Hogyan lehet a céljaink szolgálatába állítani a Facebookot?

Klausz Melinda közösségi méda szakértő az Utazás kiállításon "Milyen hatékonysággal használják a turisztikai szolgáltatók a social media eszközöket?" címmel tartott előadást. A hallgatóság gyakolati tippekhez jutott a hirdetések és vendégelérések témakörében, és a turizmusonline.hu olvasói is megismerkedhetnek ezekkel.

A közösségi médiában nem csak az a tartalom, amit a cég meg akar osztani magáról, hanem ahogy a neve is mutatja, ez egy közösség által létrehozott információ halmaz. A megjelenéseket érdemes visszaforgatni (egy vendég posztját, amiben megjelölte a céget, újraosztani), mert szívesebben kattintanak a felhasználók a valódi emberek élményeire, mint a hirdetésekre. 

A Facebook felhasználók 76%-a megoszt a vakációja alatt valamilyen tartalmat, ugyanez az Y generációra vetítve 97%. Ráadásul ez utóbbi korcsoport 84%-a más utazási fotója alapján választja ki a saját utazási célpontját. Fontos szem előtt tartani, hogy hány felületen vagyunk valóban jelen. A regisztráció még nem jelenlét, a felületeket tudatosan, rendszerben kell használni. Fontos, hogy például egy poszt át tudjon navigálni a saját oldalunkra, ha nincs benne link, nagyobb eséllyel görgetik tovább a felhasználók.

Mintha elméletben mindenki tudná, de a gyakorlatban nem mindig kerül alkalmazásra, hogy a közösségi oldalnak mindig a lehető legfrissebbnek kell lenni. Ehhez hozzátartozik a történtek megfelelő kommunikációja: például, ha van egy díj vagy fontos visszacsatolás, érdemes megosztani, de még többet ér mérföldkőnek jelölni, hiszen erre külön felhívja a figyelmet a Facebook.

Tudjunk meg mindent

Az analitika sokat fejlődött az elmúlt években. Klausz Melinda beszélt arról, hogyan lehet jobban megismerni, és így személyre szabottabban, célzottabban elérni a (leendő) vendéget. Kettőt említett: a Facebook pixel, és a Google remarketing egy-egy analitikai eszköz, amelyekkel növelhető a hirdetés hatékonysága. Segítségével a vállalatok megtudhatják, hogy kik, mikor, mit csináltak az oldalon, és reagálhatnak rá. Például, aki csak nézelődik a honlapon, annak lehet hangsúlyozni, hogy a cég miben különleges, miért érdemes választani. Ha kosárelhagyó (foglalt, de nem véglegesítette) akkor vissza lehet csábítani az oldalra, ha viszont vendéggé vált a fogyasztó, újra meg lehet keresni ajánlatokkal.

Ezekkel fel lehet térképezni a rajongói követői bázis összetételét és az elért személyek számát. Akik látták a hirdetést, ők befolyásolhatóak ezzel. Az aktív felhasználók száma pedig azt mutatja meg, hogy kik a tényleges érdeklődők, akik megosztanak, lájkolnak és kommentelnek. Ezek segítségével könnyedén kiderül, hogy akit megszólítunk, el is érjük-e.

A Facebook pixel, a követő kód adatbázisnak minősül, be lehet vonni a hirdetésbe. A célcsoportot adatbázis alapján is meg lehet határozni. Ilyenkor az email cím alapján megy Facebookon a hirdetés. Ha látható, hogy a vendég mit foglalt korábban, az alapján lehet célzottan hirdetni. Például egy családosnak gyermekprogramot, egy párnak inkább romantikusat.

Milyen legyen a hirdetés?

Kérdés, hogy a tartalom megszólítja az embereket, vagy a felhasználó úgy érzi, hogy már megint csak el akarnak neki adni valamit. A hirdetési költséget úgy lehet optimalizálni, ha a cégek organikus módon szólítják meg a vendéget, és utána neki hirdetnek. Ráadásul a Facebook automatikusan hátrébb sorolja azokat a posztokat, amelyekben szerepel a százalék, kedvezmény vagy akció szavak.

Bejegyzés kiemelésére nem igazán érdemes költeni, mert az éjjel is fut, és a Facebook optimalizálja, nem pedig az adott cég dönti el, hogy kihez szóljon, és mikor. Ezzel szemben a hirdetéskezelő finomhangolható, például be lehet állítani, hogy éjfél és reggel 6 között ne jelenjen meg.

