Havi 10-30 ezer forint is elmegy az egészséges életmódra

Többet foglalkoznak az egészséges táplálkozással a megkérdezettek a pandémia hatására, 25 százalék pedig többet is sportol, és emelkedett az otthon is használható sporteszközök iránti kereslet, derül ki a GymBeam, Közép-Kelet-Európa 14 országában működő fitnesz e-boltjának felméréséből. 

A koronavírus-járvány az élet számos területére hatással volt, így a sportolási szokásokra, valamint az egészségtudatosságra is. A megkérdezettek több mint fele, 54 százaléka egészségesebben táplálkozik, próbál vitamindúsan étkezni, 53 százalék jobban figyel az egészségére, 25 százalék pedig többet sportol a járvány kitörése óta – derült ki a GymBeam vásárlók között végzett felmérésből. A válaszadók 44 százaléka egyébként a járvány előtt is rendszeresen sportolt, méghozzá heti 4-5 alkalommal.

A kutatásból az is kiderül, hogy a megkérdezettek legnagyobb része nem változtatott a sportolási szokásain, de 21 százalék azóta másfajta, otthonról is végezhető mozgásformát választott. Ehhez pedig a többség vásárolt is kiegészítőt, a legtöbben, 41 százalék erősítő gumiszalagot szerzett be, 31 százalék pedig kézi súlyzót.

A kollagénes és proteines termékek trendje továbbra is töretlen, sőt egyre többen és egyre idősebb vásárlók is keresik, és iktatják be ezeket a termékeket az étrendjükbe, még akkor is ha csak mérsékelten jelenik meg a sport az életünkben. A fehérje az örök favorit, a többség nem követ speciális diétát.

A válaszadók nem tartják elegendőnek az egészséges, vitaminban gazdag élelmiszerek fogyasztását, több mint 70 százalékuk szed vitaminokat, ásványi anyagokat is az egészséges táplálkozás mellett.

A kutatás a táplálékkiegészítőkkel kapcsolatos vásárlási és fogyasztási szokásokat is vizsgálta, a megkérdezettek közül csupán 1 százalék jelölte, hogy nem fogyaszt táplálékkiegészítőt. A legnépszerűbb a fehérje lett, melyet a válaszadók 80 százaléka fogyaszt rendszeresen, utána a C-vitamin (69 százalék), a D-vitamin (62 százalék) és a magnézium (61 százalék) következik a sorban, de a multivitamin és a kollagén is szerepel a válaszadók több mint felénél az étrendben. A fogyasztók döntését leginkább a termék hatóanyaga befolyásolja a vásárlás során, de a válaszadók több mint fele fontosnak tarja a szakértői véleményt is a termékkel kapcsolatban, illetve a termékleírás is fontos szerepet játszik a döntéshozatalban.

Érdekes viszont, hogy a többség, 53 százalék nem követ semmilyen speciális diétát. 22 százalék szénhidrátszegényen étkezik, 10 százalék laktózmentesen, míg közel 10 százalék zsírszegényen táplálkozik.

Havonta 10-30 ezer az egészséges életmódra

Az egészséges életmódra, azaz vitaminok és étrendkiegészítőkre, funkcionális élelmiszerekre és a sporttevékenységekre a legnagyobb része, 49 százaléka 10 és 30 ezer forintot költ havonta, 27 százalék pedig 5 és 10 ezer forint közötti összeget szán erre a célra.

Annak ellenére, hogy a felmérésben túlsúlyban voltak a gyakran sportoló, a táplálkozással és az egészségükkel az átlagnál többet foglalkozók, a megelőzésben már kevésbé voltak tudatosak: keveseknek jön össze a napi minimum 7 óra alvás, és a válaszadók több mint fele nem jár rendszeresen szűrővizsgálatokra.

Forrás: Store Insider


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.