Csendes Olivér: tematikusan, célzottan, termék- és élményalapon kell kommunikálni

Az Österreich Werbung (ÖW) bécsi központjából érkezett Csendes Olivér, ahol innovációs igazgatóként közel két év alatt jelentős eredményeket ért el az osztrák szövetségi turizmusrendszer fejlesztésében. Mint ahogy lapunk 2024 áprilisában elsőként hírül adta, a fiatal turisztikai szakembert bízták meg idehaza a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) leányvállalataként működő Visit Hungary irányításával. A vele készült átfogó és részletes interjút a Turizmus.com a minap közölte.

Arra a kérdésre, hogy a Visit Hungary (VH) vezetőjeként előnyt vagy hátrányt jelent, hogy képes más nézőpontból, elfogultság nélkül látni Magyarországot, azt válaszolta Csendes Olivér,

mindenképp előnynek tartja, hogy a szakmai tapasztalatai egy részét nemzetközi közegben szerezte, így a versenytársakra is rálátása van és a hazai kínálatot is ennek megfelelően tudja megítélni.

Ehhez hozzátette, hogy Magyarország színvonalas gasztronómiája és élménykínálata a közép-európai úti célok közül messze kiemelkedik. Kiváló adottságú desztinációink vannak, azonban az ide látogatók nem feltétlenül vannak ezzel tisztában, olvasható a vele készült interjúban.

Csendes Olivér / Forrás: MTÜ
Csendes Olivér / Forrás: MTÜ

Mint írják, ez év elején Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója már beharangozta a turizmusirányítás szervezeti átalakítását, amit a korábbinál jóval erősebb sales-támogatás és intenzívebb marketingkommunikáció szükségességével indokolt. Ezzel kapcsolatban az is kiderült, hogy ezek a feladatok most a Visit Hungary-ben összpontosulnak. Ennek kapcsán kiderül, milyen területek tartoznak a nyári kinevezés óta Csendes Olivér irányítása alá.

A kérdezett hangsúlyozta, hogy továbbra is az MTÜ látja el a stratégiai és szabályozási feladatokat, fenntartja és ápolja a turizmusdiplomáciai kapcsolatokat, valamint megszabja a stratégiai irányokat a hazai turizmus jövőjét tekintve.

A Visit Hungary-nek az MTÜ leányvállalataként 

elsődleges feladata a piacelemzés, az adatalapú termékmenedzsment és az üzletfejlesztés elősegítése mellett a nemzetközi és belföldi partnerségek kiépítése és fenntartása, valamint az átfogó marketing, forgalomélénkítés és kommunikációs tevékenység lesz.

Mindezt négy terület összehangolt munkája adja, tette hozzá a szakember.

A jelenlegi struktúra szerint a B2B-fókuszú üzleti együttműködésekért felelős csapatban dolgoznak az országspecialisták és a Kongresszusi Iroda (Budapest Convention Bureau) szakemberei, valamint a termékmenedzserek, akik a proaktív üzletfejlesztés jegyében kapcsolatot tartanak nemcsak a nemzetközi, hanem a hazai piaci szereplőkkel is. A másik szakmai divízió a marketingkommunikációé, amely az egész éves, motívum-, érdeklődés- és élményalapú kommunikációról – a brandmenedzsmentről, a kampánytervezésről, valamint a PR aktivitásokról – gondoskodik. A harmadik csapatban pedig a digitalizációért és innovációért felelős szakértők vannak, akik között leginkább kutatókat, adatelemzőket és adattudósokat találunk. Negyedikként valamennyi szakmai terület tevékenységét az operatív működést támogató csapat munkatársai segítik jogi, gazdasági, pénzügyi, üzemeltetési és HR oldalról is. Ezen felül a Visit Hungary fogja össze a közel 90 tagból álló Tourinform iroda-hálózatot, és koordinálja hazánk legnagyobb környezetszépítő versenyét, a Virágos Magyarországot is.

Arra a kérdésre pedig, hogy feladatát miképp készül megvalósítani, a VH vezérigazgatója azt felelte, annak érdekében, hogy Magyarország kihagyhatatlan úti cél legyen minden potenciális utazó fejében

a nagyobb szezonális kampányok helyett inkább az egész éves kommunikációra helyezik a hangsúlyt. Ebben fontos szerepet kell, hogy kapjon a storytelling, ugyanis a klasszikus promóció helyett ő a személyesebb történetmesélésben hisz, amely jobban megszólítja a potenciális utazót, illetve a már korábban nálunk járt látogatókra is mélyebben hat. 

A lényeg, hogy tematikusan, célzottan, termék- és élményalapon kell kommunikálni, olvasható a vele készült interjúban.

 

 

 

 

 

 

 


Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.
Májusban jön a Budapest100

Májusban jön a Budapest100 

Rekordmennyiségű ház- és közösségi kert nyitja meg idén a kapuit.
Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban

Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban 

Izgalmas kalanddal várja a DinoPark KÖKI látogatóit a húsvéti ünnepek alatt.
Vízi, szárazföldi és légi járművek főszerepben: jönnek az Esztergom Napok

Vízi, szárazföldi és légi járművek főszerepben: jönnek az Esztergom Napok 

Két hétvége, négy rendezvény: tavaszi pezsgés Esztergomban.
Új világsztárokat és az E.T. -t is elhozta a húsvéti nyúl a Madame Tussauds-ba

Új világsztárokat és az E.T. -t is elhozta a húsvéti nyúl a Madame Tussauds-ba 

Húsvét a Madame Tussauds Budapestben: programok és új figurák várják a látogatókat.
Nincs húsvét Tojás-kút nélkül

Nincs húsvét Tojás-kút nélkül 

Húsvét és tavaszi szünet Székesfehérváron.
Varázslatos világot idéző produkció a Millenárisban

Varázslatos világot idéző produkció a Millenárisban  

Elkezdődött a mitikus világot megidéző Walk My World immerzív produkció építése a Millenárison
Három nap – nyolc világsztár Paloznakon

Három nap – nyolc világsztár Paloznakon 

Idén nyáron ismét jazzbe borul a Balaton-felvidék.
Pár napig még megnézheti a Munkácsy-kiállítást

Pár napig még megnézheti a Munkácsy-kiállítást 

A nagy érdeklődésre való tekintettel a tervezetthez képest három héttel később, április 21-én, húsvéthétfőn zár a Szépművészeti Múzeum Munkácsy-kiállítása,
Két hétvége, két piknik a Zsolnay-negyedben

Két hétvége, két piknik a Zsolnay-negyedben 

Májusban újra a szabadtéri élményeké a főszerep a Zsolnay Negyedben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.