Vitézy Dávid 5 pontba szedte, miért hintették be sóval Budapest marketingcégét

A közlekedési szakértőként elhíresült politikus legfrissebb Facebook bejegyzésében részletesen beszámol arról, miért tartotta fontosnak, hogy a 2025. évi költségvetésben megvonják a fővárosi marketingügynökségének, a Budapest Brand forrásainak nagy részét.

Azonban egyetlen – és igencsak fontos kérdésre – nem kapunk választ a bejegyzés alapján: mostantól akkor ki fogja tovább vinni és megvalósítani Budapest marketingjét? Amire pedig mind a hozzánk utazást tervező, valamint ideérkező turistáknak, valamint az őket fogadó, belőlük élő budapesti szolgáltatóknak égetően nagy szüksége van.

Mint bejegyzésében kifejti, ezt a pénzt más területeken jobban el tudja költeni a főváros, többek közt hajléktalanellátásra vagy útfelújításokra fordítva. Azt is részletezte, hogy korrupció gyanúja merült fel az ügynökségnél.

Mint arról mi is hírül adtunk, a főváros marketingcégétől kirúgtak 31 embert, és lényegében csak a cég fő bevételi forrását jelentő Budapest Kártya körüli feladatokat végző turisztikai részleg és a back office marad, mivel

a főváros 2025-ös költségvetésének elfogadásakor megvonták a Budapest Brandnek eredetileg beleírt 475 milliós támogatást – ez részben Vitézy Dávid, a fővárosi közgyűlés Podmaniczky-frakciójának vezetője nyomására történt

- írta meg elsőként  a 444. hírportál.

Budapest mostantól kénytelen lesz eladni sajátmagát?
Budapest mostantól kénytelen lesz eladni sajátmagát?
Fotó: Depositphotos

Vitézy most saját Facebook-oldalán öt pontban szedte össze, hogy miért tartotta fontosnak a források megvonását:

1. A Budapest Brand személyi jellegű kiadásai a hivatalos 2023-as beszámolójuk szerint 789 millió forintot tettek ki 72 fős létszám mellett. Ez azt jelenti, hogy havonta fejenként 913 ezer forint volt az átlagos személyi kiadás. Ez 67 százalékal több, mint a Szabó Ervin könyvtár vagy a Kolibri színház hasonló adata, 25-33 százalékkal több, mint a legsikeresebb budapesti színházak (pl. Katona, Radnóti) bérszintje, és meghaladja még a rengeteg speciális tudású mérnököt foglalkoztató BKK-t is. És ez nyilván átlag, amit a vezetők bérei térítenek el: például Faix Csaba és Bakó Ágnes, a vezérigazgató és helyettese tavaly 8-8 millió forintot prémiumot vettek fel, alig kevesebbet, mint a fővárosi óriáscégek vezetői (BKK, BKV, BKM, Vízművek). 

2. Budapest a vitathatatlan kulturális értéket jelentő színházai, így például a Katona vagy a Radnóti számára sem tudott érdemi többletforrásokat adni idén, pedig a Brandtől jócskán elmaradó színházi fizetések miatt ez igencsak indokolt lenne. Az Örkény színház számára a Merlin programokkal való megtöltéséhez szükséges források is hiányoznak a 2025. évi költségvetésből. Ahogy a Kolibri vezetőváltási botrányának gyökere is az, hogy a Főváros nem tudta a színházat fenntartani... Eközben tényleg arról vitatkozunk, hogy a Budapest Brand kapjon-e 450 milliót marketingkampányokra? Ha a Fővárosnak még milliárdokkal lenne több pénze kultúrára, akkor se lenne valójában az első tíz legfontosabb feladat között a Brand változatlan működtetése ilyen fizetésekkel és ilyen közpénz-felhasználási fegyelemmel, ami az elmúlt években látható volt.

