Komoróczki Aliz a város első négycsillagos szállodájában, az Elizabeth Hotelben tartott sajtótájékoztatón elmondta, az idegenforgalmi adóköteles (ifa) vendégéjszakák száma 403 ezer volt, amiből több mint 180 millió forint idegenforgalmi adót fizettek be a vendégek.
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint a gyulai szálláshelyek tavalyi árbevétele közel 7,6 milliárd forint volt, melynek 27 százalékát a külföldi, 73 százalékát a belföldi vendégkör költötte el. A több mint 200 ezer vendég 18 százaléka érkezett külföldről, több mint 30 ezren Romániából, amely a legnagyobb küldőpiac; mellettük ezres nagyságrendben Szerbiából, Szlovákiából és Németországból - tette hozzá az ügyvezető.
A városban lévő turisztikai attrakciók kapcsán elhangzott, a Gyulai Várfürdőt "normál üzletmenetben" mintegy 600 ezren látogatják évente; tavaly ez a szám az üzleti tervben rögzítettnél jobban alakult, meghaladta az 547 ezret.
A gyulai várat csaknem 100 ezren látogatták meg, a már hat éve megnyitott Almásy-kastély pedig több mint 78 ezer látogatót vonzott 2022-ben - tette hozzá.
Az önkormányzat adócsoportjának kimutatása alapján az idén januárban és februárban is több vendégéjszakát töltöttek Gyulán, mint egy évvel korábban, a növekedés januárban 27, februárban 6 százalék körüli volt, amihez hozzájárult, hogy Magyarországon és Romániában is hosszabb volt a téli iskolai szünet.
A Gyulai Turisztikai NKft. tulajdonosa 50 százalékban az önkormányzat, 50 százalékban pedig a kisebb szálláshelyeket, apartmanokat tömörítő Gyulai Idegenforgalmi Egyesület, továbbá a legnagyobb szállodák, így a Hunguest Hotel Erkel, az Aqua, a Corvin és a Komló Hotel mellett mostantól az Elizabeth és a Wellness Hotel, és hamarosan a Park Hotel is.
Komoróczki Aliz elmondta, lehetőségük van új marketingkampányt indítani, amellyel leginkább a magasabb költési hajlandóságot képviselő hazai célcsoport megtalálása a fő céljuk.
Forrás: MTI