A hazai turisztikai szakmában eddig is alkalmazták már a tanulmányutakat az idegenforgalom fellendítésére, az újdonság az, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség nyitott egy egyre növekvő számú réteg, a biciklis turisták felé is. Az MTÜ és a RideHard.hu által szervezett study tour-ok fókuszába a hazai kerékpáros turizmus lehetőségei kerülnek. A bringázásra alkalmas tájakon kívül 2017-ben és 2018-ban főszerepet kapott fürdőkultúránk bemutatása, valamint bor és gasztronómiai különlegességeinkből is ízelítőt kaptak a vendégek. Ugyanis a kerékpáros turizmus, összefüggésben a gasztro- és borkultúrával meghosszabbíthatja a turisztikai szezont.
Princzinger Péter – a Magyar Turisztikai Szövetség és a Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke elmondta, hogy német, osztrák, olasz, brit, francia, cseh, szlovák, román, török, dél-afrikai, sőt ausztrál bringások is érkeztek különböző magazinoktól a túrákra, a későbbi beszámolók több százezer nyomtatott példányban jelentek, jelennek meg, egyik magazinban hat, másikban nyolc, valamelyikben 10 oldalas, képekben gazdagon illusztrált beszámoló keretében. "Fontos célunk, hogy olyan turistákat vonzzunk Magyarországra, akik nem csak egy-két napot töltenek Budapesten, hanem hosszabb időt. A kerékpáros turista nagyon jó vendég, mert a rövidebb programok is 5-6 naposak, de nem ritkák a 8-10 naposak is" - tette hozzá.
Az első tapasztalatok egyértelműen pozitívak voltak, a "8 nap alatt a Fürdők és a Borok Földjén" elnevezésű tanulmányutat követően megjelent cikkek 200 ezer külföldi bringás turistához jutottak el, s mindezt negyedannyiba került, mintha ugyanezeket a tájakat fizetett hirdetésekben mutatták volna be. Már most látható, hogy az idei számok ennek a többszörösét produkálják majd, nem mellesleg idén a hazai sajtó is szerepet kapott, a legnagyobb mainstream hírportálokon és a hazai szaksajtóban is olvashattunk a study tourokról, valamint az MTI is rendszeres beszámolt a kapcsolódó fontosabb hírekről.
A napi 60-100 kilométert tekerő kis bringás csoport 2017-ben teljes Nyugat-Magyarországot átszelte a Balatont is érintve, idén pedig három hasonló study tour-ra került sor a Mura-vidékén, valamint a Balaton és a Tisza-tó körül szerveztek túrát az újságíróknak. 2018-ban szintén szerepet kaptak a fürdők Zalakaroson és Hévízen is, de az idei koncepció a „Land of Waters” szlogenre épült. A Balatonnál vitorlázás, a Tisza-tónál kenutúra is szerepelt a programban.