Fél évszázad, 27 millió vendég: ünnepel a zalakarosi fürdő

A fürdő turizmust, a turizmus pedig várost teremtett a zalai dombok között, és mára az ország hatodik legnagyobb fürdője a zalakarosi, ahol több mint 27 millió vendég fordult meg a nyitás óta - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős államtitkára csütörtökön Zalakaroson.

Ruszinkó Ádám a létesítmény megnyitásának 50. évfordulója alkalmából rendezett ünnepségen, amelyen emléktáblát is avattak, emlékeztetett arra, hogy az évek során mintegy 5 ezer négyzetméteresre bővült fürdőkomplexum az ország hatodik legnagyobb ilyen intézménye, a régióban pedig a legnagyobb négyévszakos fürdő.

A megnyitás óta eltelt 50 évben csaknem három magyarországnyi ember, több mint 27 millió látogató kereste fel a komplexumot - tette hozzá.

Mint mondta: Zalakaros szálláshelyein évente több mint 400 ezer vendégéjszakát regisztrálnak, s ez alapján Magyarország 10 legkedveltebb úti céljának egyike a zalai város. A népszerűsége annak is köszönhető, hogy az utóbbi évek fejlesztései révén a kisgyermekesek számára is egyre vonzóbbá vált, s ennek révén mára a hazai "egészségturizmus új fellegvára minden generáció számára".



Az államtitkár kifejtette azt is, hogy a most záruló európai uniós költségvetési ciklus éveiben 15 projekt révén összesen több mint 2 milliárd forint fejlesztési forrást nyert a város.

Novák Ferenc polgármester (Fidesz-KDNP) egyebek közt azt idézte fel, hogy a fürdő 1965-ös megnyitása idején egyre inkább kihalófélben lévő település a turizmusnak köszönhetően 1984-re nagyközségi, 1997-ben pedig városi rangot nyert. A zalakarosi tucatnyi szálloda, a félezer magánszállás, a számtalan szolgáltatás és a most is zajló új fejlesztések mind a turizmusnak köszönhetőek, de ez azt is jelenti, hogy "a fürdő a térség boldogulásának záloga".

A fürdő nyitásának 50. évfordulója alkalmából kiadott sajtóanyag szerint az önkormányzati tulajdonú részvénytársasággá válás óta a fürdő tárgyieszköz értéke közel nettó 7 milliárd forinttal növekedett, vagyis az 1992-es 334 millióról 2014-re 7 milliárd 320 millió forintra emelkedett. A pályázatokkal létrejött beruházások összértéke nettóban mintegy 5,5 milliárd forint, amelyből a pályázati támogatás összege 1 milliárd 655 millió forint volt.

Az átlagosan 180 dolgozót foglalkoztató fürdőben a fejlesztések a megtermelt nyereségből, az önkormányzat által fel nem vett osztalékból, alaptőke-emelésből és pályázati forrásból, valamint beruházási, fejlesztési hitel bevonásával valósultak meg.

Forrás: MTI


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.