Csendes Olivér: tematikusan, célzottan, termék- és élményalapon kell kommunikálni

Az Österreich Werbung (ÖW) bécsi központjából érkezett Csendes Olivér, ahol innovációs igazgatóként közel két év alatt jelentős eredményeket ért el az osztrák szövetségi turizmusrendszer fejlesztésében. Mint ahogy lapunk 2024 áprilisában elsőként hírül adta, a fiatal turisztikai szakembert bízták meg idehaza a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) leányvállalataként működő Visit Hungary irányításával. A vele készült átfogó és részletes interjút a Turizmus.com a minap közölte.

Arra a kérdésre, hogy a Visit Hungary (VH) vezetőjeként előnyt vagy hátrányt jelent, hogy képes más nézőpontból, elfogultság nélkül látni Magyarországot, azt válaszolta Csendes Olivér,

mindenképp előnynek tartja, hogy a szakmai tapasztalatai egy részét nemzetközi közegben szerezte, így a versenytársakra is rálátása van és a hazai kínálatot is ennek megfelelően tudja megítélni.

Ehhez hozzátette, hogy Magyarország színvonalas gasztronómiája és élménykínálata a közép-európai úti célok közül messze kiemelkedik. Kiváló adottságú desztinációink vannak, azonban az ide látogatók nem feltétlenül vannak ezzel tisztában, olvasható a vele készült interjúban.

Csendes Olivér / Forrás: MTÜ
Csendes Olivér / Forrás: MTÜ

Mint írják, ez év elején Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója már beharangozta a turizmusirányítás szervezeti átalakítását, amit a korábbinál jóval erősebb sales-támogatás és intenzívebb marketingkommunikáció szükségességével indokolt. Ezzel kapcsolatban az is kiderült, hogy ezek a feladatok most a Visit Hungary-ben összpontosulnak. Ennek kapcsán kiderül, milyen területek tartoznak a nyári kinevezés óta Csendes Olivér irányítása alá.

A kérdezett hangsúlyozta, hogy továbbra is az MTÜ látja el a stratégiai és szabályozási feladatokat, fenntartja és ápolja a turizmusdiplomáciai kapcsolatokat, valamint megszabja a stratégiai irányokat a hazai turizmus jövőjét tekintve.

A Visit Hungary-nek az MTÜ leányvállalataként 

elsődleges feladata a piacelemzés, az adatalapú termékmenedzsment és az üzletfejlesztés elősegítése mellett a nemzetközi és belföldi partnerségek kiépítése és fenntartása, valamint az átfogó marketing, forgalomélénkítés és kommunikációs tevékenység lesz.

Mindezt négy terület összehangolt munkája adja, tette hozzá a szakember.

A jelenlegi struktúra szerint a B2B-fókuszú üzleti együttműködésekért felelős csapatban dolgoznak az országspecialisták és a Kongresszusi Iroda (Budapest Convention Bureau) szakemberei, valamint a termékmenedzserek, akik a proaktív üzletfejlesztés jegyében kapcsolatot tartanak nemcsak a nemzetközi, hanem a hazai piaci szereplőkkel is. A másik szakmai divízió a marketingkommunikációé, amely az egész éves, motívum-, érdeklődés- és élményalapú kommunikációról – a brandmenedzsmentről, a kampánytervezésről, valamint a PR aktivitásokról – gondoskodik. A harmadik csapatban pedig a digitalizációért és innovációért felelős szakértők vannak, akik között leginkább kutatókat, adatelemzőket és adattudósokat találunk. Negyedikként valamennyi szakmai terület tevékenységét az operatív működést támogató csapat munkatársai segítik jogi, gazdasági, pénzügyi, üzemeltetési és HR oldalról is. Ezen felül a Visit Hungary fogja össze a közel 90 tagból álló Tourinform iroda-hálózatot, és koordinálja hazánk legnagyobb környezetszépítő versenyét, a Virágos Magyarországot is.

Arra a kérdésre pedig, hogy feladatát miképp készül megvalósítani, a VH vezérigazgatója azt felelte, annak érdekében, hogy Magyarország kihagyhatatlan úti cél legyen minden potenciális utazó fejében

a nagyobb szezonális kampányok helyett inkább az egész éves kommunikációra helyezik a hangsúlyt. Ebben fontos szerepet kell, hogy kapjon a storytelling, ugyanis a klasszikus promóció helyett ő a személyesebb történetmesélésben hisz, amely jobban megszólítja a potenciális utazót, illetve a már korábban nálunk járt látogatókra is mélyebben hat. 

A lényeg, hogy tematikusan, célzottan, termék- és élményalapon kell kommunikálni, olvasható a vele készült interjúban.

 

 

 

 

 

 

 


Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.
Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók

Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók 

Szajkók segítenek a faültetésben Pesterzsébeten és Veresegyház határában.
Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására

Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására 

Hetedik alkalommal jelentkezik a Resident Art Fair karácsonyi vására, ezúttal Allegro Barbaro címmel.
Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán

Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán 

Az évfordulót a bencések egész évben számos lelkiségi, kulturális és turisztikai, programmal ünnepelték.
Új kiállítás a kortárs művészeti központban

Új kiállítás a kortárs művészeti központban 

Újabb időszaki kiállítás megnyitására készül az MBH Bank Művészeti Alapítvány támogatásával működő Hungarian Art & Business (HAB) művészeti központ, amely ezúttal a kert mint ember által alakított természet világába invitálja majd a látogatókat.
Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval

Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval 

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott.
Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások

Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások 

A latin-amerikai absztrakt művészet úttörőjének alkotásai a Cervantes Intézetben.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.