Mint bejegyzésében kifejti, ezt a pénzt más területeken jobban el tudja költeni a főváros, többek közt hajléktalanellátásra vagy útfelújításokra fordítva. Azt is részletezte, hogy korrupció gyanúja merült fel az ügynökségnél.
Mint arról mi is hírül adtunk, a főváros marketingcégétől kirúgtak 31 embert, és lényegében csak a cég fő bevételi forrását jelentő Budapest Kártya körüli feladatokat végző turisztikai részleg és a back office marad, mivel
a főváros 2025-ös költségvetésének elfogadásakor megvonták a Budapest Brandnek eredetileg beleírt 475 milliós támogatást – ez részben Vitézy Dávid, a fővárosi közgyűlés Podmaniczky-frakciójának vezetője nyomására történt
- írta meg elsőként a 444. hírportál.
Vitézy most saját Facebook-oldalán öt pontban szedte össze, hogy miért tartotta fontosnak a források megvonását:
1. A Budapest Brand személyi jellegű kiadásai a hivatalos 2023-as beszámolójuk szerint 789 millió forintot tettek ki 72 fős létszám mellett. Ez azt jelenti, hogy havonta fejenként 913 ezer forint volt az átlagos személyi kiadás. Ez 67 százalékal több, mint a Szabó Ervin könyvtár vagy a Kolibri színház hasonló adata, 25-33 százalékkal több, mint a legsikeresebb budapesti színházak (pl. Katona, Radnóti) bérszintje, és meghaladja még a rengeteg speciális tudású mérnököt foglalkoztató BKK-t is. És ez nyilván átlag, amit a vezetők bérei térítenek el: például Faix Csaba és Bakó Ágnes, a vezérigazgató és helyettese tavaly 8-8 millió forintot prémiumot vettek fel, alig kevesebbet, mint a fővárosi óriáscégek vezetői (BKK, BKV, BKM, Vízművek).
2. Budapest a vitathatatlan kulturális értéket jelentő színházai, így például a Katona vagy a Radnóti számára sem tudott érdemi többletforrásokat adni idén, pedig a Brandtől jócskán elmaradó színházi fizetések miatt ez igencsak indokolt lenne. Az Örkény színház számára a Merlin programokkal való megtöltéséhez szükséges források is hiányoznak a 2025. évi költségvetésből. Ahogy a Kolibri vezetőváltási botrányának gyökere is az, hogy a Főváros nem tudta a színházat fenntartani... Eközben tényleg arról vitatkozunk, hogy a Budapest Brand kapjon-e 450 milliót marketingkampányokra? Ha a Fővárosnak még milliárdokkal lenne több pénze kultúrára, akkor se lenne valójában az első tíz legfontosabb feladat között a Brand változatlan működtetése ilyen fizetésekkel és ilyen közpénz-felhasználási fegyelemmel, ami az elmúlt években látható volt.
3. Mindezekre is tekintettel a Fővárosi Közgyűlés összes frakciója és a főpolgármester is egyetértett a közpénzekből működő városi marketingügynökség költségvetési forrásainak radikális csökkentésével. A Brand eddigi forrásait ugyanis valóban a felsorolt célokra, útfelújításra, hajléktalanellátásra, állatvédelemre és BKK-rendészetre csoportosítja át a Közgyűlés idén, részben valóban az én javaslatomra, részben amúgy a Karácsony Gergellyel közös javaslatunkra. ... Fontosabbnak tartom az utak felújítását, mint azt, hogy a város milliárdokból marketingügynökséget működtessen.
4. Az elmúlt hetekben a cég körüli hisztériakeltés során teljesen alaptalan álltásokat is megfogalmazott a cég vezetője, amit aztán ma saját maga cáfol a Népszavában, miszerint a Budapest Kártyából “egymilliárd forintos bevételt termel” a cég. Tehát az az állítás, hogy itt mindenkit ki kell rúgni és a cég korábbi ciklusokban is végzett turisztikai alapfeladataira se maradna forrás, egy percig sem volt igaz.
5. A nyilvánosságban kialakult vita nyomán az elmúlt napokban súlyos korrupciógyanú is megfogalmazódott egy másik frakció részéről a Brand működése kapcsán, mesterséges intelligencia által megírt sokmilliós kamutanulmányok gyanúja merült fel. Ezeket az ügyeket alaposan ki kell vizsgálni, még akkor is, ha a Brand vezérigazgatója hetek óta önérzetes interjúkban panaszkodja tele a sajtót, és támadja a saját tulajdonosát és munkáltatóját, azaz a Fővárosi Közgyűlést a költségvetés kapcsán hozott döntések miatt – ezzel amúgy kiválóan alátámasztva, miért hoztunk helyes döntést decemberben- áll a politikus közösségi oldalán található bejegyzésében.