BGYH: kevesebb bevétel és vendég, több kedvezmény a budapestieknek

A társaság 2025-ben mintegy 4,6 milliárd forint adózott eredményre számít – ez az előző évhez viszonyítva 1,6 milliárd forinttal kevesebb. Mutatjuk a csökkenés okait, az idei gyógyászati terveket és a fürdőbelépők árait.

Mint a BGYH közleményéből kiderül, az eltérés fő okai:

a Gellért fürdő utolsó negyedévre ütemezett bezárása miatti bevételkiesés, fürdők felújítása (kiemelten Széchenyi, Dandár), a kedvezményrendszer kiterjesztése, az új törvényi előírásoknak (ESG, NIS2) való megfeleléshez szükséges beruházások finanszírozása, a bér- és anyagköltségek változása.

A több mint tíz éve sorsára hagyott budai Rác Fürdő, amelyről továbbra sem született még megnyugtató döntés
A több mint tíz éve sorsára hagyott budai Rác Fürdő, amelyről továbbra sem született még megnyugtató döntés
Fotó: BGYH
Kevesebb gyógyulni vágyó vendég

A gyógyászat területén az elmúlt időszakban tapasztalt trend alapján csökkenés prognosztizálható. Ez alapján a gyógyászati céllal érkező vendégforgalomban 180 ezer belépésszámmal terveznek.

Új tendencia, hogy jelentős százalékban nőtt a fiatalabb korosztály aránya.

A budapesti lakosok számára egészségmegőrzési programot alakítanak ki, ehhez két nappali kórházban (Széchenyi és Lukács fürdők) bővítik a medical-jellegű gyógykezeléseket, akár prevenciós jelleggel is. A fürdőgyógyászati szolgáltatások igénybevételének ösztönzésére új, kedvezményes bérletkonstrukciókat vezetnek be.

Fürdőbelépők – egyrészt emelés, másrészt kedvezmények

A társaság fürdőiben a belépők ára átlagosan 5 százalékkal emelkedett 2025 januárjától.

A döntően turisták látogatta történelmi fürdők – Széchenyi, Gellért, Lukács és Rudas – esetében a nemzetközi piaci trendeket követve az év közepén árkiigazítást terveznek,

megfelelve ezáltal a Fővárosi Közgyűlés határozatának, illetve ezzel párhuzamosan a budapesti lakosság részére jelentősebb kedvezmény nyújtanak, írják.

A hazai vendégkör által látogatott fürdőket illetően a BGYH árpolitikájában erős korlátot jelent az itthoni vendégek vásárlóereje és alacsony ár elfogadási hajlandósága. Ezeknél a fürdőknél az áremelés mértékében elsősorban szezonális különbségek adódnak.

A gyógyászati költséghozzájárulás díja nem változott, a tavalyi árszinten marad – kivéve a nappali kórház ellátást.

Ennek ára 10 százalékkal emelkedett, azonban még így is a legkedvezőbb gyógyászati ellátás maradt – egy háromhetes, 60 kezelést tartalmazó kúra egy kezelésre jutó díja 1350 forint.

A történelmi fürdőkbe kedvezményes belépést kínáló Zsigmondy Klubkártya továbbra is népszerű, forgalma három év alatt megduplázódott, jelenleg 22 ezer klubtag van.

Egy évre 5000 forintért kiváltható kártyával több mint 60 százalékos árkedvezménnyel lehet fürdőzni a Gellértben, a Széchenyiben és a Rudasban.

Ennél is kedvezőbb lehetőséget nyújt a belföldi vendégekre szabott bérletrendszer, amelyet pár éve megújítottak. A bérletkonstrukciókkal átlagosan 70-74 százalékos kedvezmény érhető el, a 100, 200 vagy 365 alkalmas bérlettel már 1000-1200 forintos áron is lehet fürdőzni, ráadásul bérlettípustól függően több fürdőbe is lehet vele jutni. Évről évre többen váltanak bérletet, 2024-ben csaknem 3 ezer vendég rendelkezett bérlettel. A bérletek ára ez évben átlagosan 5 százalékkal emelkedett.

Az idősebb korosztály mozgási lehetőségeinek támogatása érdekében, kerületi önkormányzatokkal való együttműködés keretében biztosítanak kedvezményeket nyugdíjas vendégeinknek.

A 85 év feletti törzsvendégeknek extra kedvezmény is van: féláron vásárolhatnak legalább 100 alkalmas bérletet.

A strandfürdőkben változó mértékű, 10-35 százalékos gyermek, nyugdíjas, diák és családi árkedvezményeket biztosítanak. 

Budapest Főváros Közgyűlése döntése alapján 2025. évben az eddigi kedvezményrendszer olyan elemekkel bővül, amelyeket kifejezetten a budapestiek, illetve az itt tanuló diákok vehetnek igénybe. Április elejétől már elérhető a BudapestGO közösségi közlekedési bérlettel rendelkező, Budapesten élő vagy tanuló diákok számára bevezetett 50 százalékos diákkedvezmény.

Újdonság még az 5 alkalmas reggeli bérlet – ez 50 százalékos kedvezményt jelent a fürdő zárása előtti 2 órában, valamint a hétköznap délelőtt használható félárú, időkorlátos nyugdíjas bérlet. A Zsigmondy Klubkártya is megújul – nemsokára már online is kiválhatják maguknak a nyugdíjasok.


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.