Kerületekkel bővült a Fővárosi Turisztikai Kerekasztal

A Fővárosi Turisztikai Kerekasztal (FTK) éves első rendes ülésén 2016. március 31-én a Főpolgármesteri Hivatal épületében szinte minden tagszervezet képviseltette magát. A meghívottak között voltak az új csatlakozó fővárosi kerületek is.

Bán Teodóra, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) ügyvezetője elnökletével megtartott ülésen Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes „Márkaépítés és nagyváros” címmel tartott előadást. A prezentáció a főváros brandépítéséről és új arculatának megalkotásáról szólt, olyan megjelenésről, amely hiteles képet ad Budapestről és megerősíti identitását - írja a Budapestinfo.

A főpolgármester-helyettes asszony bemutatta az új városlogót is, amelyet a Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. tervezett meg. Az új logó Budapest történelmi örökségeit és értékeit jelképezi; újszerű, azonban klasszikus elemekre épít, színvilága az eredetihez képest pedig leegyszerűsített. A cél olyan arculati rendszer kiépítése, amely együtt él a várossal, segíti az itt élők és ide látogatók tájékozódását, a mindennapok szerves részévé tud válni.

Második napirendi pontként Bán Teodóra beszámolt a BFTK által kidolgozott turisztikai koncepció és stratégiai akcióterv elkészültéről a 2016-2019 és 2020-2024-es időszakra.

A koncepció rögzíti Budapest Főváros elkötelezettségét a turizmus tekintetében és előirányozza a rendelkezésére álló legjobb feltételek biztosítását a turizmusért felelős hivatalos szervezete (BFTK Nonprofit Kft.) és a Főváros turisztikai szereplői számára.

A koncepció tartalmazza a kötelező kellékeket, a helyzet- és versenytárs-elemzéstől kezdve a kínálat és kereslet meghatározásán, valamint a turisták igényeinek teljes körű kielégítése és biztonsága kérdéskörén át a marketingstratégia alapjaiig.

A tervezet tartalmazza az elvégzendő stratégiai feladatokat, amelyeket az aktuális helyzetfeltárásra épülve el kell végezni annak érdekében, hogy Budapest turisztikai pályája fenntartható módon tovább íveljen felfelé.

A koncepció és akcióterv nem helyettesíti, hanem előirányozza egy új Budapest Turizmus Stratégia megalkotását, melynek megalapozásául átfogó kutatások elvégzését, tudományos műhelyek bevonását és széles körű szakmai egyeztetést tart indokoltnak a BFTK.

A résztvevők a megkapták az elkészült anyagot, a BFTK a munkát a keresleti és kínálati kutatások koordinálása és a stratégia megszövegezésének irányítása mellett a szakma bevonásával, külön munkacsoporton belül kívánja folytatni. Bán Teodóra erre a célra javasolta egy új stratégiai munkacsoport megalakítását.

A stratégiai munkacsoportba a kormányzat és nemzeti turizmusmarketing képviselőin kívül meghívást kapott a szállodákat képviselve az MSZÉSZ, a beutaztatást képviselve a MUISZ, a tudományt és a nagyprojekteket reprezentálva Puczkó László, a Városliget Zrt. vezetője, a mobilitást képviselve Dittel Gábor, illetve a MAHOSZ, egy fő a kerületek delegáltjaként és egy a Magyar Idegenvezetők Szövetsége által kijelölt személy a helyi vállalkozók, szolgáltatók képviseletében. A stratégiai munkacsoport megalakításának tervét az FTK elfogadta, a feladatok kiosztása heteken belül megtörténik.

Harmadik napirendi pontként Pap Mária a BFTK turisztikai divízióvezetője üdvözölte a Bán Teodóra meghívására az FTK munkájához csatlakozni kívánó és megjelent fővárosi kerületeket, melyek rendes taggá minősítése folyamatban van. A Kerekasztal rendes tagjaihoz csatlakozott a BKK és BKV Zrt is.



Miután a Kerekasztal tagsága így jelentősen kibővült, a jövőben a munkacsoportok aktív munkájára lesz szükség, az aktuális feladatokra új munkacsoportok jönnek létre.

Az ülés utolsó pontjaként megkapták a résztvevők a tervezett 2016. évi munkatervet és témajavaslatokat, amelyet megvitattak és elfogadtak.

A kerekasztal ülésén elhangzott, hogy a város branding egy fontos feladat, de a felszólaló jelenlévők egyetértettek abban, hogy a megoldásra váró, közlekedéssel kapcsolatos rendkívül akut problémákat is haladéktalanul kezelni kell.

A kerekasztal feladata, hogy minél hatékonyabban és határozottabban lépjen föl a főváros, a kerületek és az illetékesek irányában, a budapesti turistabusz-közlekedési és hajókikötővel kapcsolatos problémák ügyében. A legfontosabb a turisták fővároson belüli közlekedési feltételeinek javítása.

Forrás: Budapestinfo


TKI Index: vegyes képet mutat az ágazat

TKI Index: vegyes képet mutat az ágazat 

A következő három hónapban az előző év azonos időszakához képest a szállásadók 34 százaléka növekedést, míg 12 százalékuk visszaesést vár a vendégéjszakák számában.
Ömlik a pénz a Dunakanyar vízi turizmusának fejlesztésére

Ömlik a pénz a Dunakanyar vízi turizmusának fejlesztésére 

A fejlesztés középpontjában álló hét helyszín: Ipolydamásd, Szob, Nagymaros, Visegrád, Vác, Szigetmonostor és Göd.
Verssel is fizethet egy napig a Balatonnál és Budapesten

Verssel is fizethet egy napig a Balatonnál és Budapesten 

Április 11-én, a költészet napján, a Balatonnál és Budapesten is egy különleges akcióval tisztelegnek a magyar líra előtt.
Falusi húsvét Sóstón

Falusi húsvét Sóstón 

Húsvéti programok a Sóstói Múzeumfaluban.
MSZÉSZ: friss, ropogós trendriport

MSZÉSZ: friss, ropogós trendriport 

Februári trendriport a KSH adatai alapján.
MNG: ilyen a magyar plakátművészet első aranykora

MNG: ilyen a magyar plakátművészet első aranykora 

A szecesszió korszakának magyar plakátművészetét és tárgykultúráját bemutató tárlat péntektől látható a Magyar Nemzeti Galériában.
Tavaszi programok a Tisza-tónál

Tavaszi programok a Tisza-tónál 

A tavasz nemcsak a virágok édes illatát hozta el Tiszafüredre, hanem a jobbnál jobb programokat is.
Hamarosan startol a 40. Vivicittá

Hamarosan startol a 40. Vivicittá 

Április 12-én startol Budapesten a tavasz legnépszerűbb szabadidősport-eseménye, a negyvenedik, jubileumi Telekom Vivicittá.
 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
MSZÉSZ régiós ülések: fenntarthatósági gyakorlatok, osztrák piac jelentősége

MSZÉSZ régiós ülések: fenntarthatósági gyakorlatok, osztrák piac jelentősége 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.