Új turisztikai országmárka az MTÜ tarsolyában

Az MTÜ „Paradigmaváltás a turizmusban” címmel az ország több mint 10 városában a napokban ismerteti új országmárka stratégiáját. Fő stratégiai célként határozták meg, hogy az eddigi 2,5 nap helyett 3 vagy 3,5 napot töltsenek nálunk a turisták. Ennek érdekében teljes struktúrarendszerüket átalakítják, ez indokolja a paradigmaváltást. Versenyelőnyt jelent számunkra más desztinációkkal szemben, hogy országunkban biztonság van, nyugalommal, bizalommal érkeznek hozzánk az idegenek. Ezzel kapcsolatban hallhattunk informatív előadást június 13-i, keddi Business Klub programunk alkalmából Bánhegyi Zsófiától, az MTÜ vezérigazgató-helyettesétől.

Aki többek közt arra adott választ, honnan érkeznek hozzánk a legtöbben, és melyek azok a fogyasztói trendek, amelyek meghatározzák, hogy egy országot miképp ítélnek meg a vendégek.

Előadásából kiderült, a turisztikai versenyképesség szempontjából az országmárka meghatározó tényező. Emellett szerepet játszik a biztonság, a kultúrális értékek, a könnyen elérhetőség, a digitális stratégia és infrastruktúra, az egészségügyi viszonyok, a versenyképes ár/érték arány, valamint a gazdasági helyzet állapota.

A turisztikai szakember kiemelte, hogy az országok versenyében legfőbb versenytársaink Ausztria Csehország (méret, hasonló profil és elérhetőség szempontjából), és a különböző mérések alapján hazánkat a 49-58. Hely közé teszik. Jó hír viszont, mutatott rá a vezérigazgató-helyettes, hogy Budapest konferenciahelyszínként (bár valóban még nincs megfelelő méretű konferenciaközpontunk) kiemelt helyen, az első 20 között szerepel (16.-ok vagyunk az ICCA listáján).

Arra is kitért a szakértő, hogy honnan érkeznek hozzánk a legtöbben? Németország a vezető küldő piac, ezt követi Anglia (hétvégi bulitursiták száma továbbra is magas), majd Ausztria, Csehország, Lengyelország és Olaszország szerepel tophelyeken. Hallhattuk, hogy évente 21,6 millió turista érkezik hozzánk, és az MTÜ új stratégiájának célja, hogy minél magasabb költésűek legyenek a hozzánk érkezők.

A globális fogyasztói trendek alapján Bánhegyi Zsófia kiemelte a következőket: koncentrált élmény (30%-ban számít), biztonság (28 %), digitális elérhetőség (24%), mindent, de azonnal! (15%), megfontolt fogyasztás (18%), helyi élet megismerése (14%), testre szabottság (15%), elégedettség (12%) és well-being (14%). Ezzel kapcsolatban hallhattuk, hogy mindenütt a világban a munkaórák számának csökkenésével párhuzamosan egyre több a szabadideje az embereknek, amelyet maximálisan szeretnének kihasználni – és ezt figyelembe kell venni  az országmárka kialakításakor. 

Végül arról hallhattunk, hogy az országmárka-alkotás már elkezdődött széleskörű hazai és nemzetközi márka kutatások eredményének figyelembe vételével, elemzésével. Fontos lesz az új koncepció esetében, hogy a teljes digitális és kommunikációs eszközöket újragondolják, újratervezik. Megalapozott marketingkampányok készülnek, szoros együttműködésben a turizmus ágazat szereplőivel, a tervek szerint augusztus 15-ig elkészül a teljes stratégia. És az MTÜ mindebben márka-coach, vagyis őr szerepet vállal, valamint prezentálja a szakmának majd az elkészült, újratervezett országmárkát.

Forrás: MTÜ/Vendég & Hotel


Sétálójeggyel nyit újra a Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a Skanzen 

A hagyományos március 15-i huszáros nap és a húsvéti szezonnyitás előtt sétálójeggyel barangolhatjuk be hétvégenként a 75 hektáros területet.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Aktív nyaralás, gasztroturizmus, hazai élmények és lakóautók minden mennyiségben

Aktív nyaralás, gasztroturizmus, hazai élmények és lakóautók minden mennyiségben 

A nagyközönséget várja hétvégén az idei Utazás Kiállítás a Hungexpon.
Két hajó égett az alsóörsi kikötőben

Két hajó égett az alsóörsi kikötőben 

Egy vitorlás hajó és egy segédmotoros elektromos hajó égett a Veszprém vármegyei alsóörsi kikötőben.
 Környezettudatos kialakítás és okoseszközök - jön a 2024-es Konyhakiállítás

Környezettudatos kialakítás és okoseszközök - jön a 2024-es Konyhakiállítás 

A március 1-3. közt megvalósuló eseményen több mint 100 kiállító vesz részt és közel 8000 négyzetméteren várják majd az építkezőket, a konyhafelújítókat és a sütés-főzés szerelmeseit, hogy megismerkedhessenek a hazai és nemzetközi újdonságokkal.
EKF Veszprém: indul a felmérés a programról

EKF Veszprém: indul a felmérés a programról 

Háromhetes, 1200 fős, nagyszabású felmérés indul e héten Veszprémben, amely a város elmúlt hét évének változásait, kiemelten a VEB2023 EKF program hatásait kutatja.
A közelgő turisztikai idény biztos jele: nyit a Hungexpon az Utazás Kiállítás

A közelgő turisztikai idény biztos jele: nyit a Hungexpon az Utazás Kiállítás 

Pár éve elérkezett az online utazásfoglalás korszaka. Ennek tudatában, vajon van-e létjogosultsága egy, az utasokat közvetlenül, személyes találkozások alkalmával megszólító nagyközönségi kiállításnak?
Idén utazásra költenének leginkább a magyarok

Idén utazásra költenének leginkább a magyarok 

A magyarok 63 százalékának vannak olyan céljai az idei évre, amihez nagyobb anyagi forrás szükséges és a legtöbbet utazásra adnák ki.
Csontváry újra Budapesten

Csontváry újra Budapesten 

A festő felbecsülhetetlen értékű, a nagyközönség által régóta nem látott, Holdtölte Taorminában című festményét is kiállítja a Virág Judit Galéria.
Hőlégballonok színezik az eget Kaposvár fölött

Hőlégballonok színezik az eget Kaposvár fölött 

A 43. magyar hőlégballon-bajnokság a Rippl-Rónai Kupa nevet viseli és május 23-26. között kerül sor.

Interjú

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.
Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban

Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban 

Korábban írtunk már a ZAZIE „újragondolatlanul” merész, hamisítatlan magyar konyhájáról - de nem lehet szó nélkül elmenni Nagy Gergő szemet gyönyörködtető tányérdesszertjei mellett sem.