A Pannon Pilgrim utazási iroda reagálva a MUISZ állásfoglalására, az alábbi levelet küldte el szerkesztőségünknek:
"Mivel cégünk elsősorban a nyugat-európai országok polgárainak szervez zarándokutazási csomagokat, emiatt egyértelmű, hogy mi is úgy adjuk meg a csomagárat, hogy minden kínált szolgáltatás árát tartalmazza.
A nagy hazai érdeklődés eredményeképp az utasközönségünket a magyarokra is ki kellett terjeszteni, így a hazai érdeklődők felé is bruttó árat kommunikálunk, ami első látásra magasnak tűnik (sok visszajelzés érkezett erről irodánkhoz), azonban így nem árulunk zsákbamacskát.
Kizárólag az egyágyas felárat tüntetjük fel pluszban fizetendő felárként, ha valaki egyágyas elhelyezéshez ragaszkodik.
Piacra lépésekor a kiutaztató Sun&Fun utazásszervező iroda is bruttó árak alkalmazásával és publikálásával értékesítette az útjait.
Én személy szerint nagy örömmel fogadtam ezt a kezdeményezésüket, de akkor még nem tudták hosszú távon fenntartani ezt a koncepciójukat. Sajnos Magyarországon még az utasok nem szoktak hozzá, hogy a magasabb ár jobb, mert nem tartalmaz kellemetlen meglepetéseket, extrán fizetendő tételeket, valamint így sokkal könnyebben összehasonlítható az egyes utazási csomagok ár-érték aránya.
Törvényi kötelezés nélkül is megláthatnák az utazásszervezők ennek a gyakorlatnak az előnyét. Ha egyszerre több utazásszervező is átáll erre az értékesítési gyakorlatra, akkor a vevők is hamarabb hozzászoknak.
Jó lenne, ha mielőbb sikerülne hazánkban is bevezetni a átlátható és összehasonlítható, bruttó árak alkalmazását." - írta levelében Bodó-Csernovics Szidónia, az iroda szakmai vezetője.
Forrás: Turizmus Online