A megkérdezettek több mint fele érzi úgy, hogy egy tudásbázis nagyban segítené a mindennapi munkáját. A felmérés arra is rámutatott, 70 százalékban a feletteseken és munkatársakon múlik a beilleszkedés sikere.
Hibrid munkakörülmények között sokkal kevesebb idő jut tudás átadásra, sokkal hosszabb ideig tart az onboarding, vagyis az új csapattag beilleszkedése, amivel csupán a munkaváltók harmada elégedett. Többek közt ezeket a tanulságokat lehet leszűrni a BonsaiX kutatásából.
A kérdőív kitöltőinek kétharmada arról nyilatkozott, több mint két hónapja van már a jelenlegi pozíciójában, fele 250 főnél nagyobb cégben, míg 9 százalékuk 10 főnél kisebb mikrovállalkozásban dolgozik.
Gögge Tamás, a cég vezetője a felmérés eredményeit értékelve arról beszélt, általánosságban megállapítható, hogy új munkavállalóként az emberek zöme nem kapja meg a megfelelő időbefektetést a vezetőtől.
Egyedül sokszor sokáig nem megy
„Tapasztalatok szerint miután egy cég felvesz egy munkatársat, arra vár, hogy majd magától elkezd dolgozni. Ezt igazolja vissza a kutatásunk is, hiszen csak minden második kitöltő számolt be arról, hogy teljesen egyértelmű számára, miről szól a jelenlegi pozíciója, beleértve a feladatait. Az első három hónap lenne a legfontosabb onboarding időszak, de többségben az új kollégák nem kapják meg a megfelelően kidolgozott információt és személyes segítséget” , mutatott rá a céges információmegosztási szakértő.
A felmérés szerint a megkérdezettek több mint 70 százalékban kihívásnak érzik a munkájukat. Ez olyannyira igaz, hogy közel harmaduk szerint több mint hat hónapra lesz szükségük, mire komfortosan tudnak mozogni pozíciójukban, csupán 40 százalék érzi úgy, hogy 3 hónapon belül teljesen bele tudnak tanulni.
Gögge Tamás rámutatott, a résztvevők harmada nagyon elégedett volt az onboarding élményével, míg ötödük egyáltalán nem. Érdekes, hogy a megkérdezettek közel fele onboarding tervet is kapott kezdéskor, ami nagyon jó felkészültségre enged következtetni. Ilyen esetekben pontos ütemterv fogadja az új belépőket részletezve, hogy melyik napon milyen témákat vesznek majd át, de ez a módszer még mindig nem elég elterjedt a magyar cégek körében.
A céges IT-fejlesztés alap kell, hogy legyen
A problémák közé sorolta, hogy sok cégnél például még mindig intranet van, ami 20 éve is létezett, és bár nem hozza azt felhasználói élményben, amit a munkavállalók szeretnének, a cégek nem foglalkoznak a fejlesztéssel. Megjegyezte azt is, az sem jó belső tudásbázis, ha egy megosztott mappát frissítenek a vállalaton belül, mert átláthatatlan, mi az új információ benne.
Forrás: BonsaiX