Kulturális turizmus projekt a gyöngyösi Károly Róbert Főiskolán

Míg a tanévkezdés a legtöbbek számára a nyári pihenés végének közeledtét jelzi, a Károly Róbert Főiskola SAGITTARIUS projekt csapata az év egyik legmozgalmasabb időszakát zárja. A „SAGITTARIUS - A helyi szintű örökségek vállalkozásának elindítása: az erők egyesítését szolgáló stratégiák és eszközök, a terület védelme, a kulturális értékek mobilizálása, a tapasztalatok továbbvitele” c. projekt nevéhez híven a turizmus szempontjából legzsúfoltabb időszakban – kihasználva a megemelkedett látogatólétszámban rejlő lehetőségeket – újabb jelentős lépéseket tett hazánk örökségmenedzsmentjének európai szintű felzárkóztatása felé.

A projekt nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy feltérképezze a területén fellelhető kulturális, épített, természeti és szellemi örökségek tárházát, és egy lépéssel továbbhaladva, az ezekkel kapcsolatos vállalkozásokat is ösztönözze elindulásukban. Ehhez kapcsolódóan a nyár az ide látogató turisták igényeinek felmérésével és az eredmények kiértékelésével telt, hogy az őszi időszakban a projekt partnerek összehangoltan tehessék meg a szükséges lépéseket a projekt eredményeinek megvalósítása felé.

A 2012 évben elindult, 8 ország (Görögország, Olaszország, Bulgária, Románia, Moldova, Horvátország, Magyarország és Szlovénia) együttműködésével zajló projekt a hagyományos örökségvédelmi módszerek mentén, de egészen újszerű megközelítésben teszi elérhetővé a kevésbé ismert kulturális örökségeket.

Dr. Dávid Lóránt, a Károly Róbert Főiskola Turizmus, Területfejlesztés és Idegen Nyelvi Intézetének igazgatója elmondta: „A fiatalabb generáció bevonásának hatékony eszközeként a projekt a hagyományos és közösségi médiában való megjelenés mellett kiemelten foglalkozik az újabb, a turizmus és örökségvédelem területén egyelőre kevésbé elterjedt mobil alkalmazások fejlesztésével. Az immár Andorid és iOS appok formájában elérhető alkalmazások személyre szabott igényeik alapján segítik a látogatók tájékoztatását az egyes helyszíneken.

Ez lényegében annyit jelent, hogy a turisták immár nem csupán a hagyományos eszközök segítségével (táblák, brosúrák, kihelyezett információk) tájékozódhatnak az őket érdeklő részletekről, hanem egyéni igényeiknek megfelelően a számukra fontos információkat érhetik el mobiltelefonjaik illetve táblagépeik segítéségével. Ez a tájékoztatási rendszer ráadásul széles teret hagy a látogatók számára a visszajelzésre is, így a projekt végére reményeink szerint minden helyszínnel kapcsolatban megvalósul egy-egy olyan különálló, de egyben egységes rendszert is alkotó virtuális tér, ahol mindenki megtalálhatja az igényeinek, képzettségének és érdeklődésének megfelelő információkat, és ezekhez hozzáadhatja a maga tudását is.

Mindez együttesen valódi közösségi tájékoztatást tesz lehetővé, ami egyben az egyes örökségi helyszeneken működő vállalkozások sikerének garanciája is lehet; hiszen minden sikeres vállalkozás kulcsa a vendégek igényeinek ismerete, hogy aztán ehhez igazodva lehessen kialakítani a vállalkozás által nyújtott szolgáltatásokat.”

Az intézetigazgató külön hangsúlyozta: a Károly Róbert Főiskola, mint a régió tudásközpontja, kiemelten szem előtt tartja a turisztikai vállalkozások fejlesztésének lehetőségeit. A SAGITTARIUS projekt éppen ezen vállalkozások számára nyújt kitörési lehetőséget, hiszen a tudás átadása mellet gyakorlati segítséget is nyújt a partnerek számára céljaik eléréséhez.

A projekt következő mérföldköve is ehhez járul majd hozzá: „A SAGITTARIUS projekt területén kialakításra kerülő turisztikai márkanév létrehozása és megismertetése lesz, ami szintén lényeges alkotóeleme minden örökségvédelemmel és –menedzsmenttel foglalkozó vállalkozásnak” .

Hasonló célkitűzéssel már folyik nemzetközi együttműködés a gyöngyösi intézményben: az osztrák vezetéssel, szintén Európai Uniós finanszírozással megvalósuló Dunai Limes Brand projekt a Duna Limes vonal – a Római Birodalom legjelentősebb, összefüggően fennmaradt építészeti emléke – világörökségi színhellyé jelölését, és az egyes Limes helyszíneket összekapcsoló egységes márkanév kialakítását tűzte ki maga elé. A két projekt tehát egymást kiegészítve járul hozzá ahhoz, hogy az intézmény jelentős szerepet játsszon hazánk eddig kevésbé ismert értékeinek feltárásában és fenntartható hasznosításában.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.