Visszafordítható látogatók

A weboldalak látogatóinak 50 százaléka visszafordul, elhagyja a kosarát, azaz nem fejezi be azt a folyamatot, amit elkezdett. Visszacsalogatni nagyon nehéz őket, pedig vannak már erre is kiváló megoldások. Hogy milyen eszközöket kínál az online marketing a látogatók visszacsábítására, arról Gombos Zsolttal, az Online Marketing Akadémia alapító trénerével beszélgettünk. (X)

Tudjuk azt, hogy mekkora ma azoknak a száma, akik nem térnek vissza egy weboldalra?

Kiindulhatunk abból, hogy egy átlagos weboldalnak kb. 50 százalékos a visszafordulási aránya. Ez azt jelenti, hogy az érkező oldalon kívül (ami lehet akár a nyitóoldal, akár egy aloldal is) mást nem néz meg a látogató, hanem elhagyja az oldalt, azaz visszafordul. Ennek az 50 százaléknak átlagosan kétharmada soha nem talál vissza az oldalra, tehát marad az össz látogatószám egyhatoda, akikben bízhatunk, hogy egyszer talán újra megnézi a honlapunkat. Ezek közül azonban nagyon kevés a tudatos visszatérő, a többség csak újra rátalál az oldalra. Ez pedig probléma, amin van lehetőségünk javítani a megfelelő online marketinggel. 

Melyek lehetnek azok az okok, amiért elhagyják a weboldalt, felhagynak a vásárlással? 

Az oldal elhagyása, és a vásárlás megszakítása (habár az eredmény ugyanaz, a látogató nem vásárol) két külön dolog. Az utóbbi a fontosabb, ugyanis azt jelenti, hogy a látogató, már kiválasztotta a terméket, képletesen szólva „nyitott pénztárcával a pénztárnál állt sorba”, amikor úgy döntött mégsem vásárol.

Ha az analitika alapján a számok azt mutatják, hogy sok az ilyen megszakítás - úgynevezett kosárelhagyás -, akkor a vásárlás folyamatát mindenképpen érdemes megvizsgálni ergonómiailag. Lehetséges ugyanis, hogy nem egyértelmű a folyamat, nem jól működik az űrlap, túl sok adatot kérünk be, vagy van valamilyen elbizonytalanító/elterelő tényező a vásárlás folyamatában.

Sokat segít ezen a megfelelően átgondolt, megtervezett és letesztelt felület, és persze a tartalommarketing is. Ha kevesebb az impulzuslátogató, és több a szándékosan és tudatosan bennünket választó vásárló, akkor ezek a számok is jelentősen javulni fognak. Ehhez azonban integrált, aktív és hosszútávon is folyamatos kommunikációra van szükség, hogy a megfelelő bizalom és kötődés kialakulhasson.

Hogyan lehet a korábbi látogatókat, vásárlókat visszaszerezni?

Korábban erre csak egyfajta lehetőségünk volt, nevezetesen ha valamilyen adatot a feliratkozáskor elkértünk a látogatótól: név, email cím, telefonszám stb. Ez már egy ősrégi, de a mai napig működő modell, mégis a legtöbb weboldal nem használja. Ezen kívül ma már vannak olyan megoldások is, amihez nem kell ennyire a látogató aktív részvétele: anélkül tudjuk ugyanis követni és újra elérni, hogy ő bármilyen adatot megadott volna magáról a honlapunk böngészése közben. Azzal, hogy nézelődik a weblapunkon, később hirdetésekkel az AdWords és a Facebook rendszerében újracélozható, és akár személyre szabott üzenetekkel visszacsábítható honlapunk adott aloldalára.

Melyek a legelterjedtebb és leghasznosabb marketingeszközök a retargetinghez?

Az egykori látogatók visszacsábítására jelenleg három elterjedt eszköz létezik. Erre a célra a legtöbben az e-mailezést használják, ezután következik a már több mint öt éve elérhető AdWords remarketing, és a legújabb megoldás, a Facebook egyéni közönségekre való célzási lehetősége. Ez utóbbi még nem nevezhető elterjedtnek, kevesen használják, pedig eszméletlen részletességgel tudunk alaposan mikroszegmentált csoportokat létrehozni, és újracélzásra használni. Érdemes beletanulni!

Hogyan segíthet a látogatók visszaszerzésében az e-mail marketing?

Ha egy cégnek van egy jó és aktív, folyamatosan karbantartott email adatbázisa az már eddig is komoly versenyelőnynek számított az online kommunikációban. Azonban az elmúlt 1-1,5 évben ennek jelentősége még jobban felértékelődött, mert ezek az e-mailcímek a kapcsolattartáson kívül egyéb eszközökön célzásokra is használhatóak. Ezért a releváns e-mailcímek megszerzése talán még fontosabbá vált az elmúlt időszakban.

Persze nem elegendő megszerezni az emailt, hanem a feliratkozóval meghatározott időszakonként kommunikálni is kell. Fontos azonban, hogy rettentően unalmas a feliratkozónak, ha a kommunikáció rólunk, a cégről szól, hiszen az őt a legkevésbé sem érdekli.

Ezért a leveleinkben ne magunkról írjunk, ne a termékeinkről, ne cégünkről, hanem csakis róla, a potenciális ügyfélről. Ismerjük meg őt minél jobban, és kommunikáljunk vele minél inkább személyre szabottan. Erre ma már minden eszköz a rendelkezésünkre áll, csak meg kell tanulni és használni kell őket.

Retargetingről, a vásárlók, látogatók visszacsábításáról további érdekes és gyakorlati tanácsot hallhat 2014. október 2-án Gombos Zsolt előadásában a III. E-mail marketing konferencián >>>

Gombos Zsolt
Az Online Marketing Akadémia alapítója és trénere. Az OMA innovatív nagyvállalatok számára személyre szabott belső képzéseket tart online marketing témában, valamint élő, tantermi tréningek formájában képzi a fejlődni vágyó marketingeseket, és értékesítőket. Zsolt több, mint tíz éve foglalkozik internetes megoldásokkal, és eddig több, mint ezer emberrel osztotta már meg tudását a saját tréningjein, szemináriumain. Célja, hogy minden nappal több olyan vállalat legyen Magyarországon, akik online szerzik az ügyfeleiket, és az automatizált online megoldásokat sikerrel alkalmazzák.

(X)


MUISZ tájékoztatás a módosított kormányrendeletről

MUISZ tájékoztatás a módosított kormányrendeletről 

Módosult a 472/2017. (XII.28.) Korm. rendelet, ami a következő kötelezettségeket rója az utazási vállalkozásokra:
Sokszínű világzenei fesztivál Budapesten

Sokszínű világzenei fesztivál Budapesten 

A főváros legnagyobb világzenei fesztiválját, a Bartók Tavasz Nemzetközi Művészeti Hetek keretében megvalósuló Budapest Ritmot ismét megrendezik.
Megvan, melyik lett az év fája

Megvan, melyik lett az év fája 

Az idei jelöltek a kecskefűz, a korai juhar és a rezgő nyár voltak.
A videóművészet Rembrandtja Magyarországon

A videóművészet Rembrandtja Magyarországon 

Magyarországon első alkalommal nyílik a kortárs videóművészet világhírű alkotójának, Bill Violának önálló kiállítása.
Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.
Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók

Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók 

Szajkók segítenek a faültetésben Pesterzsébeten és Veresegyház határában.
Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására

Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására 

Hetedik alkalommal jelentkezik a Resident Art Fair karácsonyi vására, ezúttal Allegro Barbaro címmel.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.