A modern technikával párosuló innovációk eddig sem számítottak ritkaságnak a bajor turisztikai piacon, de a 2000. május 15-én bevezetett "Call a Bike" szolgáltatás túltesz az összes eddigin.
A kísérleti jellegű kezdeményezés lényege, hogy Münchenben egy ingyenes telefonszám felhívása után tetszés szerinti időtartamra egy bármely telefonfülkénél leadható, kölcsön kerékpárhoz juthat a hívó.
A 2000 darab különlegesen szerkesztett, elektronikus zárral működő járművet belvárosban, a szállodák, nagyobb éttermek, múzeumok, képtárak és más turisztikailag kiemelt fontosságú helyek közelében lévő telefonfülkéknél helyzeték el. Az ingyen hívható telefonszám kezelője egy négyjegyű kódot mond be a bérlőnek, aki ennek segítségével ki tudja nyitni az elektronikus zárat. Ha valahol meg akar állni, pl. megnézni egy múzeumot, fényképezni, ebédelni, úgy a kapott kóddal ismét lezárhatja a kerékpárt, majd ismét útnak indulhat vele.
A szolgáltatás igénybevétele végén az ügyfél beüti a telefonfülkénél a "visszadás" kódot, és bejelenti a kijelzőn megjelenő négyjegyű számot a kezelőnek, akitől azt is megtudja, hogy mennyit kell fizetnie.
A számlázás kétféle módon történhet. Amennyiben a bérlő a Call a Bike szervezet - ingyenes - tagja kíván lenni, úgy az első alkalommal megadja a bankszámlájának vagy a hitelkártyájának a számát, ekkor az összeget automatikusan lehívják valamelyikről. Amennyiben külföldi ügyfélről vagy első vevőről van szó, azonos az eljárás, csak az adatok egyeztetése miatt a kezelőt 10-15 perc múlva újra kell hívni. Az árak igen "barátságosak", egy órás kerékpározás 4,50 márkában kerül, egy egész napos bérlet alkalmával viszont már csak 1,80 márkába.
A Call a Bike Mobilitätsysteme AG a BMW Kutató és Mérnöki Központjával együttműködve, a Német Képzési és Kutatási Minisztérium támogatását élvezve állította munkába a tulajdonát képező 2000 darab "high tech" kerékpárt.
A járművekhez csak speciális szerszámokkal lehet hozzányúlni, a "szétszerelőknek" minimális az esélyük. Ellopni szintén nem érdemes a kerékpárt, mert ha a bérlő két napig nem ad életjelt magáról, a radiofrekvencián működő elektronika lezárja és mechanikusan működésképtelenné teszi a járművet.
A készpénzfizetés kizárt, a kártyás telefonkészülék le tudja olvasni a bérlő hitelkártyáját. A szállodák, diákotthonok, kempingek már lekötöttek kb. 1000 darab gépet a nyári szezonra. Itt a rendszer ugyanúgy működik, csak a telefoni bejelentés és a fizetés történik a szálláshelyen.
A cég azt tervezi, hogy két éven belül Bajorország 15 és Németország további 6 nagyvárosában, majd kb. 5 év múlva az egész EU-ban bevezeti a Call a Bike-ot.