Hogyan lehet a céljaink szolgálatába állítani a Facebookot?

Klausz Melinda közösségi méda szakértő az Utazás kiállításon "Milyen hatékonysággal használják a turisztikai szolgáltatók a social media eszközöket?" címmel tartott előadást. A hallgatóság gyakolati tippekhez jutott a hirdetések és vendégelérések témakörében, és a turizmusonline.hu olvasói is megismerkedhetnek ezekkel.

A közösségi médiában nem csak az a tartalom, amit a cég meg akar osztani magáról, hanem ahogy a neve is mutatja, ez egy közösség által létrehozott információ halmaz. A megjelenéseket érdemes visszaforgatni (egy vendég posztját, amiben megjelölte a céget, újraosztani), mert szívesebben kattintanak a felhasználók a valódi emberek élményeire, mint a hirdetésekre. 

A Facebook felhasználók 76%-a megoszt a vakációja alatt valamilyen tartalmat, ugyanez az Y generációra vetítve 97%. Ráadásul ez utóbbi korcsoport 84%-a más utazási fotója alapján választja ki a saját utazási célpontját. Fontos szem előtt tartani, hogy hány felületen vagyunk valóban jelen. A regisztráció még nem jelenlét, a felületeket tudatosan, rendszerben kell használni. Fontos, hogy például egy poszt át tudjon navigálni a saját oldalunkra, ha nincs benne link, nagyobb eséllyel görgetik tovább a felhasználók.

Mintha elméletben mindenki tudná, de a gyakorlatban nem mindig kerül alkalmazásra, hogy a közösségi oldalnak mindig a lehető legfrissebbnek kell lenni. Ehhez hozzátartozik a történtek megfelelő kommunikációja: például, ha van egy díj vagy fontos visszacsatolás, érdemes megosztani, de még többet ér mérföldkőnek jelölni, hiszen erre külön felhívja a figyelmet a Facebook.

Tudjunk meg mindent

Az analitika sokat fejlődött az elmúlt években. Klausz Melinda beszélt arról, hogyan lehet jobban megismerni, és így személyre szabottabban, célzottabban elérni a (leendő) vendéget. Kettőt említett: a Facebook pixel, és a Google remarketing egy-egy analitikai eszköz, amelyekkel növelhető a hirdetés hatékonysága. Segítségével a vállalatok megtudhatják, hogy kik, mikor, mit csináltak az oldalon, és reagálhatnak rá. Például, aki csak nézelődik a honlapon, annak lehet hangsúlyozni, hogy a cég miben különleges, miért érdemes választani. Ha kosárelhagyó (foglalt, de nem véglegesítette) akkor vissza lehet csábítani az oldalra, ha viszont vendéggé vált a fogyasztó, újra meg lehet keresni ajánlatokkal.

Ezekkel fel lehet térképezni a rajongói követői bázis összetételét és az elért személyek számát. Akik látták a hirdetést, ők befolyásolhatóak ezzel. Az aktív felhasználók száma pedig azt mutatja meg, hogy kik a tényleges érdeklődők, akik megosztanak, lájkolnak és kommentelnek. Ezek segítségével könnyedén kiderül, hogy akit megszólítunk, el is érjük-e.

A Facebook pixel, a követő kód adatbázisnak minősül, be lehet vonni a hirdetésbe. A célcsoportot adatbázis alapján is meg lehet határozni. Ilyenkor az email cím alapján megy Facebookon a hirdetés. Ha látható, hogy a vendég mit foglalt korábban, az alapján lehet célzottan hirdetni. Például egy családosnak gyermekprogramot, egy párnak inkább romantikusat.

Milyen legyen a hirdetés?

Kérdés, hogy a tartalom megszólítja az embereket, vagy a felhasználó úgy érzi, hogy már megint csak el akarnak neki adni valamit. A hirdetési költséget úgy lehet optimalizálni, ha a cégek organikus módon szólítják meg a vendéget, és utána neki hirdetnek. Ráadásul a Facebook automatikusan hátrébb sorolja azokat a posztokat, amelyekben szerepel a százalék, kedvezmény vagy akció szavak.

Bejegyzés kiemelésére nem igazán érdemes költeni, mert az éjjel is fut, és a Facebook optimalizálja, nem pedig az adott cég dönti el, hogy kihez szóljon, és mikor. Ezzel szemben a hirdetéskezelő finomhangolható, például be lehet állítani, hogy éjfél és reggel 6 között ne jelenjen meg.

Rövidebb, 2-3 hetes kampányokban érdemes gondolkodni, mert akkor kevésbé unja meg a célközönség. Egy hirdetést futtatni hiba, a többféle jobban teljesít. Ráadásul szükség van hirdetésmentes időszakokra, mert ha valaki nem hagy szünetet, megnő a hirdetéseinek az egységköltsége. 

Hasznos lehet beállítani a hirdetésvariációkat, beállítani a hirdetés helyét és típusát. Itt azonban még nem lehet hátradőlni, egy utánkövetésből kiderül, hogy mi működik, mit kell megtartani, és mi nem, ezt pedig kidobni.

Végezetül érdemes belegondolni abba, hogy ma már szinte mindenkinek van a telefonján internet, legtöbben használnak Facebookot, vagy Googlet, éppen ezért talán még soha nem volt ennyire egyszerű megismerni" és elérni a vendéget, majd vissza is ellenőrizni a hirdetés hatékonyságát. A turizmus vált az egyik legdigitalizáltabb szektorrá, tehát ha eddig nem, mostmár igazán érdemes ezekkel a felületekkel tudatosan foglalkozni. Kalandra fel!


Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.
Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók

Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók 

Szajkók segítenek a faültetésben Pesterzsébeten és Veresegyház határában.
Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására

Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására 

Hetedik alkalommal jelentkezik a Resident Art Fair karácsonyi vására, ezúttal Allegro Barbaro címmel.
Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán

Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán 

Az évfordulót a bencések egész évben számos lelkiségi, kulturális és turisztikai, programmal ünnepelték.
Új kiállítás a kortárs művészeti központban

Új kiállítás a kortárs művészeti központban 

Újabb időszaki kiállítás megnyitására készül az MBH Bank Művészeti Alapítvány támogatásával működő Hungarian Art & Business (HAB) művészeti központ, amely ezúttal a kert mint ember által alakított természet világába invitálja majd a látogatókat.
Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval

Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval 

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott.
Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások

Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások 

A latin-amerikai absztrakt művészet úttörőjének alkotásai a Cervantes Intézetben.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.