Hogyan lehet a céljaink szolgálatába állítani a Facebookot?

Klausz Melinda közösségi méda szakértő az Utazás kiállításon "Milyen hatékonysággal használják a turisztikai szolgáltatók a social media eszközöket?" címmel tartott előadást. A hallgatóság gyakolati tippekhez jutott a hirdetések és vendégelérések témakörében, és a turizmusonline.hu olvasói is megismerkedhetnek ezekkel.

A közösségi médiában nem csak az a tartalom, amit a cég meg akar osztani magáról, hanem ahogy a neve is mutatja, ez egy közösség által létrehozott információ halmaz. A megjelenéseket érdemes visszaforgatni (egy vendég posztját, amiben megjelölte a céget, újraosztani), mert szívesebben kattintanak a felhasználók a valódi emberek élményeire, mint a hirdetésekre. 

A Facebook felhasználók 76%-a megoszt a vakációja alatt valamilyen tartalmat, ugyanez az Y generációra vetítve 97%. Ráadásul ez utóbbi korcsoport 84%-a más utazási fotója alapján választja ki a saját utazási célpontját. Fontos szem előtt tartani, hogy hány felületen vagyunk valóban jelen. A regisztráció még nem jelenlét, a felületeket tudatosan, rendszerben kell használni. Fontos, hogy például egy poszt át tudjon navigálni a saját oldalunkra, ha nincs benne link, nagyobb eséllyel görgetik tovább a felhasználók.

Mintha elméletben mindenki tudná, de a gyakorlatban nem mindig kerül alkalmazásra, hogy a közösségi oldalnak mindig a lehető legfrissebbnek kell lenni. Ehhez hozzátartozik a történtek megfelelő kommunikációja: például, ha van egy díj vagy fontos visszacsatolás, érdemes megosztani, de még többet ér mérföldkőnek jelölni, hiszen erre külön felhívja a figyelmet a Facebook.

Tudjunk meg mindent

Az analitika sokat fejlődött az elmúlt években. Klausz Melinda beszélt arról, hogyan lehet jobban megismerni, és így személyre szabottabban, célzottabban elérni a (leendő) vendéget. Kettőt említett: a Facebook pixel, és a Google remarketing egy-egy analitikai eszköz, amelyekkel növelhető a hirdetés hatékonysága. Segítségével a vállalatok megtudhatják, hogy kik, mikor, mit csináltak az oldalon, és reagálhatnak rá. Például, aki csak nézelődik a honlapon, annak lehet hangsúlyozni, hogy a cég miben különleges, miért érdemes választani. Ha kosárelhagyó (foglalt, de nem véglegesítette) akkor vissza lehet csábítani az oldalra, ha viszont vendéggé vált a fogyasztó, újra meg lehet keresni ajánlatokkal.

Ezekkel fel lehet térképezni a rajongói követői bázis összetételét és az elért személyek számát. Akik látták a hirdetést, ők befolyásolhatóak ezzel. Az aktív felhasználók száma pedig azt mutatja meg, hogy kik a tényleges érdeklődők, akik megosztanak, lájkolnak és kommentelnek. Ezek segítségével könnyedén kiderül, hogy akit megszólítunk, el is érjük-e.

A Facebook pixel, a követő kód adatbázisnak minősül, be lehet vonni a hirdetésbe. A célcsoportot adatbázis alapján is meg lehet határozni. Ilyenkor az email cím alapján megy Facebookon a hirdetés. Ha látható, hogy a vendég mit foglalt korábban, az alapján lehet célzottan hirdetni. Például egy családosnak gyermekprogramot, egy párnak inkább romantikusat.

Milyen legyen a hirdetés?

Kérdés, hogy a tartalom megszólítja az embereket, vagy a felhasználó úgy érzi, hogy már megint csak el akarnak neki adni valamit. A hirdetési költséget úgy lehet optimalizálni, ha a cégek organikus módon szólítják meg a vendéget, és utána neki hirdetnek. Ráadásul a Facebook automatikusan hátrébb sorolja azokat a posztokat, amelyekben szerepel a százalék, kedvezmény vagy akció szavak.

