Az Európai Utazási Bizottság 1948-as megalakulása óta, azaz már közel 70 éve azon dolgozik, hogy Európát vonzó, egységes turisztikai célpontként mutassa be a világnak a tagországok nemzeti turisztikai hivatalainak együttműködésével. 2011. után immáron másodszor kerülhet sor Magyarországon az ETC közgyűlésére. A Magyar Turisztikai Ügynökség a legutóbbi, a portugáliai Portoban tartott közgyűlésen hívta meg a bizottságot.
Ezzel vált lehetővé, hogy Magyarország fővárosa adhasson otthont a kiemelt jelentőségű tanácskozásnak.
A közgyűlés mellett több kerekasztal beszélgetést is szerveznek Európa turisztikai vezetőinek, ezeken tudják megvitatni a szakemberek, hogy milyen lehetőségek rejlenek az Egyesült Államok, Kanada, Brazília és Kína piacaiban, és ezt a potenciált hogyan lehet együttesen kiaknázni.
Az ETC ezeken a piacokon úgynevezett "Operation Group"-okon keresztül, továbbá a visiteurope.com portál segítségével valósítja meg céljait. A tevékenységében kiemelt szerepelt játszik az online marketing, követve a célpiacok trendjeit. Az ETC marketingdöntéseit kutatásokra alapozza, amely kutatások eredményeit az egyes tagállamok önállóan is hasznosítani tudják.
Az ETC közgyűlése többek között azért kiemelten fontos, mert a nemzetközi turizmus a világ exportjának 7 százalékáért felel. A beutazó turisták 2015-ben a világ országainak összesen több mint 1.260 milliárd USD bevételt generáltak. Ennek a globális bevételnek több, mint 35 százaléka Európában realizálódott, amely 450,7 milliárd USD volt 2015-ben.
A legtöbb turisztikai szakfórumon elhangzik az az előrejelzés is, amely szerint az összes beutazó turista száma globálisan elérheti az 1,4 milliárd főt 2020-ra, és az 1,8 milliárd főt 2030-ra. Közép- és Kelet-Európa országaiba, így a Magyarországra beutazó látogatók számával kapcsolatosan pedig a becslések a világátlag kétszeresét kitevő növekedési rátát prognosztizálnak.
Az ETC-vel való együttműködés eredményeként nemcsak több információhoz jut a Magyar Turisztikai Ügynökség és rajta keresztül a magyar turisztikai szakma az Európán kívüli piacokról és a technológiai újdonságokról, hanem az együttes tevékenység eredményeként jelentős eredményeket érhet el a távoli piacokon is.
Forrás: Turizmus Online