Kínai turisztikai delegáció érkezik

50 fős kínai turisztikai delegáció érkezik ma hazánkba. A küldöttség célja a kétoldalú együttműködés erősítése. A program kínai gasztronómiai show-val indul, csütörtökön turisztikai workshopot rendeznek. 

Nagy növekedési potenciál áll a kínai beutazó turizmus előtt, a Magyar Turizmus Zrt.-n belül működő Kína-KKE országok Turisztikai Koordinációs Központja, a TCC (China – Central and Eastern European Tourism Coordination Centre) pedig vezető szerepet vállal a közép- és kelet-európai országok turisztikai promóciójában.

A TCC 2014 májusában jött létre mintegy 16 közép- és kelet-európai ország együttműködésével, melynek célja a kínai turisztikai együttműködési lehetőségek felkutatása, elősegítése. Aranyossy Mihály, a Magyar Turizmus Zrt. külképviseleti koordinációs irodavezetője az Utazás kiállítás kínai workshopján beszámolt arról, hogy rendkívül nagy igény lenne például egy olyan anyagra, mely a turisztikai befektetési lehetőségeket fogja össze, hiszen a kínai piacon nagy az érdeklődés többek között a szőlőbirtokok, pincék vagy akár szállodák vásárlása iránt is.

Kínai szakmai delegáció érkezik

A TTC legközelebbi eseménye a Kína – KKE Turisztikai Promóciós Év megnyitásához kapcsolódó rendezvénysorozat március 25-26-27-én, amelyre a kb. 50 fős kínai delegáció is érkezik. Az eseményre hivatalosak a TCC országok képviselői és turisztikai szakmai partnerei is. A delegációval érkezik Li Jinzao úr is, a CNTA (China National Tourism Administration) elnöke is, aki egyúttal miniszteri rangot visel. Az elnök többek között tárgyalásokat folytat majd dr. Ruszinkó Ádám turizmusért felelős helyettes államtitkárral is. A Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese, Horváth Gergely vezette munkacsoport a legfontosabb feladatnak az esemény szakmai tartalommal való megtöltését nevezte, és erre komplex szakmai programot dolgozott ki.

A politikai és szakmai képviselőkből álló delegáció március 25-én egy nagyszabású kínai gasztronómia show és vacsora keretében találkozik először a 16 ország szakmai partnereivel, az országok budapesti nagyköveteivel és a hazai üzleti partnerekkel. A következő napra tervezik a 'China Tourism Info Day' konferenciát a Marriott Hotelben, ahol a kínai kiutazó turizmusról, a vízum és légiközlekedés kérdéseiről hallhatnak a résztvevő szakmabeliek előadásokat, valamint útmutatót kaphatnak arra vonatkozóan is, hogyan alakítsanak ki turisztikai ajánlatokat a kínai piacra. A délelőtti konferencia egy délutáni workshop-al zárul, ahol kétoldalú megbeszéléseket folytathatnak a kínai tour operatorok és a 16 ország meghívott szakmai vendégei. Ezt követően a vendégek egy színvonalas városnéző programon ismerhetik meg közelebbről is Budapestet, s az este végül a Kínai Népköztársaság Magyarországi Nagykövetsége által szervezett 'Beautiful China' gálarendezvénnyel zárul, ahol a kínai partner ajándékaként egy 60 fős tánccsoport különleges előadását tekinthetik meg a programon résztvevő vendégek.

Növekedési lehetőségek

A Magyar Turizmus Zrt. kínai piacon végzett tevékenységéről található összefoglaló anyag szerint 2014-ben Kína GDP-je 7,4 %-os növekedést mutatott, ami soknak tűnik ugyan, de a közgazdászok szerint nem elég a stabil bővüléshez és a termelődő új munkaerő felvételéhez. A belső fogyasztás élénkülése továbbra is lassabb a vártnál, és a társadalmi olló egyre inkább szétnyílik. A városi középréteg vagyonosodása és utazási kedve azonban töretlen, és egyre inkább minőségi terméket igyekszik vásárolni. Az utazás kezd felzárkózni a lakás, az autó és az oktatás mögé, és mint az életminőséget javító és a társadalmi pozíciót tükröző termék, szinte nélkülözhetetlen a közép-és felső réteg számára. Jelenleg Magyarország az évi 160.608 vendégéjszakával jelentősen alulmarad lehetőségein.

