Csendes Olivér: tematikusan, célzottan, termék- és élményalapon kell kommunikálni

Az Österreich Werbung (ÖW) bécsi központjából érkezett Csendes Olivér, ahol innovációs igazgatóként közel két év alatt jelentős eredményeket ért el az osztrák szövetségi turizmusrendszer fejlesztésében. Mint ahogy lapunk 2024 áprilisában elsőként hírül adta, a fiatal turisztikai szakembert bízták meg idehaza a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) leányvállalataként működő Visit Hungary irányításával. A vele készült átfogó és részletes interjút a Turizmus.com a minap közölte.

Arra a kérdésre, hogy a Visit Hungary (VH) vezetőjeként előnyt vagy hátrányt jelent, hogy képes más nézőpontból, elfogultság nélkül látni Magyarországot, azt válaszolta Csendes Olivér,

mindenképp előnynek tartja, hogy a szakmai tapasztalatai egy részét nemzetközi közegben szerezte, így a versenytársakra is rálátása van és a hazai kínálatot is ennek megfelelően tudja megítélni.

Ehhez hozzátette, hogy Magyarország színvonalas gasztronómiája és élménykínálata a közép-európai úti célok közül messze kiemelkedik. Kiváló adottságú desztinációink vannak, azonban az ide látogatók nem feltétlenül vannak ezzel tisztában, olvasható a vele készült interjúban.

Csendes Olivér / Forrás: MTÜ
Csendes Olivér / Forrás: MTÜ

Mint írják, ez év elején Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója már beharangozta a turizmusirányítás szervezeti átalakítását, amit a korábbinál jóval erősebb sales-támogatás és intenzívebb marketingkommunikáció szükségességével indokolt. Ezzel kapcsolatban az is kiderült, hogy ezek a feladatok most a Visit Hungary-ben összpontosulnak. Ennek kapcsán kiderül, milyen területek tartoznak a nyári kinevezés óta Csendes Olivér irányítása alá.

A kérdezett hangsúlyozta, hogy továbbra is az MTÜ látja el a stratégiai és szabályozási feladatokat, fenntartja és ápolja a turizmusdiplomáciai kapcsolatokat, valamint megszabja a stratégiai irányokat a hazai turizmus jövőjét tekintve.

A Visit Hungary-nek az MTÜ leányvállalataként 

elsődleges feladata a piacelemzés, az adatalapú termékmenedzsment és az üzletfejlesztés elősegítése mellett a nemzetközi és belföldi partnerségek kiépítése és fenntartása, valamint az átfogó marketing, forgalomélénkítés és kommunikációs tevékenység lesz.

Mindezt négy terület összehangolt munkája adja, tette hozzá a szakember.

A jelenlegi struktúra szerint a B2B-fókuszú üzleti együttműködésekért felelős csapatban dolgoznak az országspecialisták és a Kongresszusi Iroda (Budapest Convention Bureau) szakemberei, valamint a termékmenedzserek, akik a proaktív üzletfejlesztés jegyében kapcsolatot tartanak nemcsak a nemzetközi, hanem a hazai piaci szereplőkkel is. A másik szakmai divízió a marketingkommunikációé, amely az egész éves, motívum-, érdeklődés- és élményalapú kommunikációról – a brandmenedzsmentről, a kampánytervezésről, valamint a PR aktivitásokról – gondoskodik. A harmadik csapatban pedig a digitalizációért és innovációért felelős szakértők vannak, akik között leginkább kutatókat, adatelemzőket és adattudósokat találunk. Negyedikként valamennyi szakmai terület tevékenységét az operatív működést támogató csapat munkatársai segítik jogi, gazdasági, pénzügyi, üzemeltetési és HR oldalról is. Ezen felül a Visit Hungary fogja össze a közel 90 tagból álló Tourinform iroda-hálózatot, és koordinálja hazánk legnagyobb környezetszépítő versenyét, a Virágos Magyarországot is.

Arra a kérdésre pedig, hogy feladatát miképp készül megvalósítani, a VH vezérigazgatója azt felelte, annak érdekében, hogy Magyarország kihagyhatatlan úti cél legyen minden potenciális utazó fejében

a nagyobb szezonális kampányok helyett inkább az egész éves kommunikációra helyezik a hangsúlyt. Ebben fontos szerepet kell, hogy kapjon a storytelling, ugyanis a klasszikus promóció helyett ő a személyesebb történetmesélésben hisz, amely jobban megszólítja a potenciális utazót, illetve a már korábban nálunk járt látogatókra is mélyebben hat. 

A lényeg, hogy tematikusan, célzottan, termék- és élményalapon kell kommunikálni, olvasható a vele készült interjúban.

 

 

 

 

 

 

 


A közlekedési napot szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum

A közlekedési napot szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum 

A BKV – a Magyar Autóklubbal együttműködve – az idén is csatlakozik a közlekedési kultúra napja programsorozathoz.
Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál

Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál 

Új értékesítési vezető érkezett a német hátterű utazásszervezőhöz.
Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén

Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén 

Új fejezet nyílik a Sziget életében, megőrizve a különleges atmoszférát és a változatos programokat, miközben látványos újításokkal is várják a látogatókat.
Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán

Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán 

„Ez Magyarország legszebb szabadidősport-rendezvénye”, hallhattuk az ALDI Futógála beharangozó eseményén május 8-án, a Cafe Frei BudaParton lévő egységében.
75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest

75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest 

Idén Sopronban indul a fesztiválszezon.
Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon

Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon  

Az idei Gizella Napok keretében, május 10-én és 11-én vezetett sétákon fedezhetjük fel a Szent Mihály Főszékesegyházat, ahol Szent István király hitvesének két ereklyéjét is őrzik.
Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában

Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában 

Hamarosan az ország több pontján is megtekinthető a Szipál-univerzum.
TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket

TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket 

Bár a turizmus bizalmi mutatói még így is kedvezőbbek, mint a nemzetgazdasági átlag vagy más ágazatok indexei, a szálláshely-szolgáltatás, a vendéglátás és az egyéb turisztikai szektor is visszaesést mutat.
Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért

Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért  

Célja, hogy a terület ökológiai, klímavédelmi és turisztikai szempontból is megújulhasson.
Új szakember a HotelPremio Group csapatában

Új szakember a HotelPremio Group csapatában 

Senior event szakember érkezett az ügynökséghez.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.