A Reuters híréből kiderül, az új hajtóműveket a légitársaság 177 megrendelt A321neo repülőgépébe szerelik majd fel. Az ultrafapados légitársaság korábban a Pratt & Whitney GTF hajtóművét választotta 276 Airbus A320neo, A321neo és A321XLR repülőgépének hajtása céljából 2016-ban és 2020-ban is.
Fotó: Wizz Air
Mint ahogy korábban az Airportál is beszámolt róla,
a PW1100G-JM GTF-hajtóművek szennyezett fémporból készült alkatrészei miatt a légitársaságnak a 2025 áprilisától 2026 márciusáig tartó 2026-os pénzügyi éve végéig mintegy 40 Airbus A320neo családba tartozó gépét kell földön tartania.
A hajtóműgyártóval tavaly december 31-én megkötött kompenzációs megállapodás szerint a 2026-os naptári év végéig nyújt üzemeltetési támogatást a Wizz Air számára, beleértve egy pénzügyi ellentételezési csomagot is, amely fedezi a légitársaság üzemen kívüli vagy leállítandó repülőgépei miatt felmerülő közvetlen költségeket, olvasható a hírben.