Internet a felhôk felett

Internet a felhôk felett

A világ nagy légitársaságai úgy vélik, a jövô utazói számára az internet-hozzáférés fontosabb lesz bármely más, kényelmet és szórakozást biztosító fedélzeti szolgáltatásnál. A Singapore Airlines jelenleg két rendszert is tesztel, és az eredmények ismeretében még az év vége elôtt lehetôséget nyújt egyes járatain a laptopok világhálóra való csatlakoztatására. A nagy amerikai légitársaságok, továbbá az Air Canada és a Cathay szintén jó pozíciót foglal el az internet-szolgáltatások kiépítéséért folytatott versenyben.

A légitársaságokon kívül persze a technológiai szolgáltató cégek között is gyilkos verseny van a "felhôk feletti" üzletek elnyeréséért. Jelenleg 20 és 30 között van az érdekelt gyártók, szoftver- és médiacégek száma, amelyek gyakran szövetségek létrehozásával igyekeznek minél nagyobb szeletet megszerezni a szakértôk által a következô tíz évben mintegy 70 milliárd dollár értékűre becsült "tortából".

A repülôgépeken kínált internetes szolgáltatások persze némileg eltérôen működnek majd a földön megszokottaktól. A többcsatornás televíziótól az online magazinokig, vásárlásig és pénzügyi információkig számos szolgáltatást nyújtó fedélzeti internet kezdetben biztosan nem "real-time" elven fog működni, mivel a repülôgép és a földi központ közötti folyamatos kapcsolattartás nagyon drága lenne. Ehelyett egy szervert telepítenek a fedélzetre, amit több ezer internet-oldallal töltenek fel, és a "készletet" 20 perces idôközönként frissítik. Az e-mailek küldése is hasonló elven fog működni: a fedélzeti szerver 2-15 perces gyakorisággal fogja azokat továbbítani. Ez persze nem jelent komoly gondot, hiszen a földi rendszerek egy része is csak bizonyos késéssel továbbítja az elektronikus üzeneteket.

A szingapúri légitársaság elsôként az Egyesült Államokba és Nagy-Britanniába induló járatain tervezi az internet-csatlakozás kiépítését. Ezek a járatok, mivel sok üzletember utazik rajtuk, ideális "kísérleti terepet" jelentenek a szolgáltatás teszteléséhez -- vélekedik a cég.

A fedélzeti internet-csatlakozás ugyanakkor sok iparági szakember szerint nem fogja azt jelenteni, hogy a hagyományos kényelmi szolgáltatások egy csapásra eltűnnek a palettáról.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.