A webes említések (2018. január 1. - 2018. augusztus 1.) mennyisége alapján a 10 múzeum, amiről a legtöbbet beszélgettek online:
1. Louvre
2. The Hermitage
3. Musée d'Orsay
4. Centre Pompidou
5. Rijksmuseum
6. Uffizi
7. Tretyakov Galéria
8. Tate Múzeum
9. Van Gogh Múzeum
10. Vatikán
(A ranglista az adott múzeumokhoz kapcsolódó említésmennyiségek arányában állt fel. A múzeumok angol és eredeti elnevezését használták kulcsszóként, és kerestek rá azokra a publikus tartalmakra (posztok, kommentek, bejegyzések, cikkek, blogok, fórumbeszélgetések, review-k stb.), amelyekben adott múzeum neve megjelent. Mindezt 30 európai nyelven.)
Kik? Mit?
A nők legtöbbször az umeå-i Bildmuseetről diskurálnak. A múzeum hét emeletén lenyűgöző svéd és nemzetközi kortárs műremekek, design és építészeti alkotások tekinthetők meg. A Bildmuseet-et említő bejegyzések 76%-át hölgyek publikálták a neten. A 'Louisiana Museum of Modern Art' (Øresund Sound, Humlebæk, Dánia) szintén nagy kedvenc a nők között - a bejegyzések 72%-a az ő "tollukból" származik.
Mindeközben a férfiak nagyon férfiasak: nagy kedvencük - adatalapon is - a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum. A kapcsolódó említések 68%-a tőlük érkezett.
Csak pozitívan!
Ha az online említések pozitív arányát nézzük, akkor a lisszaboni Coleção Berardo az a múzeum, ahova EL KELL MENNI. Az összes kapcsolódó említés, komment, poszt stb. összesített eredménye alapján több mint 35%-a pozitív a bejegyzéseknek.** Ez igencsak magas arány. Hasonló szeretet övezi egyébként a fentebb említett Mercedes-Benz Múzeumot is.
Mikor?
A Louvre-t például inkább csütörtökön/pénteken érdemes meglátogatni (piros oszlop): legalábbis az említések csökkenő mennyisége alapján ekkor szellősebb, 'Mona Lisa-friendly'-bb az épület.
Budapesten
Ha adatalapon vesszük a budapesti legnagyobbakat, akkor a Magyar Nemzeti Galériánál és a Szépművészeti Múzeumnál a Facebook után rögtön a Twitter a második legnépszerűbb közösségi média platform. Az Instagram a Szépművészeti Múzeumnál a legerősebb, míg például a Néprajzi Múzeummal kapcsolatos webes kommunikációt az abszolút Facebook túlsúly jellemzi.
Nemi bontást tekintve a hölgyek legtöbbször az Iparművészeti Múzeumról és a Nemzeti Galériáról osztanak meg élményeket online, míg a férfiak közel 70%-os dominanciával vezetik a Ludwig Múzeumhoz kapcsolódó webes diskurzust.
Ha a múzeumok közösségi média körképére vagyunk kíváncsiak, akkor a releváns tartalmak mennyiségi arányában így nézett ki az elmúlt 12 hónap. És bár a net sosem áll meg, azt azért az eredmények tekintetében fontos hangsúlyozni, hogy az Iparművészeti Múzeum és a Szépművészeti Múzeum felújítási munkálatok miatt ráadásul zárva tart.
Frida Kahlo
A Nemzeti Galéria Frida Kahlo kiállításának internetes visszhangján is látszik, hogy az offline, személyes élmény milyen erős visszhangot kelt az online világban is. A július 7-i megnyitó pezsgett a weben, és a megosztások, említések száma bár azóta csökken, de folyamatosan tetten - adaton - érhető (elmúlt 3 hónap - közel 1200 említés).
Forrás: SentiOne