Ma már szerencsére közhelyszámba megy az a gondolat, hogy milyen sokat fejlődött az utóbbi években a turizmus nemcsak Magyarországon, hanem a fővárosban is – emelte ki nyitó gondolataiban Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes. Ugyanakkor ez felelősséget is ró ránk – nemcsak a városvezetésre, hanem az intézményekre is. Sokak számára azért vagyunk vonzó célpont, mert mérsékeltek az áraink. Számunkra azonban kívánatos lenne, ha még nagyobb számban érnénk el azokat a magasabb költési hajlandóságú turistákat, akik meglátják országunkban az egyedi, különleges lehetőségeket akár a gyógy- és konferenciaturizmus, akár a kultúra és a gasztronómia területén.
Régi restanciánkat teljesítjük azzal, hogy aláírjuk ezt az együttműködési megállapodást – mondta Dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója. Kijelenthetjük, hogy Magyarország turizmusa Budapest-központú, hiszen a külföldi vendégek 65 százaléka érkezik a fővárosba és a szállásdíj-bevételek 70 százalékát szintén Budapest adja. A szorosabb szakmai együttműködéstől azt a fenntartható növekedést várjuk, ami az elmúlt évekre is jellemző volt, és az intézmények együttes munkája megsokszorozhatja erőforrásainkat a közös, még hatékonyabb marketing érdekében.
Hamarosan elkövetkezik az a pillanat, amit már régen vártunk, hiszen mind az Mt. Zrt., mind pedig a BFTK egy közös cél érdekében van jelen – hangsúlyozta Bán Teodóra, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ ügyvezető igazgatója. A hivatalos forma fontos, hiszen meghatározza azokat a stratégiai pontokat, azt a célt és utat, amelyen haladnunk kell, hogy még inkább fejlett és vendégbarát legyen Budapest. A két szervezet egy olyan minősítési rendszert próbál kialakítani a jövőben, amelyben helyet és támogatást kapnak a szolgáltatók és kisvállalkozások, elősegítve, hogy még több minőségi, költő turista érkezzen Budapestre. A szerződés aláírásával elindulunk egy olyan úton, amelyben közösen, egymást segítve és támogatva a turizmus fejlesztését vagyunk hivatottak betölteni.
Nincs a világon még egy olyan főváros, ahol ennyi világszínvonalú fürdő lenne – folytatta a gondolatot Czinege Szilvia, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. marketing igazgatója. Amit elődeink építettek, arra nagyon kell vigyáznunk, de ki is kell használnunk a lehetőségeket. 2010 óta a turisták száma a fürdőkben is jelentősen megnőtt. Ezt a bizalmat, amit a hozzánk látogatók megszavaznak nekünk, ápolni és gondozni kell, ezért a teljes nyereségünket visszafordítjuk fürdőfejlesztésekre. Ennek egyik látható és kézzelfogható bizonyítéka például a megújult Rudas fürdő. Nagy megtiszteltetés, hogy ez a megállapodás itt, nálunk kerül aláírásra. Úgy érzem, hogy mi, fürdők, az egyik nagy nyertesei vagyunk ennek az együttműködésnek.