A Fogyatékosság-barát munkahely elismerést a Salva Vita Alapítvány 2010-ben vezette be azzal a céllal, hogy az álláskereső fogyatékkal élő emberek, és a foglalkoztatásukra nyitott munkáltatók egymásra találását támogassa. Az elismerést minden évben az Emberi Erőforrások Minisztériuma, az American Chamber of Commerce in Hungary, a Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület és a Salva Vita Alapítvány közösen adja át.
Pályázatra jogosultak köre:
Az elismerésre és a logó használatára bármely nyílt munkaerőpiaci munkáltató jelentkezhet, az üzleti szférából, a közszférából és a non-profit szervezetek köréből egyaránt. Kis-, közép- és nagyvállalatok egyaránt lehetnek Fogyatékosság-barát Munkahelyek. A jelentkezést azonban kizárja, ha az adott szervezet rehabilitációs akkreditációs tanúsítvánnyal rendelkezik.
Hogyan lehet pályázni?
A pályázó szervezeteknek a jelentkezési lapon kell meghatároznia azokat a rövidtávú (3 hónapon belül megvalósítandó) és középtávú (2 éven belül megvalósítandó) fejlesztéseket, melyeket a fogyatékkal élő személyek toborzása, foglalkoztatása, megtartása érdekében tervez.
A pályázat beadásához szükséges jelentkezési lap - a szervezet besorolásától függően- az alábbi linkről tölthető le. A jelentkezési lap kis-középvállalatok, non-profit szervezetek és 250 fő alatt foglalkoztató költségvetési intézmények számára ide kattintva letölthető. Jelentkezési lap nagyvállalatok és 250 fő fellett foglalkoztató költségvetési intézmények számára ide kattintva letölthető. A rövid- és középtávú fejlesztések meghatározását követően a beszkennelt és aláírt pályázatokat a következő e-mail címre várják: [email protected]
Milyen jellegű fejlesztéseket szükséges a pályázóknak végrehajtani?
Az elismerés megszerzéséhez az alábbi területeken megvalósított, fejlesztéseket szükséges igazolni. A konkrét célokat a szervezet aktuális helyzetéhez, stratégiájához mérten tűzheti ki:
A szervezet vezetőinek felkészítése a fogyatékosság tudatos kezelésére.
A szervezet munkatársainak felkészítése a fogyatékos emberek befogadására.
A szervezet fogyatékossá váló dolgozóinak megtartásához irányelvekmeghatározása.
A toborzási folyamat akadálymentesítésének fejlesztése.
A fogyatékosság-barát munkahely logó használatának beépítése a toborzási folyamatban.
A fogyatékos emberek toborzását, foglalkoztatását, megtartását, a dolgozók szemléletformálását javító eredmények szisztematikus értékelése.
A kis-középvállalatok, non-profit szervezetek és 250 fő alatt foglalkoztató szervezeteknek rövid és középtávon minimum egy-egy fejlesztési területet szükséges megjelölniük. A nagyvállalatok és 250 fő fellett foglalkoztató költségvetési intézmények rövid és középtávon minimum két-két fejlesztés teljesítése szükséges. A középtávú fejlesztések közül az egyik a foglalkoztatott megváltozott munkaképességű emberek létszámának növelése kell legyen – 1 fő/pályázati ciklus, amíg a kötelező foglalkoztatási szintet el nem érik.
Elismerés megszerzése
A Fogyatékosság-barát munkahely elismerés alapja a folyamatos fejlesztés. A Fogyatékosság-barát munkahely logót használó munkáltatókat az Európai Minőségmenedzsment Alapítvány (EFQM) Kiválóság Modellje alapján kidolgozott koncepció mentén vizsgáljuk. Az elismerést azok a munkáltatók kaphatják meg, akik vállalják, hogy folyamatosan fejlesztik a fogyatékos emberek toborzásával, foglalkoztatásával, megtartásával kapcsolatos gyakorlatukat.
További információkról a következő honlapon is tájékozódhat:http://fbm.hu/page/24/aktualis-palyazati-feltetelek
Forrás: Vendég & Hotel