A kereskedelmi informatikával foglalkozó vállalat annak idején 14 fővel indult, ez a létszám pedig mára mintegy tízszeresére nőtt. A cég a kezdetektől élen járt a boltok világát érintő, új nemzetközi vívmányok gyors meghonosításában, a hangsúly pedig az évek során egyre inkább az eleve a magyar piacra szabott, saját fejlesztésekre helyeződött át - tájékoztatta lapunkat a társaság.
A Laurelnek 2013-ban Magyarországon elsőként sikerült engedéllyel rendelkező online pénztárgépet alkotnia, de ők hoztak létre Európában elsőként jól működő e-útdíj-fizetési rendszert is. Saját fejlesztésű kasszarendszerüket (Laura) mára mintegy 6000 ponton használják, az utóbbi években pedig önkiszolgáló kasszáikkal vívtak ki hírnevet maguknak. Utóbbi eszközeik száma az elmúlt egy évben nagyjából a duplájára nőtt, így mára 11 különböző boltláncban és 7 országban összesen 500 db üzemel.
Ennek is köszönhetően a vállalat 2022-ben mintegy 3,77 milliárd forintos árbevételt produkált, ami 31%-os növekedést jelent az előző esztendőhöz képest. „Az eredményeinken kívül arra is büszkék lehetünk, hogy a különböző megoldásainkkal mostanra 9 országban vagyunk jelen. Magyar cégként a nemzetközi piacon is versenyképes fejlesztéseink vannak, és a globális retailszektor nagynevű szereplői révén visszük hazánk jó hírét a világban” – fogalmazott Bessenyei István, a Laurel alapító-tulajdonosa.
A cégnél úgy tartják, a sikeres 3 évtized kulcsa, hogy az ágazat és a világ változásaira mindig gyorsan tudtak reagálni. Ennek megfelelően, ahogy azt Bessenyei Attila ügyvezető elárulta, most a talán legtöbbeket foglalkoztató mesterséges intelligencia került náluk fókuszba: „Egyre világosabb, hogy ez a technológia rövid időn belül nagyobb mértékben alakíthatja, rendezheti át a kiskereskedelmet, mint a fennállásunk 30 éve során bármi. Már évek óta foglalkozunk ezzel, folyamatosan építjük be a rendszereinkbe a mesterséges intelligenciát, és a következő, már küszöbön álló nagy innovációink egy része is ehhez a területhez kapcsolódik.”