Bu­si­ness Trav­el Inter­na­tion­al

A ma­gyar BTI part­ner Kuoni Uta­zá­si Iro­da Kft., a zü­ric­hi Kuoni Reisen Hol­ding AG le­ány­vál­la­la­ta, 2001. ja­nu­ár 1-jé­ig vis­­sza­me­nő ha­tál­­lyal meg­vá­sá­rol­ta az ed­dig ma­gán­kéz­ben lé­vő DER Uta­zá­si Iro­dát. Ez­zel a lé­pés­sel a BTI (Bu­si­ness Trav­el Inter­na­tion­al) je­len­tő­sen meg­erő­sí­ti ma­gyar­or­szá­gi pi­a­ci sze­re­pét.

Az adás­vé­te­li szer­ző­dést au­gusz­tus vé­gén ír­ták alá. A Kuoni Uta­zá­si Iro­da Kft. 99,5 szá­za­lé­kos, míg a Kuoni Reisen Hol­ding 0,5 szá­za­lé­kos ré­sze­se­dést szer­zett a DER Uta­zá­si Iro­dá­ban. A vé­tel­árat a fe­lek nem kí­ván­ták nyil­vá­nos­ság­ra hoz­ni. Az idei év hát­ra­lé­vő ré­szé­ben mind­két ma­gyar vál­lal­ko­zás kü­lön foly­tat­ja ed­di­gi te­vé­keny­sé­gét, de a ter­vek sze­rint az el­kö­vet­ke­ző év­ben a két, el­ső­sor­ban az üz­le­ti utaz­ta­tás te­rü­le­té­re össz­pon­to­sí­tó vál­la­lat egye­sül, ez­zel el­fog­lal­va az üz­le­ti utaz­ta­tás­sal fog­lal­ko­zó ügy­nök­sé­gek rang­so­rá­ban az elő­ke­lő ötö­dik he­lyet.

Az 1990-ben ala­pí­tott Kuoni Uta­zá­si Iro­da Kft. 17 főt fog­lal­koz­tat Bu­da­pes­ten és a győ­ri fi­ók­iro­dá­já­ban, az el­múlt, 2000. év­ben 1,506 mil­li­ár­dos for­ga­lom mel­lett 154,8 mil­lió fo­rint (kb. 0,94 mil­lió sváj­ci frank) ár­be­vé­telt re­a­li­zált, en­nek na­gyobb ré­sze – több mint 60 szá­za­lék – szár­ma­zik az üz­le­ti utaz­ta­tás­ból. A Kuoni Uta­zá­si Iro­da Kft. 1992 óta a BTI ki­zá­ró­la­gos kép­vi­se­lő­je Ma­gyar­or­szá­gon. A BTI (Bu­si­ness Trav­el Inter­na­tion­al) egyi­ke a vi­lág ve­ze­tő uta­zá­si szol­gál­ta­tást nyúj­tó szer­ve­ze­te­i­nek. A DER Uta­zá­si Iro­da bu­da­pes­ti köz­pont­ja mel­lett négy, úgy­ne­ve­zett „ki­he­lye­zett” iro­dát mű­köd­tet. A je­len­tős for­gal­mat ge­ne­rá­ló nagy­vál­la­lat­ok­nál a hely­szí­nen tör­té­nik a hely­fog­la­lás és az uta­zá­si do­ku­men­tu­mok ki­adá­sa, 29 fős lét­szá­má­val az el­múlt év­ben több mint 2,8 mil­li­ár­dos for­gal­mat (kb. 16,8 mil­lió sváj­ci frank) és 268 mil­li­ós (kb. 1,6 mil­lió sváj­ci frank) ár­be­vé­telt ért el, ná­luk kö­zel 75 szá­za­lék az üz­le­ti utaz­ta­tás ré­sze­se­dé­se az össz­for­ga­lom­ból. „A ma­gyar pi­ac fej­lő­dő pi­ac. Biz­to­sak va­gyunk ben­ne, hogy ez a gyors fej­lő­dés foly­ta­tó­dik, rá­adá­sul Ma­gyar­or­szág az EU-ba be­lé­pés­re vá­rók lis­tá­ján is elöl ta­lál­ha­tó. A po­zi­tív gaz­da­sá­gi hely­zet ked­ve­ző­en be­fo­lyá­sol­ja az uta­zá­si ked­vet, a pi­ac évek óta az eu­ró­pai át­la­got meg­ha­la­dó mér­ték­ben nö­vek­szik. Egy­re több nem­zet­kö­zi nagy­vál­la­lat nyit kép­vi­se­le­tet Ma­gyar­or­szá­gon. A BTI mint glo­bá­lis üz­le­ti utaz­ta­tó szer­ve­zet szá­má­ra is fon­tos, hogy a ma­gyar­or­szá­gi fej­lő­dő pi­a­con ki­tű­nő pi­a­ci po­zí­ci­ó­val ren­del­kez­zen” – mond­ja Mar­cel Hert­er úr, a BTI Cen­tral Europe uta­zás­sal kap­cso­la­tos szol­gál­ta­tá­sok igaz­ga­tó­ja, aki az oszt­rák és ma­gyar pi­a­co­kért fe­le­lős.