Az elkövetkezendő időszakban azonban erős növekedés várható, valamint az utazás diverzifikálódása. Kína mostanra a világ legnagyobb küldő piacává és legnagyobb turisztikai fogyasztójává lépett elő. 2014-ben a Kínából külföldre irányuló utazások száma 11 millióval, 109 millióra nőtt a Turisztikai Világszervezet (UNWTO) becslése szerint. A turisztikai célú költés 17%-kal bővült 2014 első három negyedévében. 2012 óta Kína a világ legnagyobb turisztikai küldő piaca: az utazásra fordított kiadások mértéke 2013-ban elérte a 129 milliárd dollárt. 2014-ben csaknem 65 millió kínai turista tett nemzetközi utazást, ebből mintegy 41% utazik Ázsián kívülre, utóbbiak harmada, azaz 8,8 millió fő keresi fel Európát. Közép- és Kelet-Európa részesedése az európai beutazásokból 32,3%, az összes kínai, régión kívüli nemzetközi utazásból 10,7%. Ez 2,9 millió kínai turistát jelent a régiónak éves szinten. 2019-re régiónk részesedése az összes Ázsián kívüli kiutazásból várhatóan 11,2%-ra (4,0 millió utazó) nő.

Termék és infrastruktúrafejlesztésre lenne szükség

Figyelemreméltó adat, hogy öt év múlva a kiutazások száma várhatóan 500 millióra nő -még ha túlzott is a becslés, akkor is elgondolkodtató és cselekvésre késztető: a vendégszám mindenképpen nőni fog, tehát érdemes Magyarországnak is a termék és infrastruktúrafejlesztésben gondolkoznia. Ugyan Európa esetében a fő terméket még mindig a körutak jelentik, egyre nagyobb az igény a mélyebb, értő turizmusra, azaz megjelentek a tematikus utak. A jelentés szerint bár Magyarország önálló desztinációként még nem eladható, esély van arra, hogy csak egy, legfeljebb két másik országgal kombinálva az utat, akár három-négy vendégéjszakát is nálunk töltsön a vendég.

Erre kimondottan jó lehetőség kínálkozik a TCC összefogás keretében, melynek legközelebbi programjára még jelentkezhetnek a kínai beutazó turizmusban érdekelt szakmai partnerek.

Forrás: Vendég & Hotel Online


Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon

Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon 

Harmincöt budapesti tanuló állhatott dobogóra a Szakma Sztár Fesztiválon.
Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens 

Már több mint húsz étterem használja.
ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től

ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től 

Az előremutató jelentésben a jó gyakorlatok mellett a lehetőségeket is feltárták, mellyel megjelölték a cégcsoport fenntarthatósági tevékenységének irányait is.
Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon

Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon 

Több mint huszonötezren vesznek részt Magyarország legnépesebb tömegsport rendezvényén.
Precizitás, csapatjáték, gondoskodás - méhek napja április 30-án

Precizitás, csapatjáték, gondoskodás - méhek napja április 30-án 

A méhektől nemcsak a természet legfinomabb ajándékát, a mézet kapjuk, de sokat is tanulhatunk tőlük!
103 éves tornásznő látogatása a Madame Tussauds Budapestben

103 éves tornásznő látogatása a Madame Tussauds Budapestben 

Magasra szökött az egy négyzetméterre jutó magyar olimpiai aranyak száma a Madame Tussauds Budapest sport termében.
Augusztusban Szabadság Szigete

Augusztusban Szabadság Szigete 

Az idei Sziget Fesztivál minden eddiginél fenntarthatóbb és higiénikusabb lesz – ígérte a szervezőcsapat a csütörtöki sajtótájékoztatón.
Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás

Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás  

A Helló Európa! Fesztivál programjai a szabadság, az európaiság és a sokszínűség jegyében keltik életre Budapest ikonikus helyszíneit, köztereit és épületeit.
Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot

Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot 

A sportág legrangosabb versenyére a világ több mint 30 országából várnak résztvevőket.
Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?