3. Mindezekre is tekintettel a Fővárosi Közgyűlés összes frakciója és a főpolgármester is egyetértett a közpénzekből működő városi marketingügynökség költségvetési forrásainak radikális csökkentésével. A Brand eddigi forrásait ugyanis valóban a felsorolt célokra, útfelújításra, hajléktalanellátásra, állatvédelemre és BKK-rendészetre csoportosítja át a Közgyűlés idén, részben valóban az én javaslatomra, részben amúgy a Karácsony Gergellyel közös javaslatunkra. ... Fontosabbnak tartom az utak felújítását, mint azt, hogy a város milliárdokból marketingügynökséget működtessen.

4. Az elmúlt hetekben a cég körüli hisztériakeltés során teljesen alaptalan álltásokat is megfogalmazott a cég vezetője, amit aztán ma saját maga cáfol a Népszavában, miszerint a Budapest Kártyából “egymilliárd forintos bevételt termel” a cég. Tehát az az állítás, hogy itt mindenkit ki kell rúgni és a cég korábbi ciklusokban is végzett turisztikai alapfeladataira se maradna forrás, egy percig sem volt igaz.

5. A nyilvánosságban kialakult vita nyomán az elmúlt napokban súlyos korrupciógyanú is megfogalmazódott egy másik frakció részéről a Brand működése kapcsán, mesterséges intelligencia által megírt sokmilliós kamutanulmányok gyanúja merült fel. Ezeket az ügyeket alaposan ki kell vizsgálni, még akkor is, ha a Brand vezérigazgatója hetek óta önérzetes interjúkban panaszkodja tele a sajtót, és támadja a saját tulajdonosát és munkáltatóját, azaz a Fővárosi Közgyűlést a költségvetés kapcsán hozott döntések miatt – ezzel amúgy kiválóan alátámasztva, miért hoztunk helyes döntést decemberben- áll a politikus közösségi oldalán található bejegyzésében.

 


Kulturális randevú Göcsejben

Kulturális randevú Göcsejben 

Az eseménysorozat a göcseji dombok között idén 22 településen több mint 60 programot és közel 100 élményt kínál a „fenntartható lassúság” jegyében.
Indul a nyári szezon a Tisza-tó fővárosában

Indul a nyári szezon a Tisza-tó fővárosában 

Ezen a nyáron is rengeteg kalanddal és élménnyel vár Tiszafüred.
Megvan az Év kerékpárútja

Megvan az Év kerékpárútja  

Az Év kerékpárútja címet hatodik éve dönti el szavazással a nagyközönség, idén a Murakeresztúr kör nyerte el a címet 2938 szavazattal.
Nosztalgiagőzös és galambröptetés Fehérváron

Nosztalgiagőzös és galambröptetés Fehérváron 

A pünkösdi hétvégén tovább pezseg a székesfehérvári kulturális élet.
Felgyorsult a Balaton vizének melegedése

Felgyorsult a Balaton vizének melegedése 

A klímaváltozás nemcsak a vízmelegedést hozta el.
Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete

Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete 

Szigetfürdőt terveznek a látogatóknak.
Új elemekkel bővül Zalaegerszeg legnagyobb fesztiválja

Új elemekkel bővül Zalaegerszeg legnagyobb fesztiválja 

Új elemként belvárosi korzót is nyitnak a helyi kereskedőkkel együttműködve, illetve gimnazisták saját szervezésű programjait is színpadra viszik.
Lesz-e változás jövőre az Utazás Kiállítás megjelenésében és üzenetében?

Lesz-e változás jövőre az Utazás Kiállítás megjelenésében és üzenetében? 

A beszélgetés résztvevői egyetértettek abban, hogy a 2025-ös kiállítás kapcsán szervezett B2B workshop sikeres volt, amelyet 2026-ban szeretnének továbbfejleszteni.
Éttermi cigányzenei pályázat: nem élhetünk muzsikaszó nélkül

Éttermi cigányzenei pályázat: nem élhetünk muzsikaszó nélkül 

Június 1-től akár 140 zenekar muzsikája szólhat országszerte a vendéglők, kávéházak és bisztrók teraszain.
NGM: áprilisban ennyivel többet költöttek a SZÉP-kártya tulajdonosok

NGM: áprilisban ennyivel többet költöttek a SZÉP-kártya tulajdonosok 

2025. január-április között a SZÉP-kártya feltöltések összértéke meghaladta a 169 milliárd forintot.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.