Dinyés Dániel zeneszerző-karmester és Göttinger Pál rendező több mint tíz éve indította el a Delta Produkció által felkarolt rendhagyó előadássorozatot, elsősorban azzal a céllal, hogy bebizonyítsa: az opera mindenki, de tényleg mindenki számára lehet élvezhető, érthető és szórakoztató egyaránt. Az elmúlt évtized teltházas sikerei őket igazolták. Mára a feketeöves rajongók mellett egyre több korábbi „operafélő” is megfordul az előadásokon.
A minden alkalommal egyedi és megismételhetetlen estéken az összeszokott Dinyés- Göttinger páros mellett természetesen idén is nemzetközileg elismert operaénekesekkel ugyanúgy találkozhat a közönség, mint pályájuk korai szakaszában járó művészekkel. A művet és a műfajt improvizatív módon, szórakoztató magyarázatokkal teszik közérthetővé az alkotók, bemutatva egyúttal azt is, hogy miként zajlik egy-egy opera próbafolyamata.
Miért Mozart és miért pont a Varázsfuvola?
Egyszerűnek lenni, a világ egyik legnehezebb dolga. Mozartnak ez úgy megy, mintha csak olvasná. Mivel legfőbb törekvésünk a nevetve tanulás, avagy a szórakoztató közérthetőség, Mozartnál tökéletesebb választás nem létezik. Igazából a nagy Mozart operák közül eddig csak a Varázsfuvola maradt ki. Nagyon sok a szereplő, talán ezért is halogattuk, miközben a legnépszerűbb és a leghíresebb operájáról van szó, olvasható a közleményben.
Az Operabeavatókon két-három énekesnél általában sosincs több a színpadon. Itt azonban egyetlen jelenetben minimum négy énekes szerepel, szóval - hogy rögtön eláruljunk valami kulisszatitkot - egy egyeztetési rémálom lesz az évad."
– mondja nevetve Dinyés Dániel, majd hozzáteszi:
Fogunk egy zsenit, és jól érezzük magunkat. Én mindig így gondolok az Operabeavatóra. Értelmes, minőségi időtöltés. Ez várható a 2024/25-ös évadban is.
Az Operabeavató az utóbbi évekhez hasonlóan ismét több sorozattal készül.