Stratégiai megállapodás Budapest népszerűsítésére

Stratégiai megállapodást írtak alá a Magyar Turizmus Zrt. és a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ vezetői a Széchenyi Gyógyfürdőben található Márvány-teremben. A hiánypótló megegyezés értelmében a jövőben minden olyan tevékenységet közösen vagy összehangoltan végeznek, ami elősegíti Budapest népszerűsítését bel- és külföldön egyaránt.

Ma már szerencsére közhelyszámba megy az a gondolat, hogy milyen sokat fejlődött az utóbbi években a turizmus nemcsak Magyarországon, hanem a fővárosban is – emelte ki nyitó gondolataiban Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes. Ugyanakkor ez felelősséget is ró ránk – nemcsak a városvezetésre, hanem az intézményekre is. Sokak számára azért vagyunk vonzó célpont, mert mérsékeltek az áraink. Számunkra azonban kívánatos lenne, ha még nagyobb számban érnénk el azokat a magasabb költési hajlandóságú turistákat, akik meglátják országunkban az egyedi, különleges lehetőségeket akár a gyógy- és konferenciaturizmus, akár a kultúra és a gasztronómia területén.

Régi restanciánkat teljesítjük azzal, hogy aláírjuk ezt az együttműködési megállapodást – mondta Dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója. Kijelenthetjük, hogy Magyarország turizmusa Budapest-központú, hiszen a külföldi vendégek 65 százaléka érkezik a fővárosba és a szállásdíj-bevételek 70 százalékát szintén Budapest adja. A szorosabb szakmai együttműködéstől azt a fenntartható növekedést várjuk, ami az elmúlt évekre is jellemző volt, és az intézmények együttes munkája megsokszorozhatja erőforrásainkat a közös, még hatékonyabb marketing érdekében.

Hamarosan elkövetkezik az a pillanat, amit már régen vártunk, hiszen mind az Mt. Zrt., mind pedig a BFTK egy közös cél érdekében van jelen – hangsúlyozta Bán Teodóra, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ ügyvezető igazgatója. A hivatalos forma fontos, hiszen meghatározza azokat a stratégiai pontokat, azt a célt és utat, amelyen haladnunk kell, hogy még inkább fejlett és vendégbarát legyen Budapest. A két szervezet egy olyan minősítési rendszert próbál kialakítani a jövőben, amelyben helyet és támogatást kapnak a szolgáltatók és kisvállalkozások, elősegítve, hogy még több minőségi, költő turista érkezzen Budapestre. A szerződés aláírásával elindulunk egy olyan úton, amelyben közösen, egymást segítve és támogatva a turizmus fejlesztését vagyunk hivatottak betölteni.

Nincs a világon még egy olyan főváros, ahol ennyi világszínvonalú fürdő lenne – folytatta a gondolatot Czinege Szilvia, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. marketing igazgatója. Amit elődeink építettek, arra nagyon kell vigyáznunk, de ki is kell használnunk a lehetőségeket. 2010 óta a turisták száma a fürdőkben is jelentősen megnőtt. Ezt a bizalmat, amit a hozzánk látogatók megszavaznak nekünk, ápolni és gondozni kell, ezért a teljes nyereségünket visszafordítjuk fürdőfejlesztésekre. Ennek egyik látható és kézzelfogható bizonyítéka például a megújult Rudas fürdő. Nagy megtiszteltetés, hogy ez a megállapodás itt, nálunk kerül aláírásra. Úgy érzem, hogy mi, fürdők, az egyik nagy nyertesei vagyunk ennek az együttműködésnek.


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.