Az elővárosi vonatokat ezúttal nem autóbuszos pótlás helyettesíti, mert – mint írják – a sűrű, budapesti közúti forgalomban a pótlóbuszok nem tudnának olyan kedvező eljutási lehetőséget kínálni az utasoknak, mint a sűrűn közlekedő metró- és villamosjáratok.
A jelentős mértékű korlátozások mérséklése, illetve az alternatív útvonalak biztosítása érdekében ugyanakkor erősítik a szobi és a veresegyházi vonallal párhuzamos helyközi buszjáratokat: főként csúcsidőben több járat indul Dunakeszi, Fót, Veresegyház, Őrbottyán, Vác térségében, melyekről Újpesten közvetlenül az M3-as metróra lehet átszállni a belváros felé, olvasható a MÁV oldalán.
Fotó: Rákospalota, MÁV-telep
A lezárás ideje alatt a Nyugati pályaudvar és Rákospalota-Újpest, valamint az esztergomi vonalon a Nyugati és Angyalföld között szünetelni fog a vonatforgalom.
A pályakarbantartás célja az, hogy megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá váljon az érintett vonalakon a menetrend, csökkenjen a késés aránya.
Ennek érdekében Rákosrendezőn mintegy 800 méteren szüntetik meg a sebességkorlátozásokat, több mint másfél kilométernyi vágány kerül átépítésre, 700 méteren ágyazatrostálást végeznek síneket, betonaljakat és talpfákat cserélnek, és részben megújul a felsővezeték-hálózat is.
Az augusztus végére tervezett éjszakai utószabályozási munkálatok elvégzését követően 80 km/órás sebességgel lesz használható a pálya – akkortól szűnnek meg teljesen a több perces késéseket okozó sebességkorlátozások is.