Először Komora Zoltán vezérigazgató-helyettes értékelte az elmúlt évet, akitől többek közt a következőket hallhattuk:
2023 az eddigi legkimagaslóbb évünk volt. Forgalmunk a 2022-ben elért 17,9 milliárd forintot követően tavaly 24,6 milliárd forintra nőtt, ami 137 százalékos növekedést jelent!
Elmondta azt is, 2023-ban 109.100-an utaztak velük, ebből belföldre 5 100 fő jelentkezett útjaikra, külföldre pedig 87.600-an fizettek be valamelyik IBUSZ-ajánlatra.
Keresett csomagtúrák, hajós értékesítésben piacvezetők
A csomagtúrák tekintetében Törökország, Görögország, Spanyolország (ebben a sorrendben) voltak tavaly a legfontosabb, legtöbb utast vonzó úti céljaik, egyéni szállásfoglalás területén pedig a görög és a horvát ajánlatok vitték a prímet.
A hajós utaztatások kapcsán az IBUSZ második embere elmondta, piacvezetőknek számítanak az MSC programjainak értékesítése terén, de a többi hajóstársaságok útjait is sokan foglalták irodájukon keresztül. Mintegy 3 900 honfitársunk szállt vízre tavaly valamelyik tengerjáró fedélzetén a szervezésükben.
Megtudtuk, hajós forgalmuk 65 százalékát saját irodájuk, a fennmaradó 35 százalékot viszonteladó partnereik értékesítették.
Parga és Omán mindent vitt
„Versenyképes termékekre, kreatív ötletekre, folyamatos innovációra van szükség”
hallhattuk a szakembertől, aki hozzátette, az elmúlt téli szezonban elindított ománi charterük, valamint a görögországi Pargát bevonni úti céljaik közé – óriási sikert aratott utasaik körében, ezért ezekre a desztinációkra idén is lekötöttek jelentős számú repjegyet (alapvetően a Smartwings légitársasággal chartereznek, valamint néhány úti céljukat a Wizz Air-rel repülik). Az is kiderült, mintegy 300 érétkesítő partnerrel dolgoznak, és ez a szám egyelőre elegendő, nem is kívánják hálózatukat idén tovább bővíteni.
Mi lesz 2024-ben? Még nagy kérdőjel
Majd a vezérigazgató-helyettes rátért az idei év előrejelzésére, aminek kapcsán megjegyezte, nagy kérdőjel még 2024, mert sok a negatív előjel.
Többek közt
az inflációt, a sorozatos áremeléseket, a júniusi foci-EB-t, a párizsi Olimpiát említette, de szó volt a szokásosnál hosszabb iskolai tanévről, az árfolyam-ingadozásról, valamint a kerozin árának és az útdíjak folyamatos drágulásáról is.
Ami biztos, zárta az idei árualappal kapcsolatos mondandóját a szakértő, hogy a már januártól zajló, február végéig tartó előfoglalási akciójuk esetén most mintegy 23 százalékkal magasabb az előfoglalások száma, mint tavaly ilyenkor.
Igaz, tette hozzá Komora Zoltán, az idei értékesítendő árulapjuk is jóval nagyobb, mint amit az elmúlt évben kínáltak. Kauciójukkal kapcsolatban pedig elmondta, idén 3 050 millió forintos kauciót igazoltak és ez 50 százalékkal magasabb, mint 2023-ban volt.
Jövő télre újabb nagy dobás – a konkurenciaharc erős
Balogh Csaba, a cég turisztikai főosztályvezetője az idei évi árualappal kapcsolatban részletezte a „Nyársapka” elnevezésű előfoglalási akciójukat.
Majd elmondta, az idei árualapjukban
100 program, 400 időpontban szerepel. Közülük a legnépszerűbbek isztambuli útjaik, de feljött Párizs, és izgalmasnak tűnik idén az újdonság szerelmeseinek kínált izlandi négynapos programjuk.
Szintén az újdonságok közé sorolta a szakember az immár Debrecenből (WIZZ-zel) elérhető római városlátogató ajánlatukat, valamint megjegyezte, fakultatív programok szervezésére is nyitott irodájuk – ha erre van igény.
Heti 19 saját charter, 3 úti célra menetrendszerinti járat
Malaga, Athén budapesti és Korfu debreceni indulással - ez a WIZZ-zel közösen üzemeltetett idei ajánlataik közt szerepel, emellett alapvetően a Smartwings-szel dolgoznak együtt - a többi ajánlataikban ők a charter-partnerük. 2024-re álmodtak egy merészet: még több szállást és repjegyet kötöttek le, mint 2023-ra. Kapacitásuk fele részben görög, 35 százalékban török, 15 százalékban pedig spanyol úti célra szól.
Elhangzott,
görög desztinációk tekintetében idehaza piacvezetők, Törökország esetén pedig a második helyen állnak idehaza a kiutas piacon.
Az újdonságok kapcsán Balogh Csaba elmondta, két spanyol chartert indítanak Barcelona nyaralókörzeteibe, és Mallorca is bekerül idén az árualapba.
Végül megtudtuk, idáig már 140 szálloda került be ajánlataik közé, 200-ig meg sem állnak, ezek alapvetően 4-5 csillagosak, illetve deluxe kategóriájuak, és néhány 3 csillagost is kínálnak.
A szakmai tájékoztatót követően legjobb értékesítő partnereiket díjazta az iroda, majd egy elegáns fogadást követően, igazi csütörtök estéhez méltóan - ami közismerten már "majdnempéntek" - éjfélig tartó zenés-táncos laza partivá alakult át, ahol az IBUSZ teljes csapata legfontosabb partnereivel közösen szórakozott.