Kulturális turizmus projekt a gyöngyösi Károly Róbert Főiskolán

Míg a tanévkezdés a legtöbbek számára a nyári pihenés végének közeledtét jelzi, a Károly Róbert Főiskola SAGITTARIUS projekt csapata az év egyik legmozgalmasabb időszakát zárja. A „SAGITTARIUS - A helyi szintű örökségek vállalkozásának elindítása: az erők egyesítését szolgáló stratégiák és eszközök, a terület védelme, a kulturális értékek mobilizálása, a tapasztalatok továbbvitele” c. projekt nevéhez híven a turizmus szempontjából legzsúfoltabb időszakban – kihasználva a megemelkedett látogatólétszámban rejlő lehetőségeket – újabb jelentős lépéseket tett hazánk örökségmenedzsmentjének európai szintű felzárkóztatása felé.

A projekt nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy feltérképezze a területén fellelhető kulturális, épített, természeti és szellemi örökségek tárházát, és egy lépéssel továbbhaladva, az ezekkel kapcsolatos vállalkozásokat is ösztönözze elindulásukban. Ehhez kapcsolódóan a nyár az ide látogató turisták igényeinek felmérésével és az eredmények kiértékelésével telt, hogy az őszi időszakban a projekt partnerek összehangoltan tehessék meg a szükséges lépéseket a projekt eredményeinek megvalósítása felé.

A 2012 évben elindult, 8 ország (Görögország, Olaszország, Bulgária, Románia, Moldova, Horvátország, Magyarország és Szlovénia) együttműködésével zajló projekt a hagyományos örökségvédelmi módszerek mentén, de egészen újszerű megközelítésben teszi elérhetővé a kevésbé ismert kulturális örökségeket.

Dr. Dávid Lóránt, a Károly Róbert Főiskola Turizmus, Területfejlesztés és Idegen Nyelvi Intézetének igazgatója elmondta: „A fiatalabb generáció bevonásának hatékony eszközeként a projekt a hagyományos és közösségi médiában való megjelenés mellett kiemelten foglalkozik az újabb, a turizmus és örökségvédelem területén egyelőre kevésbé elterjedt mobil alkalmazások fejlesztésével. Az immár Andorid és iOS appok formájában elérhető alkalmazások személyre szabott igényeik alapján segítik a látogatók tájékoztatását az egyes helyszíneken.

Ez lényegében annyit jelent, hogy a turisták immár nem csupán a hagyományos eszközök segítségével (táblák, brosúrák, kihelyezett információk) tájékozódhatnak az őket érdeklő részletekről, hanem egyéni igényeiknek megfelelően a számukra fontos információkat érhetik el mobiltelefonjaik illetve táblagépeik segítéségével. Ez a tájékoztatási rendszer ráadásul széles teret hagy a látogatók számára a visszajelzésre is, így a projekt végére reményeink szerint minden helyszínnel kapcsolatban megvalósul egy-egy olyan különálló, de egyben egységes rendszert is alkotó virtuális tér, ahol mindenki megtalálhatja az igényeinek, képzettségének és érdeklődésének megfelelő információkat, és ezekhez hozzáadhatja a maga tudását is.

Mindez együttesen valódi közösségi tájékoztatást tesz lehetővé, ami egyben az egyes örökségi helyszeneken működő vállalkozások sikerének garanciája is lehet; hiszen minden sikeres vállalkozás kulcsa a vendégek igényeinek ismerete, hogy aztán ehhez igazodva lehessen kialakítani a vállalkozás által nyújtott szolgáltatásokat.”

Az intézetigazgató külön hangsúlyozta: a Károly Róbert Főiskola, mint a régió tudásközpontja, kiemelten szem előtt tartja a turisztikai vállalkozások fejlesztésének lehetőségeit. A SAGITTARIUS projekt éppen ezen vállalkozások számára nyújt kitörési lehetőséget, hiszen a tudás átadása mellet gyakorlati segítséget is nyújt a partnerek számára céljaik eléréséhez.

A projekt következő mérföldköve is ehhez járul majd hozzá: „A SAGITTARIUS projekt területén kialakításra kerülő turisztikai márkanév létrehozása és megismertetése lesz, ami szintén lényeges alkotóeleme minden örökségvédelemmel és –menedzsmenttel foglalkozó vállalkozásnak” .

Hasonló célkitűzéssel már folyik nemzetközi együttműködés a gyöngyösi intézményben: az osztrák vezetéssel, szintén Európai Uniós finanszírozással megvalósuló Dunai Limes Brand projekt a Duna Limes vonal – a Római Birodalom legjelentősebb, összefüggően fennmaradt építészeti emléke – világörökségi színhellyé jelölését, és az egyes Limes helyszíneket összekapcsoló egységes márkanév kialakítását tűzte ki maga elé. A két projekt tehát egymást kiegészítve járul hozzá ahhoz, hogy az intézmény jelentős szerepet játsszon hazánk eddig kevésbé ismert értékeinek feltárásában és fenntartható hasznosításában.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.