Stratégiai megállapodás Budapest népszerűsítésére

Stratégiai megállapodást írtak alá a Magyar Turizmus Zrt. és a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ vezetői a Széchenyi Gyógyfürdőben található Márvány-teremben. A hiánypótló megegyezés értelmében a jövőben minden olyan tevékenységet közösen vagy összehangoltan végeznek, ami elősegíti Budapest népszerűsítését bel- és külföldön egyaránt.

Ma már szerencsére közhelyszámba megy az a gondolat, hogy milyen sokat fejlődött az utóbbi években a turizmus nemcsak Magyarországon, hanem a fővárosban is – emelte ki nyitó gondolataiban Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes. Ugyanakkor ez felelősséget is ró ránk – nemcsak a városvezetésre, hanem az intézményekre is. Sokak számára azért vagyunk vonzó célpont, mert mérsékeltek az áraink. Számunkra azonban kívánatos lenne, ha még nagyobb számban érnénk el azokat a magasabb költési hajlandóságú turistákat, akik meglátják országunkban az egyedi, különleges lehetőségeket akár a gyógy- és konferenciaturizmus, akár a kultúra és a gasztronómia területén.

Régi restanciánkat teljesítjük azzal, hogy aláírjuk ezt az együttműködési megállapodást – mondta Dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója. Kijelenthetjük, hogy Magyarország turizmusa Budapest-központú, hiszen a külföldi vendégek 65 százaléka érkezik a fővárosba és a szállásdíj-bevételek 70 százalékát szintén Budapest adja. A szorosabb szakmai együttműködéstől azt a fenntartható növekedést várjuk, ami az elmúlt évekre is jellemző volt, és az intézmények együttes munkája megsokszorozhatja erőforrásainkat a közös, még hatékonyabb marketing érdekében.

Hamarosan elkövetkezik az a pillanat, amit már régen vártunk, hiszen mind az Mt. Zrt., mind pedig a BFTK egy közös cél érdekében van jelen – hangsúlyozta Bán Teodóra, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ ügyvezető igazgatója. A hivatalos forma fontos, hiszen meghatározza azokat a stratégiai pontokat, azt a célt és utat, amelyen haladnunk kell, hogy még inkább fejlett és vendégbarát legyen Budapest. A két szervezet egy olyan minősítési rendszert próbál kialakítani a jövőben, amelyben helyet és támogatást kapnak a szolgáltatók és kisvállalkozások, elősegítve, hogy még több minőségi, költő turista érkezzen Budapestre. A szerződés aláírásával elindulunk egy olyan úton, amelyben közösen, egymást segítve és támogatva a turizmus fejlesztését vagyunk hivatottak betölteni.

Nincs a világon még egy olyan főváros, ahol ennyi világszínvonalú fürdő lenne – folytatta a gondolatot Czinege Szilvia, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. marketing igazgatója. Amit elődeink építettek, arra nagyon kell vigyáznunk, de ki is kell használnunk a lehetőségeket. 2010 óta a turisták száma a fürdőkben is jelentősen megnőtt. Ezt a bizalmat, amit a hozzánk látogatók megszavaznak nekünk, ápolni és gondozni kell, ezért a teljes nyereségünket visszafordítjuk fürdőfejlesztésekre. Ennek egyik látható és kézzelfogható bizonyítéka például a megújult Rudas fürdő. Nagy megtiszteltetés, hogy ez a megállapodás itt, nálunk kerül aláírásra. Úgy érzem, hogy mi, fürdők, az egyik nagy nyertesei vagyunk ennek az együttműködésnek.


 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein

Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.