Csendes Olivér: tematikusan, célzottan, termék- és élményalapon kell kommunikálni

Az Österreich Werbung (ÖW) bécsi központjából érkezett Csendes Olivér, ahol innovációs igazgatóként közel két év alatt jelentős eredményeket ért el az osztrák szövetségi turizmusrendszer fejlesztésében. Mint ahogy lapunk 2024 áprilisában elsőként hírül adta, a fiatal turisztikai szakembert bízták meg idehaza a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) leányvállalataként működő Visit Hungary irányításával. A vele készült átfogó és részletes interjút a Turizmus.com a minap közölte.

Arra a kérdésre, hogy a Visit Hungary (VH) vezetőjeként előnyt vagy hátrányt jelent, hogy képes más nézőpontból, elfogultság nélkül látni Magyarországot, azt válaszolta Csendes Olivér,

mindenképp előnynek tartja, hogy a szakmai tapasztalatai egy részét nemzetközi közegben szerezte, így a versenytársakra is rálátása van és a hazai kínálatot is ennek megfelelően tudja megítélni.

Ehhez hozzátette, hogy Magyarország színvonalas gasztronómiája és élménykínálata a közép-európai úti célok közül messze kiemelkedik. Kiváló adottságú desztinációink vannak, azonban az ide látogatók nem feltétlenül vannak ezzel tisztában, olvasható a vele készült interjúban.

Csendes Olivér / Forrás: MTÜ
Csendes Olivér / Forrás: MTÜ

Mint írják, ez év elején Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója már beharangozta a turizmusirányítás szervezeti átalakítását, amit a korábbinál jóval erősebb sales-támogatás és intenzívebb marketingkommunikáció szükségességével indokolt. Ezzel kapcsolatban az is kiderült, hogy ezek a feladatok most a Visit Hungary-ben összpontosulnak. Ennek kapcsán kiderül, milyen területek tartoznak a nyári kinevezés óta Csendes Olivér irányítása alá.

A kérdezett hangsúlyozta, hogy továbbra is az MTÜ látja el a stratégiai és szabályozási feladatokat, fenntartja és ápolja a turizmusdiplomáciai kapcsolatokat, valamint megszabja a stratégiai irányokat a hazai turizmus jövőjét tekintve.

A Visit Hungary-nek az MTÜ leányvállalataként 

elsődleges feladata a piacelemzés, az adatalapú termékmenedzsment és az üzletfejlesztés elősegítése mellett a nemzetközi és belföldi partnerségek kiépítése és fenntartása, valamint az átfogó marketing, forgalomélénkítés és kommunikációs tevékenység lesz.

Mindezt négy terület összehangolt munkája adja, tette hozzá a szakember.

A jelenlegi struktúra szerint a B2B-fókuszú üzleti együttműködésekért felelős csapatban dolgoznak az országspecialisták és a Kongresszusi Iroda (Budapest Convention Bureau) szakemberei, valamint a termékmenedzserek, akik a proaktív üzletfejlesztés jegyében kapcsolatot tartanak nemcsak a nemzetközi, hanem a hazai piaci szereplőkkel is. A másik szakmai divízió a marketingkommunikációé, amely az egész éves, motívum-, érdeklődés- és élményalapú kommunikációról – a brandmenedzsmentről, a kampánytervezésről, valamint a PR aktivitásokról – gondoskodik. A harmadik csapatban pedig a digitalizációért és innovációért felelős szakértők vannak, akik között leginkább kutatókat, adatelemzőket és adattudósokat találunk. Negyedikként valamennyi szakmai terület tevékenységét az operatív működést támogató csapat munkatársai segítik jogi, gazdasági, pénzügyi, üzemeltetési és HR oldalról is. Ezen felül a Visit Hungary fogja össze a közel 90 tagból álló Tourinform iroda-hálózatot, és koordinálja hazánk legnagyobb környezetszépítő versenyét, a Virágos Magyarországot is.

Arra a kérdésre pedig, hogy feladatát miképp készül megvalósítani, a VH vezérigazgatója azt felelte, annak érdekében, hogy Magyarország kihagyhatatlan úti cél legyen minden potenciális utazó fejében

a nagyobb szezonális kampányok helyett inkább az egész éves kommunikációra helyezik a hangsúlyt. Ebben fontos szerepet kell, hogy kapjon a storytelling, ugyanis a klasszikus promóció helyett ő a személyesebb történetmesélésben hisz, amely jobban megszólítja a potenciális utazót, illetve a már korábban nálunk járt látogatókra is mélyebben hat. 

A lényeg, hogy tematikusan, célzottan, termék- és élményalapon kell kommunikálni, olvasható a vele készült interjúban.

 

 

 

 

 

 

 


Újra nyit a Dinó Park

Újra nyit a Dinó Park 

Megkezdi az idei szezont Budapest egyik kedvenc élményparkja, a DinoPark KÖKI 25 helyszínnel és 80 dinoszaurusszal várja látogatóit.
Majomtúra a Richter Safari Parkban

Majomtúra a Richter Safari Parkban 

Pénteken nyitja meg újra kapuit a nagykőrösi Richter Safari Park, ahol az idei szezonban majomtúra is várja az érdeklődőket .
Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén

Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén 

Nyit a Vörösmarty Tavasz. Még locsolkodás is lesz a pesti Belvárosban.
Magyar design a nemzetközi élvonalban

Magyar design a nemzetközi élvonalban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár negyedik alkalommal biztosít megjelenési lehetőséget a kreatívipari szereplőknek a designipar egyik legnívósabb szakmai eseményén, a Milan Design Weeken április 7-13. között.
Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont!

Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont! 

Közel ötvenezer vendéget fogadott a Sípark a 2023-2024-es téli szezonban.
Több, mint ötven koncert – teljes a Jazzfest Budapest programja

Több, mint ötven koncert – teljes a Jazzfest Budapest programja 

A Jazzfest Budapest április 27. és május 14. között negyedik alkalommal hozza el a műfaj legkiválóbb hazai és nemzetközi előadóit a főváros különböző helyszíneire.
Még jelentkezhet a Kerékpáros Turisztikai Konferenciára

Még jelentkezhet a Kerékpáros Turisztikai Konferenciára 

Így még azok is csatlakozhatnak előadóként, akik nem tudták időben elkészíteni az absztraktjukat.
Vidéki vs. fővárosi rendezvényhelyszínek – szakértői kerekasztal a Rókusfalvy Birtokon

Vidéki vs. fővárosi rendezvényhelyszínek – szakértői kerekasztal a Rókusfalvy Birtokon 

Az „Út a fenntartható desztinációmenedzsment felé” című kerekasztalbeszélgetés a vidéki és fővárosi rendezvényhelyszínek szerepét vizsgálta.
Francia példa a szatmári és beregi térségben a turizmus fellendítéséért

Francia példa a szatmári és beregi térségben a turizmus fellendítéséért 

Cél, hogy a helyi nyersanyagok és termékek, valamint a térség épített és természetei értékei széles körben ismertté váljanak.
Várják a pályázatokat a MaReSz Flash Awardra

Várják a pályázatokat a MaReSz Flash Awardra 

Már több mint 50 pályázat érkezett az idei Flash díjra, a rendezvényszakma legnevesebb megmérettetésére.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.