Új turisztikai országmárka az MTÜ tarsolyában

Az MTÜ „Paradigmaváltás a turizmusban” címmel az ország több mint 10 városában a napokban ismerteti új országmárka stratégiáját. Fő stratégiai célként határozták meg, hogy az eddigi 2,5 nap helyett 3 vagy 3,5 napot töltsenek nálunk a turisták. Ennek érdekében teljes struktúrarendszerüket átalakítják, ez indokolja a paradigmaváltást. Versenyelőnyt jelent számunkra más desztinációkkal szemben, hogy országunkban biztonság van, nyugalommal, bizalommal érkeznek hozzánk az idegenek. Ezzel kapcsolatban hallhattunk informatív előadást június 13-i, keddi Business Klub programunk alkalmából Bánhegyi Zsófiától, az MTÜ vezérigazgató-helyettesétől.

Aki többek közt arra adott választ, honnan érkeznek hozzánk a legtöbben, és melyek azok a fogyasztói trendek, amelyek meghatározzák, hogy egy országot miképp ítélnek meg a vendégek.

Előadásából kiderült, a turisztikai versenyképesség szempontjából az országmárka meghatározó tényező. Emellett szerepet játszik a biztonság, a kultúrális értékek, a könnyen elérhetőség, a digitális stratégia és infrastruktúra, az egészségügyi viszonyok, a versenyképes ár/érték arány, valamint a gazdasági helyzet állapota.

A turisztikai szakember kiemelte, hogy az országok versenyében legfőbb versenytársaink Ausztria Csehország (méret, hasonló profil és elérhetőség szempontjából), és a különböző mérések alapján hazánkat a 49-58. Hely közé teszik. Jó hír viszont, mutatott rá a vezérigazgató-helyettes, hogy Budapest konferenciahelyszínként (bár valóban még nincs megfelelő méretű konferenciaközpontunk) kiemelt helyen, az első 20 között szerepel (16.-ok vagyunk az ICCA listáján).

Arra is kitért a szakértő, hogy honnan érkeznek hozzánk a legtöbben? Németország a vezető küldő piac, ezt követi Anglia (hétvégi bulitursiták száma továbbra is magas), majd Ausztria, Csehország, Lengyelország és Olaszország szerepel tophelyeken. Hallhattuk, hogy évente 21,6 millió turista érkezik hozzánk, és az MTÜ új stratégiájának célja, hogy minél magasabb költésűek legyenek a hozzánk érkezők.

A globális fogyasztói trendek alapján Bánhegyi Zsófia kiemelte a következőket: koncentrált élmény (30%-ban számít), biztonság (28 %), digitális elérhetőség (24%), mindent, de azonnal! (15%), megfontolt fogyasztás (18%), helyi élet megismerése (14%), testre szabottság (15%), elégedettség (12%) és well-being (14%). Ezzel kapcsolatban hallhattuk, hogy mindenütt a világban a munkaórák számának csökkenésével párhuzamosan egyre több a szabadideje az embereknek, amelyet maximálisan szeretnének kihasználni – és ezt figyelembe kell venni  az országmárka kialakításakor. 

Végül arról hallhattunk, hogy az országmárka-alkotás már elkezdődött széleskörű hazai és nemzetközi márka kutatások eredményének figyelembe vételével, elemzésével. Fontos lesz az új koncepció esetében, hogy a teljes digitális és kommunikációs eszközöket újragondolják, újratervezik. Megalapozott marketingkampányok készülnek, szoros együttműködésben a turizmus ágazat szereplőivel, a tervek szerint augusztus 15-ig elkészül a teljes stratégia. És az MTÜ mindebben márka-coach, vagyis őr szerepet vállal, valamint prezentálja a szakmának majd az elkészült, újratervezett országmárkát.

Forrás: MTÜ/Vendég & Hotel


Szimulátorral és élménykamionnal vár a szentendrei múzeum

Szimulátorral és élménykamionnal vár a szentendrei múzeum 

A BKV – a Magyar Autóklubbal együttműködve – az idén is csatlakozik a közlekedési kultúra napja programsorozathoz.
Új feladatkörök és bővülő csapat a Karthago Tours-nál

Új feladatkörök és bővülő csapat a Karthago Tours-nál 

Új értékesítési vezető érkezett a német hátterű utazásszervezőhöz.
Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén

Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén 

Új fejezet nyílik a Sziget életében, megőrizve a különleges atmoszférát és a változatos programokat, miközben látványos újításokkal is várják a látogatókat.
Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán

Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán 

„Ez Magyarország legszebb szabadidősport-rendezvénye”, hallhattuk az ALDI Futógála beharangozó eseményén május 8-án, a Cafe Frei BudaParton lévő egységében.
75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest

75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest 

Idén Sopronban indul a fesztiválszezon.
Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon

Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon  

Az idei Gizella Napok keretében, május 10-én és 11-én vezetett sétákon fedezhetjük fel a Szent Mihály Főszékesegyházat, ahol Szent István király hitvesének két ereklyéjét is őrzik.
Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában

Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában 

Hamarosan az ország több pontján is megtekinthető a Szipál-univerzum.
TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket

TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket 

Bár a turizmus bizalmi mutatói még így is kedvezőbbek, mint a nemzetgazdasági átlag vagy más ágazatok indexei, a szálláshely-szolgáltatás, a vendéglátás és az egyéb turisztikai szektor is visszaesést mutat.
Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért

Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért  

Célja, hogy a terület ökológiai, klímavédelmi és turisztikai szempontból is megújulhasson.
Új szakember a HotelPremio Group csapatában

Új szakember a HotelPremio Group csapatában 

Senior event szakember érkezett az ügynökséghez.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.