Stratégiai megállapodás Budapest népszerűsítésére

Stratégiai megállapodást írtak alá a Magyar Turizmus Zrt. és a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ vezetői a Széchenyi Gyógyfürdőben található Márvány-teremben. A hiánypótló megegyezés értelmében a jövőben minden olyan tevékenységet közösen vagy összehangoltan végeznek, ami elősegíti Budapest népszerűsítését bel- és külföldön egyaránt.

Ma már szerencsére közhelyszámba megy az a gondolat, hogy milyen sokat fejlődött az utóbbi években a turizmus nemcsak Magyarországon, hanem a fővárosban is – emelte ki nyitó gondolataiban Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes. Ugyanakkor ez felelősséget is ró ránk – nemcsak a városvezetésre, hanem az intézményekre is. Sokak számára azért vagyunk vonzó célpont, mert mérsékeltek az áraink. Számunkra azonban kívánatos lenne, ha még nagyobb számban érnénk el azokat a magasabb költési hajlandóságú turistákat, akik meglátják országunkban az egyedi, különleges lehetőségeket akár a gyógy- és konferenciaturizmus, akár a kultúra és a gasztronómia területén.

Régi restanciánkat teljesítjük azzal, hogy aláírjuk ezt az együttműködési megállapodást – mondta Dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója. Kijelenthetjük, hogy Magyarország turizmusa Budapest-központú, hiszen a külföldi vendégek 65 százaléka érkezik a fővárosba és a szállásdíj-bevételek 70 százalékát szintén Budapest adja. A szorosabb szakmai együttműködéstől azt a fenntartható növekedést várjuk, ami az elmúlt évekre is jellemző volt, és az intézmények együttes munkája megsokszorozhatja erőforrásainkat a közös, még hatékonyabb marketing érdekében.

Hamarosan elkövetkezik az a pillanat, amit már régen vártunk, hiszen mind az Mt. Zrt., mind pedig a BFTK egy közös cél érdekében van jelen – hangsúlyozta Bán Teodóra, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ ügyvezető igazgatója. A hivatalos forma fontos, hiszen meghatározza azokat a stratégiai pontokat, azt a célt és utat, amelyen haladnunk kell, hogy még inkább fejlett és vendégbarát legyen Budapest. A két szervezet egy olyan minősítési rendszert próbál kialakítani a jövőben, amelyben helyet és támogatást kapnak a szolgáltatók és kisvállalkozások, elősegítve, hogy még több minőségi, költő turista érkezzen Budapestre. A szerződés aláírásával elindulunk egy olyan úton, amelyben közösen, egymást segítve és támogatva a turizmus fejlesztését vagyunk hivatottak betölteni.

Nincs a világon még egy olyan főváros, ahol ennyi világszínvonalú fürdő lenne – folytatta a gondolatot Czinege Szilvia, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. marketing igazgatója. Amit elődeink építettek, arra nagyon kell vigyáznunk, de ki is kell használnunk a lehetőségeket. 2010 óta a turisták száma a fürdőkben is jelentősen megnőtt. Ezt a bizalmat, amit a hozzánk látogatók megszavaznak nekünk, ápolni és gondozni kell, ezért a teljes nyereségünket visszafordítjuk fürdőfejlesztésekre. Ennek egyik látható és kézzelfogható bizonyítéka például a megújult Rudas fürdő. Nagy megtiszteltetés, hogy ez a megállapodás itt, nálunk kerül aláírásra. Úgy érzem, hogy mi, fürdők, az egyik nagy nyertesei vagyunk ennek az együttműködésnek.


Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon

Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon 

Harmincöt budapesti tanuló állhatott dobogóra a Szakma Sztár Fesztiválon.
Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens 

Már több mint húsz étterem használja.
ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től

ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től 

Az előremutató jelentésben a jó gyakorlatok mellett a lehetőségeket is feltárták, mellyel megjelölték a cégcsoport fenntarthatósági tevékenységének irányait is.
Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon

Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon 

Több mint huszonötezren vesznek részt Magyarország legnépesebb tömegsport rendezvényén.
Precizitás, csapatjáték, gondoskodás - méhek napja április 30-án

Precizitás, csapatjáték, gondoskodás - méhek napja április 30-án 

A méhektől nemcsak a természet legfinomabb ajándékát, a mézet kapjuk, de sokat is tanulhatunk tőlük!
103 éves tornásznő látogatása a Madame Tussauds Budapestben

103 éves tornásznő látogatása a Madame Tussauds Budapestben 

Magasra szökött az egy négyzetméterre jutó magyar olimpiai aranyak száma a Madame Tussauds Budapest sport termében.
Augusztusban Szabadság Szigete

Augusztusban Szabadság Szigete 

Az idei Sziget Fesztivál minden eddiginél fenntarthatóbb és higiénikusabb lesz – ígérte a szervezőcsapat a csütörtöki sajtótájékoztatón.
Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás

Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás  

A Helló Európa! Fesztivál programjai a szabadság, az európaiság és a sokszínűség jegyében keltik életre Budapest ikonikus helyszíneit, köztereit és épületeit.
Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot

Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot 

A sportág legrangosabb versenyére a világ több mint 30 országából várnak résztvevőket.
Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?