Bán Teodóra, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) ügyvezetője elnökletével megtartott ülésen Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes „Márkaépítés és nagyváros” címmel tartott előadást. A prezentáció a főváros brandépítéséről és új arculatának megalkotásáról szólt, olyan megjelenésről, amely hiteles képet ad Budapestről és megerősíti identitását - írja a Budapestinfo.
A főpolgármester-helyettes asszony bemutatta az új városlogót is, amelyet a Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. tervezett meg. Az új logó Budapest történelmi örökségeit és értékeit jelképezi; újszerű, azonban klasszikus elemekre épít, színvilága az eredetihez képest pedig leegyszerűsített. A cél olyan arculati rendszer kiépítése, amely együtt él a várossal, segíti az itt élők és ide látogatók tájékozódását, a mindennapok szerves részévé tud válni.
Második napirendi pontként Bán Teodóra beszámolt a BFTK által kidolgozott turisztikai koncepció és stratégiai akcióterv elkészültéről a 2016-2019 és 2020-2024-es időszakra.
A koncepció rögzíti Budapest Főváros elkötelezettségét a turizmus tekintetében és előirányozza a rendelkezésére álló legjobb feltételek biztosítását a turizmusért felelős hivatalos szervezete (BFTK Nonprofit Kft.) és a Főváros turisztikai szereplői számára.
A koncepció tartalmazza a kötelező kellékeket, a helyzet- és versenytárs-elemzéstől kezdve a kínálat és kereslet meghatározásán, valamint a turisták igényeinek teljes körű kielégítése és biztonsága kérdéskörén át a marketingstratégia alapjaiig.
A tervezet tartalmazza az elvégzendő stratégiai feladatokat, amelyeket az aktuális helyzetfeltárásra épülve el kell végezni annak érdekében, hogy Budapest turisztikai pályája fenntartható módon tovább íveljen felfelé.
A koncepció és akcióterv nem helyettesíti, hanem előirányozza egy új Budapest Turizmus Stratégia megalkotását, melynek megalapozásául átfogó kutatások elvégzését, tudományos műhelyek bevonását és széles körű szakmai egyeztetést tart indokoltnak a BFTK.
A résztvevők a megkapták az elkészült anyagot, a BFTK a munkát a keresleti és kínálati kutatások koordinálása és a stratégia megszövegezésének irányítása mellett a szakma bevonásával, külön munkacsoporton belül kívánja folytatni. Bán Teodóra erre a célra javasolta egy új stratégiai munkacsoport megalakítását.
A stratégiai munkacsoportba a kormányzat és nemzeti turizmusmarketing képviselőin kívül meghívást kapott a szállodákat képviselve az MSZÉSZ, a beutaztatást képviselve a MUISZ, a tudományt és a nagyprojekteket reprezentálva Puczkó László, a Városliget Zrt. vezetője, a mobilitást képviselve Dittel Gábor, illetve a MAHOSZ, egy fő a kerületek delegáltjaként és egy a Magyar Idegenvezetők Szövetsége által kijelölt személy a helyi vállalkozók, szolgáltatók képviseletében. A stratégiai munkacsoport megalakításának tervét az FTK elfogadta, a feladatok kiosztása heteken belül megtörténik.
Harmadik napirendi pontként Pap Mária a BFTK turisztikai divízióvezetője üdvözölte a Bán Teodóra meghívására az FTK munkájához csatlakozni kívánó és megjelent fővárosi kerületeket, melyek rendes taggá minősítése folyamatban van. A Kerekasztal rendes tagjaihoz csatlakozott a BKK és BKV Zrt is.
Miután a Kerekasztal tagsága így jelentősen kibővült, a jövőben a munkacsoportok aktív munkájára lesz szükség, az aktuális feladatokra új munkacsoportok jönnek létre.
Az ülés utolsó pontjaként megkapták a résztvevők a tervezett 2016. évi munkatervet és témajavaslatokat, amelyet megvitattak és elfogadtak.
A kerekasztal ülésén elhangzott, hogy a város branding egy fontos feladat, de a felszólaló jelenlévők egyetértettek abban, hogy a megoldásra váró, közlekedéssel kapcsolatos rendkívül akut problémákat is haladéktalanul kezelni kell.
A kerekasztal feladata, hogy minél hatékonyabban és határozottabban lépjen föl a főváros, a kerületek és az illetékesek irányában, a budapesti turistabusz-közlekedési és hajókikötővel kapcsolatos problémák ügyében. A legfontosabb a turisták fővároson belüli közlekedési feltételeinek javítása.
Forrás: Budapestinfo