A palack belső mintáját a borászok kreatív igényei és kérései alapján alakítják majd ki, így logó, felirat vagy bármilyen különleges minta teheti majd egyedivé az üveget. Az első hazai minták 2014 decemberében készültek el az O-I öblösüveggyárában, melynek kialakításához 750 ml-es, menetes szájú Bordolese Nobile palackokra esett a tervezők választása. Az elegáns megjelenésű, magasságával is kiemelkedő, 319 mm-es borospalackba fehér és rozé boraikat tölthetik majd magyar borászok.
A palack bemutatására az első együttműködő partner, a 2014-ben az Év Pincészetének választott Koch Borászat 2013-as Cabernet Sauvignon rozéja került az üvegekbe. Annak érdekében, hogy a bor minőségének vizsgálatát megkönnyítsék, a palack nyakán alakították ki a spirálmintát, mely a palack tartalmának kiöntésekor bontakozik ki teljesen.
„Az O-I innovációival kívánja támogatni a pincészetek kreatív elképzeléseinek megvalósítását. Bízunk benne, hogy belső mintával ellátott palackjaink elnyerik a magyar borászok tetszését és egyre többen próbálják majd ki fehér és rozé boraik palackozásakor, hogy meggyőződhessenek arról, hogyan járulhat hozzá ez az új eljárás ismertségük növeléséhez és boraik népszerűsítéséhez” - mondta el Gyenge Éva, az O-U Manufacturing Magyarország Üvegipari Kft. kereskedelmi és vevőszolgálati vezetője.
Az egyedülálló eljárást néhány évvel ezelőtt az O-I fejlesztette ki és szabadalmaztatta. Az első belső mintával ellátott üveget – melyekbe sört töltöttek – az amerikai piacon mutatták be. Az üveg nyakán különleges spirálforma segítette elő a sör örvényszerű kiöntését, ezzel is javítva a sör minőségét. Az üveg tulajdonságainak köszönhetően az üvegek valóban egyediek, hiszen az eljárás során nem készül két teljesen egyforma palack. Európában a palack újdonságnak számít - Csehországban egy helyi borászat bevonásával 2013 végén vezették be a piacra a belső mintázattal ellátott palackokat.
Forrás: Turizmus Online