Hajdúszoboszló 64 milliója

63 millió 760 ezer forint támogatást nyert el Hajdúszoboszló az Észak-alföldi Operatív Program keretében kiírt pályázaton TDM-szervezet létrehozására és működtetésére. Ebből az alkalomból rendeztek projektindító rendezvényt a Hotel Silverben csaknem 100 fő részvételével.

Dr. Sóvágó László, a város polgármestere nem rejtette véka alá a tényt, hogy korábban „voltak aggályai” a TDM-mel kapcsolatban, de mint mondta, a szakemberek meggyőzték a pályázaton való részvétel fontosságáról. Ma már úgy véli, szükséges a város egységes arculatú megjelenítése, és reméli, hogy hatékonyabb lesz a marketingre szánt összeg elköltése, és végül több vendég érkezik az Európa legnagyobb fürdőjével büszkélkedő településre.

Máté Lajos, a Hajdúszoboszlói Vendéglátók Egyesületének, valamint a városi turisztikai bizottságnak az elnöke kiemelte, hogy egy veszprémi tanulmányút alapján a nonprofit kft. létrehozását látták a legjobb formai megoldásnak a TDM-szervezet számára, a társaságban 40%-os részesedése van a városnak, a fennmaradó 60%-on egyenlő arányban osztozik a fürdő és a szállásadók két helyi szervezete. A város évi 12 millió forinttal támogatja a TDM-iroda működését. A helyi Tourinform-iroda üzemeltetését is átadta a város a TDM-szervezetnek.

Horkay Nándor, a VÁTI Kht. Területi Tervezési és Értékelési Iroda igazgatója a társadalmi innováció példájának tartja a TDM-et, amelyre azért van szükségünk, hogy fel tudjuk venni a versenyt a nyugat-európai desztinációkkal. Véleménye szerint a Tourinform-rendszer kialakítása óta ilyen mélyreható és szerkezeti változás nem történt hazánkban. Javasolta a TDM-modell exportját a határon túli magyarlakta területekre, és felvetette, hogy létre kellene hozni egy TDM-szövetséget. Felhívta a figyelmet a közeli Debrecennel az elkerülhetetlenül szükséges együttműködésre, például egy közös európai szökőkút/vízi élménypark létrehozásával. Szoboszlón a fürdőpromenád meghosszabbítását tartaná még fontosnak. „Szándékunk, hogy a jövő évi marketingmunkát a TDM-szervezetekkel közösen végezzük” – biztosította a hallgatóságot szándékáról

Katona Ilona, az Észak-alföldi Regionális Marketingigazgatóság vezetője. Meglátása szerint a régióban ott tudott megalakulni TDM-szervezet (Debrecen és Hortobágy, Hajdúszoboszló, Rakamaz, Nyíregyháza), ahol van hagyománya a turizmusnak. A régió turizmusáról elmondta, hogy az utóbbi két évben visszaesett a kereskedelmi szálláshelyek forgalma, ellenben a magánszálláshelyek növekedést jelentettek. Túlsúlyban vannak a belföldi vendégek (70%), ugyanakkor a küldőpiacok átrendeződnek: még mindig a németek állnak az első helyen, de számuk tovább csökken. A második helyen a lengyelek tartják magukat, a románok viszont a harmadik helyre jöttek fel. A negyedik helyen a szlovákiai turisták állnak, őket követik az ukránok és az oroszok. A legjelentősebb növekedés a szlovák és az orosz piacon történt tavaly.

Kabály Zsolt, a helyi TDM-szervezet menedzsere bemutatta eddigi tevékenységüket és terveiket. Kiemelte, hogy üdülésicsekk-elfogadóhellyé váltak, és elkezdték a pozicionálási és versenyképességi stratégia elkészítését. Ennek alapján fogják az év hátralevő részében kidolgozni a szolgáltatásfejlesztési tervet, a márka- és arculati tervet, valamint a partnerségi és hálózatfejlesztési programot. Jövőre egy „antinepper” program keretében mobilinformációs pontokat alakítanak ki a városban, indirekt marketingakciókat indítanak, fejlesztik a webportált, imázskiadványokat készítenek és tréningeket szerveznek. A jövő év második felében kerül sor egyebek mellett egy új iroda kialakítására, garantált programrendszer kidolgozására, turisztikai kutatásra, valamint információs és szóróanyagok készítésére.

Tudatosan végiggondolt pozicionálási és versenyképességi stratégia készül Hajdúszoboszlón a TDM-pályázat keretében, a Debreceni Egyetem bevonásával. Ennek részleteit is megismerhették a konferencia résztvevői. Dr. Könyves Erika, a Debreceni Egyetem turizmus- vendéglátás-menedzsment tanszékének vezetője ismertette a hajdúszoboszlói stratégia megalkotásával kapcsolatos tennivalókat. A szakember elmondta, hogy Hajdúszoboszló Budapest után a második leglátogatottabb úti cél hazánkban a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák alapján. Ezt a helyezést megtartani, a külföldi vendégéjszakák számát és a költést növelni lesz a legfőbb feladata a TDM-nek. Ennek érdekében szükséges lesz egy pozicionálási és versenyképességi stratégia összeállítása – ezt a Debreceni Egyetem említett tanszéke készíti el. A stratégia része a „Hajdúszoboszló feeling” tudatos építése, amely kialakítja a desztináció márkaüzenetét is. Uniós bőségszaru: a nyertes TDM-ek újra pályázhatnak A hajdúszoboszlói TDM-projektindítón Víg Tamás, a Magyar Turizmus Zrt. TDM-koordinátora az eddigi pályázati tapasztalatokról és a rendszer jövőjéről adott tájékoztatást.

Előadásából kiderült, hogy az egyes régiókban igen eltérő volt a pályázók aktivitása, ennek eredményeként a Dél-Alföldön egyetlen nyertes pályázat sem akadt, Észak-Magyarországon és a Közép-Dunántúlon ezzel szemben 11-11 pályázó számíthat támogatásra. Ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy az országszerte összesen regisztrált 40 pályázó lefedi – Budapestet leszámítva – hazánk turizmusának kétharmadát.

A várhatóan hamarosan kiírásra kerülő új TDM-pályázattal kapcsolatban arról tájékoztatott, hogy helyi, térségi és remélhetőleg régiós szinten (Észak-Magyarország és Balaton) is meghirdetik majd. Hozzátette, hogy a következő pályázatnál fontos lesz a szintek közötti átjárhatóság, a pályázóktól kevesebb koncepcionális anyagot várnak el, és nagyon hangsúlyt kapnak a bevételt eredményező projektelemek. Tervezik a kisebb léptékű TDM-ek támogatását is, de kihangsúlyozta, hogy nem mindenhol és mindenáron. Folyik a TDM minősítő rendszer kidolgozása is. A desztinációmenedzsmenttel foglalkozó szakemberek nemcsak a www.desztinaciomenedzsment.hu oldalon, hanem akár a Facebook TDM-menedzsercsoportján keresztül is megoszthatják egymással tapasztalataikat.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.