Az elmúlt években sosem látott reflektorfény irányult a kelet-ázsiai régióra, aminek katalizátora a K-pop könnyűzenei irányzat elterjedése, a gasztronómia szerethetősége, az egyedülálló szépségápolás, a filmművészet, a jobbnál jobb sorozatok és természetesen a hagyományos koreai művészeti ágak nyugati világban való megjelenése.
Évadról évadra népszerűbb az Art Corner kiállítássorozat, ami most szintén Dél-Koreát állítja középpontba, a Kálmán Makláry Fine Arts Galéria gyűjteményből válogatott pazar kortárs alkotásokkal. Hur Kyung-Ae, Ilhwa Kim, Lim Dong-Lak, Suh Jeong-Min a négy alkotó, akik különböző generációkból érkeztek a művészeti térbe, mégis mindannyiuknál megfigyelhetőek például a kézművesség hagyománykereső tendenciái, kulturális örökségük tisztelete és expozíciója, a keleti filozófiák integrálása. Sok esetben nyugati művészeti technikák használata találkozik a keleti tradíciókkal, ami egy különleges, duális harmóniát eredményez. Büszke identitásfelfedezés és hagyománykövetés ez, korszerű, haladó formában.
A négy művész mind élénk színvilágot jelenít meg, ez pedig egy-egy alap színárnyalaton belül jelenik meg és ezáltal a felületeket kontrasztosabbá, még izgalmasabbá teszi.
Festmény vagy szobor?
A handzsi papír használatával ismerkedvén sokszor tehetjük fel magunknak ezt a kérdést. Valójában az egész Colorful Korea kiállítás határokat feszeget és lépdel át, legyen az térbéli, időbéli, technikai vagy akár filozófiai értelemben vett határ. Fantasztikus mind a négy művész dinamikája, kultúrákon átívelő univerzális derűje.
Az Art Corner Dél- Korea fókuszú tárlata az a fajta kiállítás, ami egyszerre terjeszt ismeretet és ébreszt életörömöt