döntően az internetet használják a turisták tájékozódásra és szállásfoglalásra. A jubileumra készülve elindították a Hellosiofok applikációt, ehhez kapcsolódóan megújították a programokról tájékoztató honlapot, és az erős közösségi média is kiemelt szempont volt. A Siófok50-hez kapcsolódó kommunikációs- és marketingtevékenységet a szakma is elismerte: Siófok nyerte el idén a Marketing Fővárosa díjat az Országos Városmarketing pályázaton.