A grandiózus turisztika beruházásokon túl a Veszprém–Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa (EKF) programot megvalósító cég arra is ügyel, hogy az ide érkező látogatók a lehető legjobb élményekkel távozzanak majd, mivel úgy vélik, hogy a siker egyik kulcsa, hogy a város intézményei egységesen magas színvonalú felkészültséggel fogadják a vendégeket. Ennek érdekében alaposan átvilágították - egy nyílt meghívásos tárgyalás nyerteseként az Innotime Hungary Kft. - az intézmények turisztikai szolgáltatásait, majd a meglévő értékek megerősítése mellett új szakmai tartalmak/szolgáltatások kidolgozását és megvalósítását is javasolták.
Az elvégzett kutatás összesített eredményei azt mutatják, hogy Veszprémről egyértelműen pozitív kép él a közvéleményben, és hívószóként a kultúra meghatározó szerepet kap. A pozitív imázs azonban városmarketing és turisztikai szempontból csak akkor aknázható ki sikeresen, ha egy átgondolt desztináció- és látogatómenedzsment rendszerre épül, amely folyamatosan méri a látogatói igényeket és ennek megfelelően viszi piacra a város kulturális kínálatát.
A turisztikai felmérés eredményei alapján elkészült a „10 hónap 10 kihívás” címet viselő intézkedési csomag, amelyet 2022. februártól 2022. novemberig az átvilágítást végző Innotime Hungary Kft-vel összefogva következetesen valósítanak meg az alábbi veszprémi intézményekkel összefogásban:
• Agóra Veszprém Kulturális Központ
• Kabóca Bábszínház
• Lackó Dezső Múzeum
• Művészetek Háza Veszprém
• Pannon Várszínház Színművészetfejlesztési Nonprofit Kft.
• Veszprémi Petőfi Színház
• Veszprémi Érsekség
• Veszprémi Programiroda Rendezvényszervező és Kulturális Kft.
• Veszprémi Turisztikai Nonprofit Kft.
• Veszprémi Állatkert (Kittenberger Kálmán Növény- és Vadaspark Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.)
A program többek között az intézményi attrakció- és kapacitásfejlesztésre, turisztikai termékfejlesztésre, desztinációmenedzsmentre, desztinációs szintű termékfejlesztésre, szemléletformálásra, tudásmegosztásra, az online felületek kezelésére, a jegyértékesítésre, a látogatómenedzsmentre, a fenntarthatóságra és akadálymentességre, és a nyelvi készségek meglétére fókuszál.
A nyár folyamán a „Veszprém legyen a királynék városa!” címmel kiállítások és kampányok indulnak, valamint elindul az egységes jegyértékesítési rendszer kiépítése is. Később, az ősz folyamán kezdődik a program keretében kidolgozott „Welcome Veszprém” pályázati programcsomag megvalósítása, melynek részeként többek között egységes eligazító táblarendszerrel, online jegyvásárlásra alkalmas kioszkokkal, kerékpáros szervizpontokkal, elektromos biciklitöltőkkel, kerékpártárolókkal, nyilvános WC-kkel és ivócsapokkal gazdagodik a város. A látogatókkal kapcsolatban álló munkatársak képzése a Szolgáltató Attitűdfejlesztő Tréninggel (SZAFT) zárul novemberben.
Az intézkedéscsomaggal elsősorban a 2023-as programév sikeres lebonyolítását kívánja elérni a VEB2023 Zrt. és a megvalósítást aktívan támogató Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata. Közös cél, hogy fejlesztés eredményei hosszú távon is beépüljenek, pozitívan befolyásolják majd Veszprém városmarketingjét, turizmus terén felmutatott sikereit.