A turizmus az egyik legsikeresebb ágazat

Bemutatta Magyarország új turisztikai márkáját a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ). A WOW Hungary szlogennel induló nemzetközi kampány részleteit, az imázsfilmet és az elmúlt hónapokban elkészült országmárka teljes arculatát a Turizmus Summit 2018 konferencián ismertették, ahol átadták a 30. Pro Turismo díjakat is. A rendezvényen beszédet mondott Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, Guller Zoltán, a MTÜ vezérigazgatója, és Farkas Dávid vezérigazgató-helyettes.

Magyarországon a turizmus az egyik legsikeresebb nemzetgazdasági ágazat- jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök a Turizmus Summit 2018 konferencián kedden Budapesten. 

A Magyar Turisztikai Ügynökség tavaly hagyományteremtő szándékkal indította el a Turizmus Summit rendezvényt annak érdekében, hogy a turisztikai szakma képviselőinek minden évben lehetőségük legyen értékelni az eredményeket és megvitatni azt, hogy milyen lépéseket tegyenek az előttünk álló időszakban.

A rendezvényen a Magyar Turisztikai Ügynökség bemutatta az új országmárkát, amely a következő időszakban minden nemzetközi marketing tevékenység alapját képezi majd. A márka kialakítása már nyár elején elkezdődött, amikor a Turisztikai Ügynökség nyílt pályázatot hirdetett Magyarország logójának és szlogenjének megalkotására. A pályázat első körében a szakmai zsűri kiválasztotta az öt legjobb pályamunkát, amelynek alkotói mellé szakmai szervezetek ajánlásai alapján további kreatív műhelyeket és szakembereket kért fel az MTÜ a pályázat második szakaszában.

A győztes pályázatot, amelyre építkezve mostanra elkészült Magyarország turisztikai országmárkája, a Graphasel Design Stúdió adta be. A szlogen, a WOW Hungary egyszerre figyelemfelkeltő, és mégis egyszerű, a WOW szó pedig amellett, hogy mindenki ismeri a világon, és a rácsodálkozó meglepetésre utal, Magyarország országmárkájában egy mozaikszó is: a Wellspring Of Wonders szlogenből alakul ki, amely az országra, mint a csodák soha ki nem merülő forrására utal. Az új arculatban elkészült logó fő motívuma a hármas halom szimbolikájából ered, és megjelenik benne az út, mint motívum is, amely Magyarország bejárhatóságát és a felfedezést, utazást szimbolizálja. Az új turisztikai országmárkához imázsfilm is készült Magyarországról, amelyet a Recordline Production gyártott, és amelyhez az egész országot bejárták a forgatócsoportok, és összesen 6420 kilométert utazva, és 35 napnyi előkészítés után 22 napon át forgattak majdnem 90 városban

Az imázsfilm az alábbi linken érhető el: {youtube|id=j7q0Y_JZMrg}

Az elkészült országmárkára és az imázsfilmre építve a következő napokban elindul egy nagyszabású nemzetközi kampány is, amelynek a célja az, hogy bemutassa a vidéki Magyarországot a külföldi utazóknak. „Azt szeretnénk elérni, hogy ha egy lengyel család utazáson gondolkodik, akkor ne az legyen a kérdés, hogy Magyarországra vagy Csehországba utazzanak, hanem az, hogy Magyarországon belül Tokaj környékére vagy a Hortobágyra vagy a Mátra és a Bükk térségébe. Hiszen tudjuk: nem elég csak Budapestet látni, be kell járni a vidéki Magyarországot is” – mondta Farkas Dávid, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese. Az októberben induló, januárig tartó integrált kommunikációs kampány során bruttó 4 milliárd forintért összesen 13 országban (Németország, Ausztria, Csehország, Lengyelország, Románia, Oroszország, Szlovákia, Hollandia, Egyesült Királyság, Kína, USA, Franciaország, Kanada) hirdet majd a Magyar Turisztikai Ügynökség. A legnagyobb hangsúly azokon a küldőpiacokon lesz, ahonnan már jelenleg is jelentős vendégforgalom áramlik a vidéki desztinációkba, és 10 különböző nyelven lesznek láthatóak a hirdetések.

