150 ország mintegy 3000 kiállítója mutatkozik be több mint 15500 szakembernek három nap alatt az EIBTM kiállításon, Spanyolországban. A kiállításon az MT Zrt. Kongresszusi Irodája képviseli hazánk hivatásturisztikai kínálatát 104 m2-es standon, 24 társkiállító – 10 szervezőiroda, 9 szálloda, rendezvényhelyszínek és egyéb szolgáltatók – együttműködésével. A partnerek között jelen van a magyarországi rendezvénypiac jelenleg legnagyobb konferenciahelyszínét biztosító vállalata, a Hungexpo is. A Magyar Turizmus Zrt. magas szinten képviselteti magát: a hazai ajánlatok bemutatását célzó tárgyalásokat Glázer Tamás turisztikai vezérigazgató-helyettes és Langer Katalin nemzetközi és kongresszusi igazgató vezette. A megbeszélések alapján továbbra is érzékelhető a corporate (céges rendezvény) szegmens képviselőinek újra növekvő érdeklődése Magyarország iránt. Hangsúlyos emellett a nívós incentive programok iránti igény, a nagyobb konferenciák új helyszíneken történő megrendezésére való törekvés, és a fogadó városok és országok által – a konferencia megnyerése érdekében – biztosított hozzáadott értékek tudatos keresése. A cél konkrét üzletek kötése, rendezvények Magyarországra hozatala a 2016-2020-as időszakra. A konferenciák tekintetében a pályázás már a 2018-2022-es időszakra vonatkozóan zajlik, és a visszajelzések alapján egyértelmű: Magyarország továbbra is "hot", trendi helyszínnek számít.
Az MT Zrt. Portugáliára is kiterjeszti tevékenységét
Spanyolország minden év novemberében elsődleges találkozási pontja a hivatásturisztikai piac szereplőinek, a Magyar Turizmus Zrt. azonban nem csak ennek apropóján, hanem egész évben kiemelt figyelmet fordít hazánk 13. legfontosabb turisztikai küldőpiacára. A spanyol vendégeknek éves szinten már közel 400 ezer vendégéjszakát köszönhetnek a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek, és az MT Zrt. további bővülésre számít. A társaság hamarosan bemutatja 2016. évi marketingtervét, benne az új külképviseleti koncepcióval, amely a regionalitásra épül. Ennek lényege, hogy a társaság a meglévő külképviseletek tevékenységét kiterjeszti a hasonló kulturális jegyekkel, attitűdökkel rendelkező régión belül. Így például a spanyol külképviseletén keresztül Portugáliában is megjelenik, ahonnan szintén növekvő érdeklődés figyelhető meg hazánk iránt. Magyarország számára versenyelőnyt jelent, ha megfelelő szinten képviselteti magát azokban a turisztikai küldőországokban is, amelyekre más desztinációk sokszor kisebb figyelmet fordítanak.
Forrás: Turizmus Online