Miért egy hazai fejlesztés mellett döntöttek, a külföldi licencű, több tucat desztinációban működő TDM IT-megoldások helyett?
Elsősorban azért, mert ár-érték arányát tekintve ez bizonyult számunkra a legmegfelelőbb választásnak, és mert úgy gondoltuk, hogy az elképzeléseinket a programozókkal személyesen és magyarul, ráadásul elég gyakran szeretnénk majd megbeszélni. Azt feltételeztük, hogy így rugalmasabban alakítható a rendszer az egyedi szükségleteinkhez.
És így lett? Megértették egymást? A programozókról az a hír járja, hogy „saját nyelvet” beszélnek, amit anyanyelvű partnereiknek sem mindig könnyű megérteni.
Igen, erről már én is hallottan. A helyzet az, sokszor csodálom, hogy ők megértenek engem, bennünket, akik nem beszéljük az informatika nyelvét és csak egyszerű, hétköznapi módon tudjuk elővezetni, mit is szeretnénk. Sőt, nemcsak hogy értik, hanem kitalálják, hogy amit mi szeretnénk, azt miként lehet okosan megvalósítani az IT támogatásával. Ismerik szervezetünk marketing, kommunikációs és üzleti célkitűzéseit, és gyakran ők javasolnak nagyon praktikus megoldásokat. Nem túlzás állítani, hogy stratégiai partnereinkké váltak. Különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a turisztikai szolgáltatások piacán is eszméletlen tempóban hódít az Internet.
Egy civilszervezetnek fontos az értékesítés? Én úgy tudtam, hogy a desztinációmenedzsment elsősorban marketingről, termékfejlesztésről, érdekképviseletről szól. Egyrészt igen, másrészt nem csak azokról szól.
Helyi TDM-ként fő feladatunk a Velencei-tó, Gárdony turisztikai ismertségének, a turisztikai bevételeknek növelése, a minőség és a fenntarthatóság elve mentén. Ugyanakkor ez elképzelhetetlen szolgáltatásfejlesztés nélkül. A TDM-szolgáltatások, például az információ és az élmény garantálása a turistáknak , költséges feladat. Gondoljunk csak a minimum 3 fős munkaszervezet működési költségeire, amit nem támogat a TDM-pályázat... A TDM f enntartásához, tevékenységeinek fejlesztéséhez nélkülözhetetlen a hatékony üzletvitel, a rugalmas, vállalkozói szemlélet és a pr ofesszionális, innovatív megoldások alkalmazása például az IT területén. Ezekben látom igazán a Live Guide jelentőségét, a Mimézis partner ségének előnyeit. Persze, hogy fontos számunkra az értékesítés, de nekünk az is nagy on jó, ha a t agjaink jutnak több bevételhez, ha ők f ejlesztik a vállalkozásukat, szolgáltatásaikat. Ehhez kínál egyesületünk a tagjainak, a Live Guide alapú visitvelenvceito. hu által egy XI. századi kommunikációs és értékesítési csatornát.
Mondok egy példát. Kitaláltuk, hogy létrehozunk egy online „Tudástárat”, amelyben összegyűjtünk minden információt (szöveges tartalmat, képet, audio- és videóanyagot) a Velencei-tó turisztikai értékeiről. A látnivalókat GPS-koordináták alapján rögzítjük a Live Guide rendszerünkben, így a honlapunk interaktív térképén strukturált információkat jeleníthetünk meg az attrakciókról, szolgáltatásokról.
Ezek tetszés szerint csomagokba rendezhetők, róluk online ajánlatok kérhetők, és így a kínálat akár foglalhatóvá is tehető. Mindezen kívül a fejlesztés a minőség-fejlesztési céljainkat is szolgálja, hiszen a rendszerben rögzített információkat ún. E-learning tananyagba „gyúrjuk”, s a velenceitavi tagszolgáltatóink számára hozzáférhetővé tesszük azt a tudást, amelyet a vendégek magas színvonalú tájékoztatása érdekében minimálisan el kell sajátítaniuk a térség kínálatáról. Az interaktív térképen rögzített Tudástár alapja lehet pl. egy „okos idegenvezető” applikációnak is, amelyet szintén a Mimézis Kft. segítségével fejleszthetünk. Az említettek költségeire pályázati forrást is nyerhetünk. Szóval a Live Guide nem csupán honlap, hanem a turisztikai térségfejlesztési és TDM üzleti stratégiánk nélkülözhetetlen eszköze.