Az ITB (Internationale Tourismus-Börse) Berlin 2001. kiállítást és vásárt 2001. március 3–7. között rendezik meg a Berlini Vásárközpontban (Messe Berlin) és az ICC Berlinben.
A 35 éves múlttal büszkélkedő ITB Berlin évek óta egyike a világ vezető nemzetközi kereskedelmi vásárainak, kiállítóinak 75 százaléka rendszeresen Németországon kívülről érkezik.
Az ITB Berlin kiállítóinak és kereskedelmi/szakmai látogatóinak összetétele évről évre igazolja, hogy a rendezvény valójában a teljes világpiacot reprezentálja. Az ITB-n kötött üzletek a nemzetközi turisztikai élet teljes spektrumát lefedik. Egy független piackutató szervezet tanulmánya szerint a kiállítók 44,5 százaléka kötött üzletet az ITB 2000-n. Több mint felük a folyamatban lévő, nem lezárult üzletek alakulását jónak vagy nagyon jónak ítélte meg. A kereskedelmi látogatók száma stabil maradt, 60 ezer körül alakult, 31 százalékuk külföldről érkezett.
Az ITB 2001-et ismét a kiállító országok földrajzi fekvése alapján rendezik be. Magyarország a Cseh és a Szlovák Köztársaság, Románia és Szerbia társaságában a Halle1.1-ben, míg Andorra és Spanyolország a Halle 1.2-ben mutatkozik be.
A házigazda Németországot képviselő kiállítók pavilonjai: 5.2a (Alsó-Szászország), 5.2b (Hessen), 6.2a (Bréma, Bremenhaven, Hamburg, Schleswig-Holstein és az északi-tengeri régió), 6.2b (Bajorország, Mecklemburg-Nyugat-Pomerania), 8.2 (Észak-Vesztfália, Saar-vidék, Rajna-vidék-Palatinate), 10.2 (Baden-Württenberg), 11.21 (Saxonia, Thüringia) és 12 (Berlin és Brandenburg).
A kereskedelmi kiállítók – szállodaláncok, közlekedési vállalatok és biztosító társaságok – a Halle 8.1, 9.1 és 10.1-ben kapnak helyet. Az ITB 2001 utazástechnológiai szekcióinak a Halle 5.1, 6.1, 7.1a, 7.1b, 7.1c, 8.1 és 13. ad otthont.
Az ITB Berlin újdonságát a kreatív művészetekben érdekelteknek, művészeti intézményeknek, speciális tour operatoroknak és szolgáltatóknak szánják. A turisztikai szezon kezdete előtt a művészetek képviselői lehetőséget kapnak programjaik, ötleteik és koncepcióik bemutatására a tour operatoroknak, az utazási ügynököknek, a médiumok és az utazóközönségnek egyaránt, új kapcsolatokat, vállalkozásokat létesíthetnek, megalapozhatják az új szezon sikeres indulását. A szervezők az ART CITIES IN EUROPE néven ismert kezdeményezésükkel a legkülönbözőbb megjelenési, bemutatkozási lehetőségeket kínálják majd a kiállítóknak. A kulturális turizmus népszerűsítésére szánt új pavilont támogatja az Európai Városok Turisztikai Hivatalainak Szövetsége, a Federation of European Cities’ Tourist Offices (FECTO), a Nemzetközi Fesztivál és Esemény Szövetség , az International Festival and Event Association (IFEA Europe), valamint az ITB Berlin szervezője, a Messe Berlin.