Szemételtakarításban az elsők vagyunk

Az 5. TeSzedd! – Önkéntesen a tiszta Magyarországért! akcióval idén is Európa legaktívabb önkéntesei voltunk. A Let’s Clean Up Europe! (LCUE, Tisztítsuk meg Európát!) összeurópai kezdeményezéshez a - 2015. május 15-17. között lezajlott - TeSzedd! akcióval Magyarország adta a szemétgyűjtési helyszínek és a résztvevő önkéntesek több mint felét. Hasonló eredmény született egy évvel korábban is: 2014-ben hazánk egyedül teljesítette a teljes európai uniós elvárást összesen 4 évre előre a szemétszedés résztvevőinek tekintetében.

A 2015. évi Let’s Clean Up Europe! (LCUE, Tisztítsuk meg Európát!) összeurópai szemétgyűjtés keretében összesen több mint 3000 akciót regisztráltak előre 27 európai uniós tagállamban, és 6, a közösségen kívüli országban. A kezdeményezésben ezekben az államokban összesen közel 300.000 önkéntes vett részt.

Magyarországon az 5. TeSzedd! akcióra 1590 találkozási pontot regisztráltak előre, és az országos szemétgyűjtésben mintegy 170.000 önkéntes vehetett részt. Ezzel a magyar önkéntesek Európa legaktívabbjainak számítanak, hiszen az adatok alapján 2015-ben hazánk adta a szemétgyűjtési helyszínek és a résztvevő önkéntesek több mint felét.

A cél a 3R üzenetének közvetítése

Mostanra a Let’s Clean Up Europe! és a TeSzedd! is túllépett az egyszerű szemétgyűjtési akció szerepkörén. Nemcsak környezetünk tisztán tartására fókuszál, és az eziránti érzékenységet igyekszik erősíteni az emberekben, hanem a körülöttünk keletkező hulladékokkal való helyes bánásmódra is ráirányítja a figyelmet. A 3R rövidítés a keletkező hulladékok mennyiségi csökkentését (reduce), a tárgyak újrahasználatát (reuse), és a hulladékká vált anyagok hasznosítását (recycle) takarja.

A körülöttünk keletkező hulladékok mennyiségét csökkenteni többek között tudatos vásárlással és fogyasztással tudjuk. Így teszünk, ha bevásárlólistával indulunk el otthonról, és csak azt vesszük meg a boltban, amire valóban szükségünk van. Műanyag szatyrok vásárlása helyett rendszeresíthetünk például egy textil táskát vagy egy fonott kosarat a bevásárláshoz.

Az újrahasználat a termékek élettartamának meghosszabbítását jelenti. Ha már nincs szükségünk egy használati tárgyra, berendezésre, azt adjuk tovább a családban, vagy ajánljuk fel rászorulóknak. Ha elromlik a televíziónk, akkor javíttassuk meg, ahelyett, hogy megválunk tőle és újat veszünk helyette.

A hulladékká vált anyagok hasznosítását pedig a szelektív hulladékgyűjtéssel tudjuk elősegíteni: külön a műanyagot, fémet, papírt, üveget és italos kartont. Szintén fontos, hogy a megfelelő helyen szabaduljunk meg például a már nem javítható elektromos és elektronikai berendezéseinktől. Így hozzájárulhatunk ahhoz, hogy ezekből az anyagokból másodnyersanyagok keletkezzenek, a hulladék termékké váljon, és ezáltal takarékosabban bánjunk bolygónk erőforrásaival és az előállítással járó környezeti terhelést is mérsékeljük.

Ezek a megoldások azon túl, hogy a környezetünket segítenek tisztán tartani, a pénztárcánkat is kímélik.

A LCUE és a TeSzedd! 2014. évben

Hazánk először 2014-ben csatlakozott a TeSzedd! akcióval a Let’s Clean Up Europe! összeurópai szemétgyűjtéshez. Már ebben az évben kiemelkedő eredményt sikerült elérni: a mintegy 180.000 résztvevővel 2014-ben Magyarország egyedül teljesítette a teljes európai uniós elvárást összesen 4 évre vonatkozóan a szemétszedés résztvevőinek tekintetében. Az elvárt résztvevők számát az Európai Hulladékcsökkentési Hét (European Week for Waste Reduction, EWWR) elnevezésű négy éves projekt alapdokumentumában határozták meg, az összesen 40 ezer fő/év volt az EU teljes területére vonatkozóan.

Magyarország 2013-ban csatlakozott az Európai Bizottság EWWR LIFE+ programjához, amely a környezettudatos gondolkodásmód népszerűsítését, és a közvélemény figyelmének ráirányítását célozza a fenntartható környezet megőrzésének és a hulladékkeletkezés megelőzésének fontosságára.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.