A világ nagy légitársaságai úgy vélik, a jövô utazói számára az internet-hozzáférés fontosabb lesz bármely más, kényelmet és szórakozást biztosító fedélzeti szolgáltatásnál. A Singapore Airlines jelenleg két rendszert is tesztel, és az eredmények ismeretében még az év vége elôtt lehetôséget nyújt egyes járatain a laptopok világhálóra való csatlakoztatására. A nagy amerikai légitársaságok, továbbá az Air Canada és a Cathay szintén jó pozíciót foglal el az internet-szolgáltatások kiépítéséért folytatott versenyben.
A légitársaságokon kívül persze a technológiai szolgáltató cégek között is gyilkos verseny van a "felhôk feletti" üzletek elnyeréséért. Jelenleg 20 és 30 között van az érdekelt gyártók, szoftver- és médiacégek száma, amelyek gyakran szövetségek létrehozásával igyekeznek minél nagyobb szeletet megszerezni a szakértôk által a következô tíz évben mintegy 70 milliárd dollár értékűre becsült "tortából".
A repülôgépeken kínált internetes szolgáltatások persze némileg eltérôen működnek majd a földön megszokottaktól. A többcsatornás televíziótól az online magazinokig, vásárlásig és pénzügyi információkig számos szolgáltatást nyújtó fedélzeti internet kezdetben biztosan nem "real-time" elven fog működni, mivel a repülôgép és a földi központ közötti folyamatos kapcsolattartás nagyon drága lenne. Ehelyett egy szervert telepítenek a fedélzetre, amit több ezer internet-oldallal töltenek fel, és a "készletet" 20 perces idôközönként frissítik. Az e-mailek küldése is hasonló elven fog működni: a fedélzeti szerver 2-15 perces gyakorisággal fogja azokat továbbítani. Ez persze nem jelent komoly gondot, hiszen a földi rendszerek egy része is csak bizonyos késéssel továbbítja az elektronikus üzeneteket.
A szingapúri légitársaság elsôként az Egyesült Államokba és Nagy-Britanniába induló járatain tervezi az internet-csatlakozás kiépítését. Ezek a járatok, mivel sok üzletember utazik rajtuk, ideális "kísérleti terepet" jelentenek a szolgáltatás teszteléséhez -- vélekedik a cég.
A fedélzeti internet-csatlakozás ugyanakkor sok iparági szakember szerint nem fogja azt jelenteni, hogy a hagyományos kényelmi szolgáltatások egy csapásra eltűnnek a palettáról.