ITB 2001

ITB 2001

Az ITB (Internationale Tourismus-Börse) Berlin 2001. kiállítást és vásárt 2001. március 3–7. között rendezik meg a Berlini Vásárközpontban (Messe Berlin) és az ICC Berlinben.

A 35 éves múlttal büszkélkedő ITB Berlin évek óta egyike a világ vezető nemzetközi kereskedelmi vásárainak, kiállítóinak 75 százaléka rendszeresen Németországon kívülről érkezik.

Az ITB Berlin kiállítóinak és kereskedelmi/szakmai látogatóinak összetétele évről évre igazolja, hogy a rendezvény valójában a teljes világpiacot reprezentálja. Az ITB-n kötött üzletek a nemzetközi turisztikai élet teljes spektrumát lefedik. Egy független piackutató szervezet tanulmánya szerint a kiállítók 44,5 százaléka kötött üzletet az ITB 2000-n. Több mint felük a folyamatban lévő, nem lezárult üzletek alakulását jónak vagy nagyon jónak ítélte meg. A kereskedelmi látogatók száma stabil maradt, 60 ezer körül alakult, 31 százalékuk külföldről érkezett.

Az ITB 2001-et ismét a kiállító országok földrajzi fekvése alapján rendezik be. Magyarország a Cseh és a Szlovák Köztársaság, Románia és Szerbia társaságában a Halle1.1-ben, míg Andorra és Spanyolország a Halle 1.2-ben mutatkozik be.

A házigazda Németországot képviselő kiállítók pavilonjai: 5.2a (Alsó-Szászország), 5.2b (Hessen), 6.2a (Bréma, Bremenhaven, Hamburg, Schleswig-Holstein és az északi-tengeri régió), 6.2b (Bajorország, Mecklemburg-Nyugat-Pomerania), 8.2 (Észak-Vesztfália, Saar-vidék, Rajna-vidék-Palatinate), 10.2 (Baden-Württenberg), 11.21 (Saxonia, Thüringia) és 12 (Berlin és Brandenburg).

A kereskedelmi kiállítók – szállodaláncok, közlekedési vállalatok és biztosító társaságok – a Halle 8.1, 9.1 és 10.1-ben kapnak helyet. Az ITB 2001 utazástechnológiai szekcióinak a Halle 5.1, 6.1, 7.1a, 7.1b, 7.1c, 8.1 és 13. ad otthont.

Az ITB Berlin újdonságát a kreatív művészetekben érdekelteknek, művészeti intézményeknek, speciális tour operatoroknak és szolgáltatóknak szánják. A turisztikai szezon kezdete előtt a művészetek képviselői lehetőséget kapnak programjaik, ötleteik és koncepcióik bemutatására a tour operatoroknak, az utazási ügynököknek, a médiumok és az utazóközönségnek egyaránt, új kapcsolatokat, vállalkozásokat létesíthetnek, megalapozhatják az új szezon sikeres indulását. A szervezők az ART CITIES IN EUROPE néven ismert kezdeményezésükkel a legkülönbözőbb megjelenési, bemutatkozási lehetőségeket kínálják majd a kiállítóknak. A kulturális turizmus népszerűsítésére szánt új pavilont támogatja az Európai Városok Turisztikai Hivatalainak Szövetsége, a Federation of European Cities’ Tourist Offices (FECTO), a Nemzetközi Fesztivál és Esemény Szövetség , az International Festival and Event Association (IFEA Europe), valamint az ITB Berlin szervezője, a Messe Berlin.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.