Országspecifikus médiafelületek mellett globális médiapartnerekkel is együtt dolgoznak olyanokkal, mint például a National Geographic. Csak az ő felületeiken több mint 3000 alkalommal sugározzák majd a kampányfilmet, de globális médiapartnerként például az Expedia-val is együttműködnek. A médiabüdzsé jelentős részét online felületekre költik el. Az online hirdetésekkel összesen több mint 320 millió megjelenést fognak elérni.

Szintén a Turizmus Summiton jelentette be az MTÜ, hogy a vidéki Magyarországot népszerűsítő WOW Hungary kampány mellett a közeljövőben újra elindul a Budapestre fókuszáló Spice of Europe kampány is, amelyhez szintén új kampányfilm készült, és amely most a főváros építészetére, különleges kulturális és művészeti életére koncentrál, és négy mozgásművész kalauzolásával mutatja meg a magyar fővárost a nemzetközi utazóknak.

Az új kampányfilmet itt lehet megnézni: {youtube|id=hlwjcWXG8cs}

A Turizmus Summit rendezvényen osztották ki az idei, sorrendben már 30. Pro Turismo díjakat is, amely a turisztikai szakmában végzett tevékenység legrangosabb elismerése. A díjat minden évben azok a szakemberek kapják, akik sokat tettek hozzá, hogy a magyarok hírnevét itthon és külföldön egyaránt öregbítsék, akik elkötelezettek a minőség iránt, legyen szó akár turizmusról, akár kultúráról, akár a magyarság bármely más értékéről, és akik példát mutatnak a szakmának. Az idei hat díjazott Sándor Szandra, divattervező, a Nanushka márka megalkotója, Papp Regina, a We Love Budapest főszerkesztője és társalapítója, Ruprecht László kreatív séf, a Stílusos Vidéki Éttermiség egyik alapítója, Fülöp Zoltán, akinek a nevéhez a VOLT Fesztivál megalapítása kötődik, Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke, valamint Laposa Bence borász voltak. 

 

Forrás: MTÜ


Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái

Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái 

Az Évgyűrűkben őrzött történetek – Magyarország fáinak titkos meséi című fotókiállítást május 4-én nyitják meg Badacsonyörsön.
Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza

Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza 

Május 12-én igazi világsztárokkal is találkozhatunk!
Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján

Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján 

Május 1-jén ünnepelte az ÉnBudapestem applikációja az első születésnapját.
Szibériai tokhalak a Balatonban?

Szibériai tokhalak a Balatonban? 

A Balatonban megjelenő lénai tokok minden bizonnyal a vízgyűjtőn létesült halgazdálkodási létesítményekből szökhettek meg.
Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő

Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő 

Nemzetgazdasági miniszter: a nyugati világ elöregszik, nő az idősek aránya, ebből adódóan sokkal nagyobb lesz a kereslet az egészségturizmusra.
Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon

Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon 

Harmincöt budapesti tanuló állhatott dobogóra a Szakma Sztár Fesztiválon.
Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens 

Már több mint húsz étterem használja.
ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től

ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től 

Az előremutató jelentésben a jó gyakorlatok mellett a lehetőségeket is feltárták, mellyel megjelölték a cégcsoport fenntarthatósági tevékenységének irányait is.
Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon

Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon 

Több mint huszonötezren vesznek részt Magyarország legnépesebb tömegsport rendezvényén.
Precizitás, csapatjáték, gondoskodás - méhek napja április 30-án

Precizitás, csapatjáték, gondoskodás - méhek napja április 30-án 

A méhektől nemcsak a természet legfinomabb ajándékát, a mézet kapjuk, de sokat is tanulhatunk tőlük!

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.