Havi 10-30 ezer forint is elmegy az egészséges életmódra

Többet foglalkoznak az egészséges táplálkozással a megkérdezettek a pandémia hatására, 25 százalék pedig többet is sportol, és emelkedett az otthon is használható sporteszközök iránti kereslet, derül ki a GymBeam, Közép-Kelet-Európa 14 országában működő fitnesz e-boltjának felméréséből. 

A koronavírus-járvány az élet számos területére hatással volt, így a sportolási szokásokra, valamint az egészségtudatosságra is. A megkérdezettek több mint fele, 54 százaléka egészségesebben táplálkozik, próbál vitamindúsan étkezni, 53 százalék jobban figyel az egészségére, 25 százalék pedig többet sportol a járvány kitörése óta – derült ki a GymBeam vásárlók között végzett felmérésből. A válaszadók 44 százaléka egyébként a járvány előtt is rendszeresen sportolt, méghozzá heti 4-5 alkalommal.

A kutatásból az is kiderül, hogy a megkérdezettek legnagyobb része nem változtatott a sportolási szokásain, de 21 százalék azóta másfajta, otthonról is végezhető mozgásformát választott. Ehhez pedig a többség vásárolt is kiegészítőt, a legtöbben, 41 százalék erősítő gumiszalagot szerzett be, 31 százalék pedig kézi súlyzót.

A kollagénes és proteines termékek trendje továbbra is töretlen, sőt egyre többen és egyre idősebb vásárlók is keresik, és iktatják be ezeket a termékeket az étrendjükbe, még akkor is ha csak mérsékelten jelenik meg a sport az életünkben. A fehérje az örök favorit, a többség nem követ speciális diétát.

A válaszadók nem tartják elegendőnek az egészséges, vitaminban gazdag élelmiszerek fogyasztását, több mint 70 százalékuk szed vitaminokat, ásványi anyagokat is az egészséges táplálkozás mellett.

A kutatás a táplálékkiegészítőkkel kapcsolatos vásárlási és fogyasztási szokásokat is vizsgálta, a megkérdezettek közül csupán 1 százalék jelölte, hogy nem fogyaszt táplálékkiegészítőt. A legnépszerűbb a fehérje lett, melyet a válaszadók 80 százaléka fogyaszt rendszeresen, utána a C-vitamin (69 százalék), a D-vitamin (62 százalék) és a magnézium (61 százalék) következik a sorban, de a multivitamin és a kollagén is szerepel a válaszadók több mint felénél az étrendben. A fogyasztók döntését leginkább a termék hatóanyaga befolyásolja a vásárlás során, de a válaszadók több mint fele fontosnak tarja a szakértői véleményt is a termékkel kapcsolatban, illetve a termékleírás is fontos szerepet játszik a döntéshozatalban.

Érdekes viszont, hogy a többség, 53 százalék nem követ semmilyen speciális diétát. 22 százalék szénhidrátszegényen étkezik, 10 százalék laktózmentesen, míg közel 10 százalék zsírszegényen táplálkozik.

Havonta 10-30 ezer az egészséges életmódra

Az egészséges életmódra, azaz vitaminok és étrendkiegészítőkre, funkcionális élelmiszerekre és a sporttevékenységekre a legnagyobb része, 49 százaléka 10 és 30 ezer forintot költ havonta, 27 százalék pedig 5 és 10 ezer forint közötti összeget szán erre a célra.

Annak ellenére, hogy a felmérésben túlsúlyban voltak a gyakran sportoló, a táplálkozással és az egészségükkel az átlagnál többet foglalkozók, a megelőzésben már kevésbé voltak tudatosak: keveseknek jön össze a napi minimum 7 óra alvás, és a válaszadók több mint fele nem jár rendszeresen szűrővizsgálatokra.

Forrás: Store Insider


A magyar festészet ikonja – új megvilágításban

A magyar festészet ikonja – új megvilágításban 

Egyedülálló digitális művészeti utazás a veszprémi CODE-ban.
Jubileumi programok a 20 éves Kultkikötőben

Jubileumi programok a 20 éves Kultkikötőben 

Koncertek, színházi előadások és különleges programok.
Extrém élménypark Budapesten

Extrém élménypark Budapesten 

Csúszdák, légvárak, mászófalak 4000 nm2-en.
Világsztárok, hazai kedvencek és sokszínű programkínálat a Balatonnál

Világsztárok, hazai kedvencek és sokszínű programkínálat a Balatonnál 

A MOL Nagyon Balaton eseményei várhatóan félmilliónál is több turistát vonzanak idén.
Ötéves a különleges nemzetközi kiállítótér

Ötéves a különleges nemzetközi kiállítótér  

Miközben az immerzív élményeket kínáló spanyol márka, az IKONO világszerte ötödik születésnapját ünnepli, a budapesti helyszíne is mérföldkőhöz érkezett.
Százezrek járták a kiállítói helyeket a Múzeumok Éjszakáján

Százezrek járták a kiállítói helyeket a Múzeumok Éjszakáján 

Évről-élvre töretlen népszerűségnek örvend hazánk legnagyobb kulturális rendezvénye, a Múzeumok Éjszakája.
A Velencei-tó gyorsabban melegszik, mint a levegő

A Velencei-tó gyorsabban melegszik, mint a levegő 

Megvizsgálták, hogy a tó mely évszakban melegedett a legjobban, és ez mennyire függ a levegő hőmérsékletétől.
Értékes műalkotások és ékszerek Balatonfüreden

Értékes műalkotások és ékszerek Balatonfüreden 

A Balatonhoz költözik a művészeti világ krémje.
A pop királyának relikviája Budapesten

A pop királyának relikviája Budapesten 

Különleges relikviával lepi meg a Madame Tussauds Budapest Michael Jackson rajongótáborát.
Új vezető a Magyar Turisztikai Ügynökségnél

Új vezető a Magyar Turisztikai Ügynökségnél 

Váratlan vezetőváltás történt a Magyar Turisztikai Ügynökségnél.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.