Hóka Péter, a MUISZ beutaztatásért felelős alelnöke, a Miki Travel magyarországi cégének ügyvezetője arról számolt be a szakmai rendezvényen, hogy a MUISZ és a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány több, mint egy éves, közös intenzív előkészítő munkája eredményeként januártól megkezdődhet az utazási irodák dolgát megkönnyítő, szakmaspecifikus képzés a Magyar Turizmus Akadémián. A cél az volt, hogy a pandémia által megtépázott, súlyos munkaerőhiánnyal küzdő ágazat számára gyors, gyakorlatorientált képzéssel, turisztikai előképzettséggel nem rendelkező új munkaerő, illetve pályakezdő szakemberek beállását segítse elő. „A nyolcalkalmas képzés a sikeres értékesítésre fókuszál, és korszerű felkészítést nyújt a digitális világ kihívásaira. Az alapismereteken túl sok gyakorlati ismeretet tartalmaz, interaktív, tárgyalástechnikai szituációs gyakorlatokkal, amelyhez komoly módszertani segédletet nyújtottak képzéssel foglalkozó szakemberek” – tette hozzá Hóka Péter, és azt is elmondta, hogy a MUISZ soraiból is köszönthetnek majd tanárokat a képzésben résztvevők.
Nagy segítség a piacra jutásban
A szakember részletesen ismertette az Innovatív Termékfejlesztési Projektet is, amelynek keretében a Magyar Turisztikai Ügynökség a kiemelt partneri státusszal rendelkező beutaztatók eddig még nem látott, ígéretes termékeit, programjait segíti piacra egyebek között kedvezményes vagy akár ingyenes vásári megjelenésekkel. Az alelnök hangsúlyozta, hogy a Visit Hungary ma aktív csapattal és nagy tettvággyal dolgozik azon, hogy a jó termékek eljussanak a külföldi piacokra. Folyamatosan hirdetik a sales call-okon való részvételt, amely a beutaztatók számára kiváló partnerhálózati lehetőséget biztosít a küldőpiacokon. Hozzátette: bebizonyosodott, hogy Magyarország egyes piacokon - elsősorban a tengerentúliakon - önmagában nehezen értékesíthető, így egyre több a V4-es országokkal közös marketing és értékesítési megjelenés.