Mint ebből kiderül, a TKI index júliusban -2 ponton állt (-100 és +100 közötti skálán), ami azt jelenti, hogy
az ágazat szereplői helyzetüket stagnálás közelinek érzékelték.
Az index értéke 5 ponttal csökkent az év hetedik hónapjában, ugyanakkor 3 ponttal meghaladja az egy évvel ezelőtti értékét. Mindhárom alszektorban csökkent az index, a szálláshely-szolgáltatásban -1 pontra, a vendéglátásban -3 pontra, míg az egyéb turisztikai szektorban 0 pontra.
A júliusi adatok alapján az is kiderül, hogy
a szolgáltatási szektor - és benne a turizmus - továbbra is sokkal jobban teljesít, mint a gazdaság többi szektora.
A TKI index júliusban kissé elmaradt ugyan a GKI EU számára végzett konjunktúra kutatásában mért szolgáltatási szektor konjunktúraindexétől (+1 pont), de meghaladta a nemzetgazdaság egészét képviselő GKI üzleti bizalmi indexet (-8 pont). Magasabb volt továbbá az ipar (-9 pont) és jóval magasabb a kereskedelem (-13 pont), valamint az építőipar (-21 pont) indexénél.
Amennyiben
az idei júliusi TKI indexet összevetjük az egy évvel korábbival, akkor növekedést tapasztalunk.
Az alszektorok közül a vendéglátás indexe javult jelentősen éves összehasonlításban, míg a szálláshely-szolgáltatásé közepes mértékben, az egyéb turisztikai szektoré kis mértékben lett jobb. A méretcsoportok közül a 3-5 fős cégek kivételével mindegyik javulást ért el.
A következő három hónapban az előző év azonos időszakához képest a szállásadók 38%-a növekedést, 13%-uk visszaesést vár a vendégéjszakák számában.
A vendéglátásban működők közül 35% vár vendégforgalom növekedést, míg 16%-uk visszaesést vetít előre. Az egyéb turisztikai szektorban működők 17%-a vár ügyfélforgalom növekedést, míg csökkenést 41% vár.
A foglalkoztatott létszám alakulása az elmúlt három hónapban az előző év azonos időszakához képest -4 ponton áll, ami azt mutatja, hogy kissé csökkent a kereslet a turisztikai ágazatban igényelt munkaerő iránt. A következő három hónapra vonatkozóan +2 pontot mértünk, ami azt jelenti, hogy a cégek enyhén bővítik állományukat.
A turizmus foglalkoztatási várakozás indexe így elmaradt a GKI EU számára végzett konjunktúrakutatásában mért, a szolgáltatási szektorra számított index értékétől (+7 pont), ugyanakkor meghaladta a nemzetgazdasági átlagot (-3 pont).
Magasabb volt a kereskedelem és az építőipar indexénél (0 pont, illetve -1 pont), illetve sokkal magasabb az ipar indexél (-8 pont).