Bejegyzés kiemelésére nem igazán érdemes költeni, mert az éjjel is fut, és a Facebook optimalizálja, nem pedig az adott cég dönti el, hogy kihez szóljon, és mikor. Ezzel szemben a hirdetéskezelő finomhangolható, például be lehet állítani, hogy éjfél és reggel 6 között ne jelenjen meg.

Rövidebb, 2-3 hetes kampányokban érdemes gondolkodni, mert akkor kevésbé unja meg a célközönség. Egy hirdetést futtatni hiba, a többféle jobban teljesít. Ráadásul szükség van hirdetésmentes időszakokra, mert ha valaki nem hagy szünetet, megnő a hirdetéseinek az egységköltsége. 

Hasznos lehet beállítani a hirdetésvariációkat, beállítani a hirdetés helyét és típusát. Itt azonban még nem lehet hátradőlni, egy utánkövetésből kiderül, hogy mi működik, mit kell megtartani, és mi nem, ezt pedig kidobni.

Végezetül érdemes belegondolni abba, hogy ma már szinte mindenkinek van a telefonján internet, legtöbben használnak Facebookot, vagy Googlet, éppen ezért talán még soha nem volt ennyire egyszerű megismerni" és elérni a vendéget, majd vissza is ellenőrizni a hirdetés hatékonyságát. A turizmus vált az egyik legdigitalizáltabb szektorrá, tehát ha eddig nem, mostmár igazán érdemes ezekkel a felületekkel tudatosan foglalkozni. Kalandra fel!


Szintet lép a Csak a Mentes rendezvény

Szintet lép a Csak a Mentes rendezvény 

Új, az eddiginél nagyobb helyszínen, több, mint hetven kiállítóval április 20-21-én rendezik a Csak a Mentes Tavaszi Fesztivált.
Szigetcsép legfurcsább versenyét, a Hucul ösvényt idén is megrendezik

Szigetcsép legfurcsább versenyét, a Hucul ösvényt idén is megrendezik 

Szigetcsépen mindig van program, májusban például egy lovasverseny színesíti a mindennapokat.
Göncz Árpád és Fenyő János autóklasszikusai érkeznek Szegedre

Göncz Árpád és Fenyő János autóklasszikusai érkeznek Szegedre 

Száz különleges Mercedes, száz izgalmas történet .
Biztató eredmények a hazai turizmusban

Biztató eredmények a hazai turizmusban 

Az utazási kedv élénkülését elsősorban az idei több hosszú hétvégével magyarázzák a szakértők.
Április végén rendezik Esztergom kedvelt programsorozatát

Április végén rendezik Esztergom kedvelt programsorozatát 

A programsorozatnak most is része lesz az Akkor és Most Jármű Expo, a Zenei Fesztivál és a Lampionos Hajós Felvonulás.
Turisztikai Konjuktúra Index - március

Turisztikai Konjuktúra Index - március 

Ebben megállapítják, hogy a tavasz első hónapjában a turisztikai cégek kedvezőbb helyzetben vannak a többi szektornál.
Négy nap varázslat a Dunakanyarban

Négy nap varázslat a Dunakanyarban 

2024. június 20-23. között kerül megrendezésre a VéNégy Fesztivál és Színházi Találkozó.
Megnéztük a Szentendrei Skanzen új tájegységét

Megnéztük a Szentendrei Skanzen új tájegységét  

Bejártuk a Szentendrei Skanzen legújabb régióját és csodákat láttunk.
Befektetők helyett most a diákok álmodhatnak újra elhagyott területeket

Befektetők helyett most a diákok álmodhatnak újra elhagyott területeket 

Felsőoktatásban tanuló diákok ötleteire kíváncsi a CheckINN Turisztikai Innovációmenedzsment Kft. és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME).
Szentendrén gyűlt össze a hazai utazási irodások színe-java

Szentendrén gyűlt össze a hazai utazási irodások színe-java  

A Szentendrei Skanzen területén tartotta idei közgyűlését április 9-én, egy nyarat idéző tavaszi napon a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ).

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.