Kerületekkel bővült a Fővárosi Turisztikai Kerekasztal

A Fővárosi Turisztikai Kerekasztal (FTK) éves első rendes ülésén 2016. március 31-én a Főpolgármesteri Hivatal épületében szinte minden tagszervezet képviseltette magát. A meghívottak között voltak az új csatlakozó fővárosi kerületek is.

Bán Teodóra, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) ügyvezetője elnökletével megtartott ülésen Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes „Márkaépítés és nagyváros” címmel tartott előadást. A prezentáció a főváros brandépítéséről és új arculatának megalkotásáról szólt, olyan megjelenésről, amely hiteles képet ad Budapestről és megerősíti identitását - írja a Budapestinfo.

A főpolgármester-helyettes asszony bemutatta az új városlogót is, amelyet a Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. tervezett meg. Az új logó Budapest történelmi örökségeit és értékeit jelképezi; újszerű, azonban klasszikus elemekre épít, színvilága az eredetihez képest pedig leegyszerűsített. A cél olyan arculati rendszer kiépítése, amely együtt él a várossal, segíti az itt élők és ide látogatók tájékozódását, a mindennapok szerves részévé tud válni.

Második napirendi pontként Bán Teodóra beszámolt a BFTK által kidolgozott turisztikai koncepció és stratégiai akcióterv elkészültéről a 2016-2019 és 2020-2024-es időszakra.

A koncepció rögzíti Budapest Főváros elkötelezettségét a turizmus tekintetében és előirányozza a rendelkezésére álló legjobb feltételek biztosítását a turizmusért felelős hivatalos szervezete (BFTK Nonprofit Kft.) és a Főváros turisztikai szereplői számára.

A koncepció tartalmazza a kötelező kellékeket, a helyzet- és versenytárs-elemzéstől kezdve a kínálat és kereslet meghatározásán, valamint a turisták igényeinek teljes körű kielégítése és biztonsága kérdéskörén át a marketingstratégia alapjaiig.

A tervezet tartalmazza az elvégzendő stratégiai feladatokat, amelyeket az aktuális helyzetfeltárásra épülve el kell végezni annak érdekében, hogy Budapest turisztikai pályája fenntartható módon tovább íveljen felfelé.

A koncepció és akcióterv nem helyettesíti, hanem előirányozza egy új Budapest Turizmus Stratégia megalkotását, melynek megalapozásául átfogó kutatások elvégzését, tudományos műhelyek bevonását és széles körű szakmai egyeztetést tart indokoltnak a BFTK.

A résztvevők a megkapták az elkészült anyagot, a BFTK a munkát a keresleti és kínálati kutatások koordinálása és a stratégia megszövegezésének irányítása mellett a szakma bevonásával, külön munkacsoporton belül kívánja folytatni. Bán Teodóra erre a célra javasolta egy új stratégiai munkacsoport megalakítását.

A stratégiai munkacsoportba a kormányzat és nemzeti turizmusmarketing képviselőin kívül meghívást kapott a szállodákat képviselve az MSZÉSZ, a beutaztatást képviselve a MUISZ, a tudományt és a nagyprojekteket reprezentálva Puczkó László, a Városliget Zrt. vezetője, a mobilitást képviselve Dittel Gábor, illetve a MAHOSZ, egy fő a kerületek delegáltjaként és egy a Magyar Idegenvezetők Szövetsége által kijelölt személy a helyi vállalkozók, szolgáltatók képviseletében. A stratégiai munkacsoport megalakításának tervét az FTK elfogadta, a feladatok kiosztása heteken belül megtörténik.

Harmadik napirendi pontként Pap Mária a BFTK turisztikai divízióvezetője üdvözölte a Bán Teodóra meghívására az FTK munkájához csatlakozni kívánó és megjelent fővárosi kerületeket, melyek rendes taggá minősítése folyamatban van. A Kerekasztal rendes tagjaihoz csatlakozott a BKK és BKV Zrt is.



Miután a Kerekasztal tagsága így jelentősen kibővült, a jövőben a munkacsoportok aktív munkájára lesz szükség, az aktuális feladatokra új munkacsoportok jönnek létre.

Az ülés utolsó pontjaként megkapták a résztvevők a tervezett 2016. évi munkatervet és témajavaslatokat, amelyet megvitattak és elfogadtak.

A kerekasztal ülésén elhangzott, hogy a város branding egy fontos feladat, de a felszólaló jelenlévők egyetértettek abban, hogy a megoldásra váró, közlekedéssel kapcsolatos rendkívül akut problémákat is haladéktalanul kezelni kell.

A kerekasztal feladata, hogy minél hatékonyabban és határozottabban lépjen föl a főváros, a kerületek és az illetékesek irányában, a budapesti turistabusz-közlekedési és hajókikötővel kapcsolatos problémák ügyében. A legfontosabb a turisták fővároson belüli közlekedési feltételeinek javítása.

Forrás: Budapestinfo


Indul a Muslinca Bringakör

Indul a Muslinca Bringakör 

A Muslinca Bringakör egy ingyenes, játékos, felfedező jellegű kerékpáros kihívás.
 Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén

Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén 

Siófok a legnépszerűbb pünkösdi úti cél belföldön az egyik szállásfoglaló portál friss foglalási adatai szerint a közelgő hosszú hétvégén.
Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen

Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen 

Az országos környezetszépítő verseny legnépszerűbb kategóriái 2025-ben az Év főtere és az Év fasora.
 Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját

Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját 

Negyven nap, majdnem 30.000 kilométer, 3274 gyalogló.
Kulturális randevú Göcsejben

Kulturális randevú Göcsejben 

Az eseménysorozat a göcseji dombok között idén 22 településen több mint 60 programot és közel 100 élményt kínál a „fenntartható lassúság” jegyében.
Indul a nyári szezon a Tisza-tó fővárosában

Indul a nyári szezon a Tisza-tó fővárosában 

Ezen a nyáron is rengeteg kalanddal és élménnyel vár Tiszafüred.
Megvan az Év kerékpárútja

Megvan az Év kerékpárútja  

Az Év kerékpárútja címet hatodik éve dönti el szavazással a nagyközönség, idén a Murakeresztúr kör nyerte el a címet 2938 szavazattal.
Nosztalgiagőzös és galambröptetés Fehérváron

Nosztalgiagőzös és galambröptetés Fehérváron 

A pünkösdi hétvégén tovább pezseg a székesfehérvári kulturális élet.
Felgyorsult a Balaton vizének melegedése

Felgyorsult a Balaton vizének melegedése 

A klímaváltozás nemcsak a vízmelegedést hozta el.
Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete

Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete 

Szigetfürdőt terveznek a látogatóknak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.