Hol keres először állást egy munkavállaló?
Egyértelmű, hogy olyan helyen, amihez a lehető leggyorsabban és legkönnyebben hozzáfér. Ez pedig nem lesz más, mint az internet. Ráadásul ez egy olyan terület, ahol nem csak egy felületen, hanem számos oldalon tud keresni.
Rendben, de hol fogja kezdeni? Egyértelműen azon a településen kutat először, ahol lakik, hiszen nem akar elköltözni emiatt. Fogja a keresőt, és beírja például, hogy Eger állás. És máris rátalál az egerallas.hu weboldalra, ahol a helyi munkákat listázzák neki.
Ez a név nagyon jó választás, ugyanis tökéletesen passzol ahhoz, amit egy munkavállaló először keresni fog. Így biztosak lehetünk benne, hogy mivel a keresők is az első helyen hozzák, már csak a neve miatt is, meg fogja nézni, aki Egerben munkát keres.
Ez tehát egy főnyeremény mindenkinek, aki hirdetni szeretné az állásajánlatát. A helyi cégeknek tökéletes választás egy ilyen felület. Pontosan ott van, ahol lennie kell (a munkavállaló első keresésének találati listáján, annak is a tetején). Épp ezért éri meg egy ilyen állásportálon hirdetni, mert ide garantáltan fel fog menni az, aki munkát keres.
Használják a közösségi média felületeket is
Ma már számos olyan tematikus csoport van legalább megyei szinten, de akár még jobban is elaprózódva, melyek célja a munkalehetőségek listázása. Annak függvényében, hogy az adott csoportban mennyire aktívak a résztvevők, akár sok munka közül is választhatnak a csoporttagok.
De nem csak az ilyen helyeken, az egyes cégek közösségi média felületeiken is keresnek az emberek. A legtöbb vállalat ugyanis rájött, hogy elég jó felület ez is arra, hogy toborozzanak. Persze nem annyira, mint egy állásportál, de ingyen van, és aránylag sok emberhez el lehet így is jutni, ha sokan megosztják a lehetőséget.
Sokan mai napig is keresnek offline is
Nem elhanyagolható azok száma sem, akik nem, vagy nem csak online keresnek állást. Sokan még most is úgy találnak munkát, hogy bemennek a városba, és a kirakatban látnak egy papírt, amire az van írva, hogy “eladót felveszünk”. De ez azért nem minden iparágban járható út.
Ellenben a munkaügyi központokban is számos esetben találkozni olyanokkal, akik találnak is, nem csak keresnek. Jellemzően az idősebb korosztály az, akik főleg megtalálhatóak itt. A fiatalok inkább maradnak az online világban, ha lehet.
Ennek megfelelően fontos tudni azt is, hogy kit keresünk, milyen korosztályból, mivel így kell meghatározzuk azt is, hogy merre fókuszálunk: online vagy offline? Bár a kettő igazából nem zárja ki egymást. De a véges erőforrásaink allokálása miatt minderre oda kell figyelni!