A Sziget Fesztiválnak a sajtóban bemutatott adataiból következik, hogy a fenti nagyságrendű területhasználati díj bevezetése ennek a rendezvénynek a folytatását lehetetlenné teszi. A 2010-ben 18 éves Sziget Fesztivál azon kevés fővárosi rendezvény közé tartozik, amelyen Magyarországról, Európából évente több százezren vesznek részt, akik amellett, hogy jól szórakoznak, ismerkednek Budapest turisztikai nevezetességeivel, viszik hírünket a nagyvilágba, s nem utolsó sorban jelentős bevételt hoznak a turisztikai szolgáltatóknak, a fővárosi szállodáknak - méltatja közleményében a szövetség a fesztivál erényeit.
Az MSZSZ alátámasztandó méltetó szavait a tavalyi Sziget Fesztivál szervezők által közétett adataira hivatkozik, melyek szerint az eseményen közel 400.000-en vettek részt, költésük óvatos becslések szerint is nagyságrenddel nagyobb, mint a Föváros által igényel területhasználati dij, közöttük kb. 1/3 volt a külföldiek aránya, akik átlagosan 5-6 napot töltenek itt, és nem utolsó sorban felbecsülhetetlen értékű marketinget kapott a főváros azáltal, hogy a rendezvényről 314 médium tudósított, 44 országból.
Pont most kell ezt?!
A Magyar Szállodaszövetség azért is károsnak érezné, hogy akkor vetődik fel egy aránytalanul magas területhasználati díj megállapításának a gondolata - amely a Sziget Fesztivál működését ellehetetlenítené -, amikor előzetes szakmai egyeztetés nélkül 2011. január 1-vel az egyes önkormányzatok 33%-kal, vagy azt meghaladó mértékben megemelték az idegenforgalmi adót, illetve 15-27%-kal a szállodákat terhelö építményadót.
Az MSZSZ sajnálatosnak tartja, hogy a Sziget Fesztivál esetleges megszűnése az augusztus 20-i Red Bull légibemutató mellett egy éven belül a második olyan, turisztikai szempontból jelentős rendezvény végét jelentené, amelyek Budapest pozitív imázsának alakításában éveken keresztül nagy szerepet játszottak.
Kedves Főváros, ezekre figyeljen oda!
A Magyar Szállodaszövetség arra kívánja felhívni a döntéshozók figyelmét, hogy a hazai turizmusban meghatározó szerepet játszó fővárosi szállodák - amelyek az országos szállodabevételeknek éves szinten több, mint 50%-át adják - akkor tudnak sikeresen működni, ha egyebek mellett - Budapest városüzemeltetése javul, s hozzájárul ahhoz, hogy az itt lakók, s az ideérkező turisták jól érezzék magukat Fővárosunkban. Fontos, hogy a főváros az eddigieknél többet és hatékonyabban költenek Budapest marketingjére, illetve a vállalkozások és a szállodák számára megfelelő a szabályozási, adózási környezet valamint, hogy Budapesten rendszeresen szerveznek olyan eseményeket, melyeknek jelentős bel- és külföldi vonzóképessége van.
Fentiek alapján a Magyar Szállodaszövetség kéri a döntéshozókat, hogy olyan megoldást találjanak, ami a turizmus szempontjából fontos Sziget Fesztivál további működését nem gátolja.