A BTI kö­zép-eu­ró­pai di­ví­zi­ó­ja (BTI Cen­tral Europe) az üz­le­ti utaz­ta­tás spe­ci­a­lis­tá­ja Svájc­ban (BTI Kuoni Switzer­land), Né­met­or­szág­ban (BTI Euro Lloy­d), Auszt­ri­á­ban (BTI Öster­re­ich), Ma­gyar­or­szá­gon (BTI Hun­ga­ry Kuoni Uta­zá­si Iro­da Kft.) és Liech­ten­stein­ben (BTI Kuoni Liech­ten­stein). Ez az egy­ség az, amely egyút­tal a Kuoni Reisen Hol­ding AG üz­le­ti utaz­ta­tás­sal fog­lal­ko­zó stra­té­gi­ai csoportja is. Reto Bach­er ve­zér­igaz­ga­tó ve­ze­té­se alat­t, aki a Kuoni kon­szern igaz­ga­tó­ta­ná­csá­nak is tag­ja, a BTI Cen­tral Europe ér­té­ke­sí­tő­he­lye­in több mint 1500 dol­go­zót fog­lal­koz­tat. A 2000-es év­ben 2 mil­li­árd sváj­ci frank for­ga­lom mel­lett 184 mil­lió fran­kos ár­be­vé­telt ért el a di­ví­zió. Az üz­le­ti te­vé­keny­ség mag­ja az üz­le­ti utaz­ta­tás. Ezen­kí­vül tu­ris­ta­utak ér­té­ke­sí­té­se (Euro Lloyd uta­zá­si iro­dák és a Kuoni Uta­zá­si Iro­da Né­met­or­szág­ban), kon­fe­ren­ci­ák és vá­sár­lá­to­ga­tá­sok szer­ve­zé­se, va­la­mint a spe­ci­á­lis és incen­tive uta­zá­sok kí­ná­la­ta sze­re­pel a te­vé­keny­sé­gük­ben (BTI Evert Solu­tion­s, az­az ese­mény­szer­ve­zés). A BTI Cen­tral Europe a lon­do­ni szék­he­lyű BTI (Bu­si­ness Trav­el Inter­na­tion­al) join­t-ven­ture vál­lal­ko­zás tár­sult part­ne­re. A BTI nem­zet­kö­zi part­ner­vál­la­lat kö­rül­be­lül 6 mil­li­árd USA-dol­lár üz­le­ti uta­zá­si for­gal­mat bo­nyo­lít vi­lág­szer­te. A BTI 81 or­szág­ban van je­len, és több mint 3000 ügy­nök­ség­nél kö­rül­be­lül 28 000 al­kal­ma­zot­tat fog­lal­koz­tat.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.