Rövidebb, 2-3 hetes kampányokban érdemes gondolkodni, mert akkor kevésbé unja meg a célközönség. Egy hirdetést futtatni hiba, a többféle jobban teljesít. Ráadásul szükség van hirdetésmentes időszakokra, mert ha valaki nem hagy szünetet, megnő a hirdetéseinek az egységköltsége. 

Hasznos lehet beállítani a hirdetésvariációkat, beállítani a hirdetés helyét és típusát. Itt azonban még nem lehet hátradőlni, egy utánkövetésből kiderül, hogy mi működik, mit kell megtartani, és mi nem, ezt pedig kidobni.

Végezetül érdemes belegondolni abba, hogy ma már szinte mindenkinek van a telefonján internet, legtöbben használnak Facebookot, vagy Googlet, éppen ezért talán még soha nem volt ennyire egyszerű megismerni" és elérni a vendéget, majd vissza is ellenőrizni a hirdetés hatékonyságát. A turizmus vált az egyik legdigitalizáltabb szektorrá, tehát ha eddig nem, mostmár igazán érdemes ezekkel a felületekkel tudatosan foglalkozni. Kalandra fel!


A Forma 1 és Ed Sheeren nagyot dobott a főváros júliusi vendégszámain

A Forma 1 és Ed Sheeren nagyot dobott a főváros júliusi vendégszámain 

Kirobbanó hétvégét hozott a fővárosnak a Forma 1 idei magyarországi futama, amelyre a július 20-i Ed Sheeran koncert is ráerősített.
Visszatér egy régi szenzáció a Debreceni Virágkarneválra

Visszatér egy régi szenzáció a Debreceni Virágkarneválra 

Augusztus 20-án lesz a hagyományos virágkarnevál, de egy egész héten át élvezhetjük a karneváli programokat Debrecenben - a koncertek és fényfestés mellett több év után visszatér az éjszakai felvonulás is.
Mit tehet a pilóta, hogy kevesebbet fogyasszon egy repülőgép?

Mit tehet a pilóta, hogy kevesebbet fogyasszon egy repülőgép? 

150 ezer tonnával csökkentette károsanyag-kibocsátását az Emirates.
Sosem látott számok érkeztek a magyar turizmusról

Sosem látott számok érkeztek a magyar turizmusról 

Az első 200 napban és a vakáció kezdete óta is több vendéget fogadtak a szálláshelyek, mint a tavalyi rekordévben a turisztikai csúcsszervezet adatai szerint.
Óriási siker kapujában egy magyar turisztikai szakember

Óriási siker kapujában egy magyar turisztikai szakember 

Igazából már a jelölés is nagy siker: magyar résztvevő is lesz a Világ Fenntartható Turisztikai Díjátadón Belize-ben.
Jön az utánpótlás: így alakultak a jelentkezések és a ponthatárok a turisztikai szakokon

Jön az utánpótlás: így alakultak a jelentkezések és a ponthatárok a turisztikai szakokon 

Közzétették a felsőoktatási ponthatárokat - megnéztük, hogyan alakultak idén a jelentkezések a turisztikai területen induló képzésekre és hogy milyen pontszámokkal lehetett bejutni az egyes egyetemekre.
Látványos világbajnokság a Balatonon

Látványos világbajnokság a Balatonon 

A szörfözés is segíthet igazán négy évszakossá tenni a magyar tengert.
Szombaton Strandok éjszakája

Szombaton Strandok éjszakája 

És az előrejelzések alapján úgy tűnik, az időjárás is tökéletes lesz hozzá.
Street art művész különleges akciója ebben a bevásárlóközpontban

Street art művész különleges akciója ebben a bevásárlóközpontban 

Művészettel és fontos társadalmi üzenetekkel tölti meg folyosóit nyáron Budapest egyik legnagyobb bevásárlóközpontja.
Ha a Balatonon nyaral a közönség, akkor a kiállítás utána megy

Ha a Balatonon nyaral a közönség, akkor a kiállítás utána megy 

Hétvégén érkezik a Füred Art Week - tízmilliós műtárgyakat láthat most először a közönség nyáron, a Balaton partján.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.