Tényleg ciki a magyar turista?

A viselkedésünk árulja el leginkább a magyarságunkat, ha külföldön járunk – derült ki a Szallas.hu felméréséből. Minden harmadik embert ért már meglepetés amiatt, hogy egy idegen országban valaki megértette a magyarul elhangzott szavakat.

A magyarok több mint fele gondolja úgy, hogy ránézésre felismeri honfitársait egy külföldi, turistáktól nyüzsgő nyaralóhelyen – derült ki a Szallas.hu felméréséből, amelynek során több mint 1300 embert kérdeztek meg. „Az általános vélekedés szerint a viselkedésünkkel tűnünk ki leginkább a tömegből” – magyarázta Dorcsinecz József, a Szallas.hu ügyvezetője.

A leggyakoribb vélemény szerint a magyarok hangosan, harsányan beszélnek – általában épp az anyanyelvükön –, így nem nehéz megállapítani, melyik nemzetiséghez tartoznak. „Az elhangzottakat azonban néha külföldön dolgozó honfitársaink vagy magyarul értő külföldiek is meghallják, ami olykor kínos szituációkat eredményez. A megkérdezettek harmadával fordult már elő ilyen” – mondta a Szallas.hu ügyvezetője. Dorcsinecz József példaként megemlítette, hogy valaki az eldörmögött káromkodásra hasonlóan ékes magyarsággal megfogalmazott választ kapott.

Kenyér helyett óvszer

Dorcsinecz József elmondta, hogy a magyaroknak a külföldi nyaralással kapcsolatban egyértelműen a nyelvtudás hiánya okozza a legtöbb gondot. A portál kérdéseire adott válaszok szerint előfordult, hogy valaki egy idegen országban kenyér helyett óvszert kapott, más meg bennragadt egy áruházban, mert nem értette a közeledő zárórára figyelmeztető hangosbemondót.

Végigesszük a nyaralást

A megkérdezettek szerint a magyarok – a beszédük mellett – még az étkezési szokásaikkal tűnnek ki a turisták tömegéből. A Szallas.hu kutatása alapján általánosnak mondható, hogy mi, magyarok hűtőtáskával indulunk a tengerpartra, illetve hogy szendviccsel a táskában megyünk várost nézni. „A felmérésünkben megkérdezett emberek háromnegyede látott már külföldön magyar turistát rántott húsos zsemlét enni” – mondta Dorcsinecz József. Az öltözködésünk már kevésbé utal a származásunkra a Szallas.hu felmérése szerint – bár a válaszadók kétharmada egyértelműen a kényelmet helyezi a divat elé külföldi útján. „A legkirívóbb öltözéknek a megkérdezettek szerint a zoknival együtt viselt szandál számít, illetve sok magyarra jellemző, hogy nejlonszatyrot cipel az egész nyaralás alatt” – magyarázta Dorcsinecz József. A külföldön szokatlan kiegészítők között még az övtáskát és a nyakba akasztható műanyag pénztárcát említették sokan.

Mindent viszünk, ami ingyen van?

A Szallas.hu által megkérdezettek negyede szerint a magyar turisták még arról ismerhetők fel, hogy nem tartják be az írott és íratlan helyi szabályokat. Ehhez kapcsolódva sokan említették a felmérésben a magyarokra jellemző „ügyeskedést”: olyan helyen is alkudni próbálunk, ahol ez nem szokás, vagy éppen marokszám visszük az ingyen felkínált cukorkát. „Külön problémakört jelentenek a szállodai szobába bekészített piperecikkek, amelyeket a többség haza szokott vinni a válaszadóink szerint” – mondta Dorcsinecz József.

A felmérés hátteréről

A Szallas.hu Magyarország piacvezető szálláskereső oldalaként végzett felmérést a magyar turisták külföldi viselkedésével kapcsolatos sztereotípiákról. A kutatás online megkérdezéssel zajlott, az adatok felvételére 2015. május 22. és május 27. között került sor. A nem reprezentatív felmérésben 1323 magyar internetező vett részt.


 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein

Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.