Új turisztikai országmárka az MTÜ tarsolyában

Az MTÜ „Paradigmaváltás a turizmusban” címmel az ország több mint 10 városában a napokban ismerteti új országmárka stratégiáját. Fő stratégiai célként határozták meg, hogy az eddigi 2,5 nap helyett 3 vagy 3,5 napot töltsenek nálunk a turisták. Ennek érdekében teljes struktúrarendszerüket átalakítják, ez indokolja a paradigmaváltást. Versenyelőnyt jelent számunkra más desztinációkkal szemben, hogy országunkban biztonság van, nyugalommal, bizalommal érkeznek hozzánk az idegenek. Ezzel kapcsolatban hallhattunk informatív előadást június 13-i, keddi Business Klub programunk alkalmából Bánhegyi Zsófiától, az MTÜ vezérigazgató-helyettesétől.

Aki többek közt arra adott választ, honnan érkeznek hozzánk a legtöbben, és melyek azok a fogyasztói trendek, amelyek meghatározzák, hogy egy országot miképp ítélnek meg a vendégek.

Előadásából kiderült, a turisztikai versenyképesség szempontjából az országmárka meghatározó tényező. Emellett szerepet játszik a biztonság, a kultúrális értékek, a könnyen elérhetőség, a digitális stratégia és infrastruktúra, az egészségügyi viszonyok, a versenyképes ár/érték arány, valamint a gazdasági helyzet állapota.

A turisztikai szakember kiemelte, hogy az országok versenyében legfőbb versenytársaink Ausztria Csehország (méret, hasonló profil és elérhetőség szempontjából), és a különböző mérések alapján hazánkat a 49-58. Hely közé teszik. Jó hír viszont, mutatott rá a vezérigazgató-helyettes, hogy Budapest konferenciahelyszínként (bár valóban még nincs megfelelő méretű konferenciaközpontunk) kiemelt helyen, az első 20 között szerepel (16.-ok vagyunk az ICCA listáján).

Arra is kitért a szakértő, hogy honnan érkeznek hozzánk a legtöbben? Németország a vezető küldő piac, ezt követi Anglia (hétvégi bulitursiták száma továbbra is magas), majd Ausztria, Csehország, Lengyelország és Olaszország szerepel tophelyeken. Hallhattuk, hogy évente 21,6 millió turista érkezik hozzánk, és az MTÜ új stratégiájának célja, hogy minél magasabb költésűek legyenek a hozzánk érkezők.

A globális fogyasztói trendek alapján Bánhegyi Zsófia kiemelte a következőket: koncentrált élmény (30%-ban számít), biztonság (28 %), digitális elérhetőség (24%), mindent, de azonnal! (15%), megfontolt fogyasztás (18%), helyi élet megismerése (14%), testre szabottság (15%), elégedettség (12%) és well-being (14%). Ezzel kapcsolatban hallhattuk, hogy mindenütt a világban a munkaórák számának csökkenésével párhuzamosan egyre több a szabadideje az embereknek, amelyet maximálisan szeretnének kihasználni – és ezt figyelembe kell venni  az országmárka kialakításakor. 

Végül arról hallhattunk, hogy az országmárka-alkotás már elkezdődött széleskörű hazai és nemzetközi márka kutatások eredményének figyelembe vételével, elemzésével. Fontos lesz az új koncepció esetében, hogy a teljes digitális és kommunikációs eszközöket újragondolják, újratervezik. Megalapozott marketingkampányok készülnek, szoros együttműködésben a turizmus ágazat szereplőivel, a tervek szerint augusztus 15-ig elkészül a teljes stratégia. És az MTÜ mindebben márka-coach, vagyis őr szerepet vállal, valamint prezentálja a szakmának majd az elkészült, újratervezett országmárkát.

Forrás: MTÜ/Vendég & Hotel


Nyíregyházán és Varsányban bírál a táj- és környezetszépítő verseny nemzetközi zsűrije

Nyíregyházán és Varsányban bírál a táj- és környezetszépítő verseny nemzetközi zsűrije 

Az egyik legjelentősebb nemzetközi környezetszépítő megmérettetés zsűrije június végén érkezett azért, hogy értékeljék a két települést.
Kerékpáros fejlesztés Szolnokon

Kerékpáros fejlesztés Szolnokon 

Új szolgáltatással gazdagodik a RepTár Szolnoki Repülőmúzeum.
Új kerékpáros térkép a Kis-Balatonnál

Új kerékpáros térkép a Kis-Balatonnál 

A kiadvány a kerékpárral és gyalogosan bejárható útvonalakat ábrázolja, megkönnyítve a természetbarát látogatók tájékozódását.
Ünnepi kavalkád a Mélyvölgyben

Ünnepi kavalkád a Mélyvölgyben 

Izgalmas sportprogramok, vidám zenei és gasztró élmények.
Több, mint tízezer nevező a Balaton-átúszáson

Több, mint tízezer nevező a Balaton-átúszáson 

Négy héttel a rajt előtt a 43. Balaton-átúszás összes távja elérte a létszámlimitet.
Éjszakai futóláz Budapesten – telt házas félmaraton napnyugtától

Éjszakai futóláz Budapesten – telt házas félmaraton napnyugtától 

Közel ötezer nevezővel rekordot döntött a 31. KIPRUN Futóest, ahol idén külföldi futóturisták is nagy számban indultak.
A magyar festészet ikonja – új megvilágításban

A magyar festészet ikonja – új megvilágításban 

Egyedülálló digitális művészeti utazás a veszprémi CODE-ban.
Jubileumi programok a 20 éves Kultkikötőben

Jubileumi programok a 20 éves Kultkikötőben 

Koncertek, színházi előadások és különleges programok.
Extrém élménypark Budapesten

Extrém élménypark Budapesten 

Csúszdák, légvárak, mászófalak 4000 nm2-en.
Világsztárok, hazai kedvencek és sokszínű programkínálat a Balatonnál

Világsztárok, hazai kedvencek és sokszínű programkínálat a Balatonnál 

A MOL Nagyon Balaton eseményei várhatóan félmilliónál is több turistát vonzanak idén.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.