Létezik egyáltalán ideális PMS?

A Futourism 2022 konferencián terítékre került az informatikai biztonság és a digitális fejlesztések finanszírozásának kérdése is.

A délelőtti etapban már kiderült, hogy a dinamikus árazás egyre inkább elterjedt módja a kihasználtság javításának és a bevételek optimalizálásának, a dolog elméletét és gyakorlatát az üzemeltetés szekció ebéd utáni felvonásában Kálecz-Simon András, a Budapesti Corvinus Egyetem Közgazdaságtan Intézetének egyetemi andjunktusa ismertette meg a hallgatósággal. Az adatokra épülő döntésekről szólva természetesen az ilyen adatok egyik legfontosabb forrása, a szálloda vállalatirányítási rendszer (Property Management System, PMS) is terítékre került, ennek működéséről és a legjobb megoldás kiválasztását segítő támpontokról Kökény László kutató, a Corvinus Egyetem Turizmus tanszékének oktatója tartott előadást - írja a Bitport.

A témát egy újabb panelbeszélgetéssel zárta, amelyban arra keresték a választ, hogy meddig terjeszkedhet az adatalapú üzemeltetés. Azt ugyanis már többé-kevésbé elfogadta a szakma, hogy a hatékony marketinghez és az értékesítéshez is nélkülözhetetlenek a digitális csatornák, de most kiderült, hogy a hotelekben szinte nem is maradt olyan terület, ahol a digitalizáció (ezen belül pedig az adat) ne játszhatna kulcsszerepet. A kerekasztal moderátora ezúttal Nagy-Szász István, a Dunakavicsok turisztikai podcast társszerkesztője, CPI Hotels Hungary ügyvezető igazgatója volt, a beszélgetésben részt vett Szekula István (Macmillan Equipment Group), Kende Gábor (Kende Gastro), illetve Belán Miklós (Everguest).


 
Az ügyfélélmény szekcióban eközben az adatgyűjtésről és a GDPR alkalmazásáról volt szó. A rendszer 2018-as bevezetése óta már kialakultak azok a legjobb gyakorlatok, melyek mentén a magyar és a nemzetközi szabályoknak is megfelelő eljárásokat lehet kialakítani, ezekkel kapcsolatban Dr. Bárányos Krisztina (Smart Specialist, GDPR Specialisták) adott praktikus jogi tanácsokat a konferencia résztvevőinek. Ezt követte a hazai és nemzetközi OTA oldalak (utazási weboldalak) vendégértékelési rendszereiről és azok hatásáról Poór Judit egyetemi docens (Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem) előadása, bemutatva, hogy ezek milyen szempontrendszerek alapján működnek, és mennyire tekinthetők megbízhatónak.

Az ügyfélélmény szekciót lezáró kerekasztalt Bárány Róbert szerkesztő-műsorvezető, az idei Futourism házigazdája vezette, beszélgetőtársai pedig Gondos Kitti (Everguest), Kiss Attila (mndwrk) és Kelemen Gábor (a Danubius Hotels IT-igazgatója) voltak.

Digitalizáció és kiberbiztonság

A két szálon futó előadások után ismét a plenáris program várta a konferencia vendégeit. A cikket teljes terjedelemben ITT olvashatják.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.
Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban

Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban 

Korábban írtunk már a ZAZIE „újragondolatlanul” merész, hamisítatlan magyar konyhájáról - de nem lehet szó nélkül elmenni Nagy Gergő szemet gyönyörködtető tányérdesszertjei mellett sem.